וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על כחול לבן בשל השימוש הפוליטי בלשכת שר הביטחון: "עבירה על החוק"

עודכן לאחרונה: 2.2.2021 / 19:19

התנועה לאיכות השלטון ועוה"ד שחר בן מאיר פנו למפלגה בהמשך לפרסום בוואלה! NEWS לפיו גנץ מקיים מפגשי זום עם פעילי המפלגה מלשכת שר הביטחון, תוך שימוש בציוד ובמכשירים של המשרד. "משרד הביטחון הוא גוף מבוקר ועל כן חל איסור לעשות שימוש בה לצורך תעמולה"

בווידאו: גנץ הציג מתווה חדש לגיוס/צילום: לע"מ

בתנועה לאיכות השלטון דורשים מכחול לבן להפסיק לאלתר את השימוש בלשכת שר הביטחון לצרכי כנסי פעילים פוליטיים. גם עוה"ד שחר בן מאיר פנה למפלגה, בהתרעה לפני הגשת עתירה לוועדת הבחירות המרכזית בנושא.

זאת, בהמשך לפרסום בוואלה! NEWS לפיו יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, מקיים בשבועות האחרונים מפגשי זום עם פעילי כחול לבן מלשכת שר הביטחון, תוך שימוש בציוד ובמכשירים של המשרד.

במכתב ששיגרה התנועה לאיכות השלטון לכחול לבן, נטען כי "משרד הביטחון הוא גוף מבוקר ועל כן חל איסור לעשות שימוש בלשכה או באמצעים מטעמה - לרבות במצלמה ובשם המשתמש לתוכנת ה"זום" - כל פעולה לצורך תעמולת בחירות". עוד נכתב כי אין רלוונטיות לכך שהפגישות נערכו בזום.

שר הביטחון בני גנץ עורך כנסי זום פוליטיים ממשרד הביטחון. חחא, צילום מסך
כנס זום של גנץ וחילי טרופר לתומכים, מלשכת שר הביטחון/צילום מסך, חחא

בתנועה מבקשים שבכחול לבן יפסיקו את הפגישות שנעשו עד כה דרך לשכת השר, בין אם באופן ממשי-פיזי ובין אם דרך השימוש בתכנת ה"זום" של שר הביטחון, ובאמצעים השייכים למשרד הביטחון עצמו, כמו מצלמה ואמצעי ציוד נוספים.

עו"ד הידי נגב מהתנועה מסרה כי "לשכת שר הביטחון בקריה והציוד לשימוש שיחות וידאו השייך לה לא נועדו כדי לשמש כנסי בחירות של מפלגת כחול לבן. השימוש בנכסי ציבור לשם תעמולת בחירות הוא אסור וידוע לכל". היא הוסיפה כי "במידה וכחול לבן לא יודיעו שהם מפסיקים לעשות שימוש כזה לא נהסס לפנות לסעדים נגדם בוועדת הבחירות המרכזית".

במכתב נוסף, ששיגר עו"ד שחר בן מאיר לכחול לבן, נכתב כי "המשך קיום כנסים או כל פעילות פוליטית ועמותות על ידך במשרד הביטחון, המשמש אותך לשם השתתפות בכנס פוליטי היא בגדר עבירה על חוק דרכי תעמולה וחריגה מהנחיות היועץ המשפטי לממשלה". בן מאיר דורש שגנץ יפסיק "כל שימוש במשרד הביטחון ובלשכה למטרה פוליטית" עד השבוע הבא, ואם לא הוא מתכוון לפנות לוועדת הבחירות המרכזית בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully