וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוב התערב, והשיג ניצחון קטן בדרך לממשלת חלומותיו

עודכן לאחרונה: 20.1.2021 / 17:41

ההשקעה של רה"מ בבחירתה של חגית משה לראשות הבית היהודי השתלמה. הזוכה, סגנית ראש העיר ירושלים, צפויה להציג רשימה דתית רחבה עם סמוטריץ' שתשאיר את בנט לבד. הניצחון קירב את נתניהו לעבר שאיפתו לאחר בחישה נוספת בנעשה בציונות הדתית

בווידאו: דרעי מתחייב להחזיר את סער ובנט למחנה נתניהו/צילום: דוברות ש"ס

זר שהיה נקלע ביממה האחרונה ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, היה מתקשה להבין למה הוא ויועציו עסוקים בניצחונה של אישה אלמונית בפוליטיקה הארצית בפריימריז לראשות הבית היהודי - מפלגה שהסקרים מנבאים לה 0.6% בלבד. אבל נתניהו לא מתבייש לעסוק בפרטים הקטנים, ומבחינתו זה שלב הכרחי בדרך לניצחון הגדול.

בינתיים, ההשקעה השתלמה. נתניהו פעל בימים האחרונים והתערב בנעשה במפלגה שאינה הליכוד - וקיבל את מבוקשו. חגית משה, סגנית ראש העיר ירושלים, זכתה בבחירות הפנימיות ותהיה לאישה הראשונה לעמוד בראשות מפלגת הבית היהודי.

כך, בשיאה של התמודדות עם נגיף הקורונה, דיוני כלכלה ממושכים ומבצע חיסונים, נתניהו התקשר באופן אישי למשה וביקש ממנה להתמודד לתפקיד. אחרי שנענתה בחיוב, הוא הרים עבורה טלפון לרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית, וביקש ממנו להביע את תמיכתו במועמדות שלה. ואם לא די בכך, יועצו לענייני הכנסת, נבו כץ, התקשר אף הוא לראשי ערים מהליכוד כדי שישכנעו את סגניהם מהבית היהודי להצביע למשה ביום הבחירות.

חגית משה יו"ר הבית היהודי הנבחרת. דוברות הבית היהודי, אתר רשמי
נתניהו וסמוטריץ' רצו רשימה שתכלול אותה ותותיר את בנט לבד. חגית משה/אתר רשמי, דוברות הבית היהודי

למה זה כל כך קריטי? למה נתניהו השקיע במפלגה שסופה קרב יותר מתמיד? משה התמודדה נגד ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי, שנחשב מקורב לנפתלי בנט. האחרון תכנן להתאחד עם אורבך ולמלא באמצעותו את הוואקום שנוצר עם עזיבתו של בצלאל סמוטריץ' את ימינה. במצב כזה, בנט היה עשוי להתחזק מעט על חשבון נתניהו; מצביעים שביתם הפוליטי המקורי אמור היה להמליץ על נתניהו, ימליץ על מועמד אחר.

נתניהו וסמוטריץ' רצו את ההיפך. להציג רשימה דתית רחבה שתשאיר את בנט לבד, ללא בייס רציני - והפעם הם גם הצליחו, שכן היא צפויה להתאחד כמעט בוודאות עם סמוטריץ', שלפי נתניהו, "עושה מה שאני רוצה". הניצחון של משה בפער הביא לנתניהו הישג על בנט. ויותר מכך - הניצחון קרב את נתניהו לעבר ממשלת חלומותיו: הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

סמוטריץ' בירך אתמול את משה על ניצחונה. אם השניים יעברו את אחוז החסימה, נתניהו יעדיף שירוצו לבד. מבחינתו, אלה עוד ארבעה מנדטים שימליצו עליו אצל הנשיא לראשות הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בקופת חולים מאוחדת, בית שמש, 18 בינואר 2021. אלי דסה, פול צלמים
עלול לנסות לכפות איחוד גדול בציונות הדתית שיורכב מבנט, סמוטריץ' ומשה. נתניהו, השבוע/פול צלמים, אלי דסה

אם האיחוד ביניהם לא יביא איתו את התוצאה המיוחלת, לנתניהו תהיה תכנית חלופית: הוא ינסה לכפות איחוד גדול יותר בציונות הדתית שיורכב מבנט, סמוטריץ' ומשה יחד. למהלך זה אמנם אין הרבה סיכוי, אולם המילה האחרונה עדיין לא נאמרה. כל עוד סמוטריץ' לא התאחד עם עוצמה יהודית, הכול פתוח.

במצב החדש, אם בנט ימשיך לצלול בסקרים וסמוטריץ' לא יעבור את אחוז החסימה, לא מופרך שהלחץ של שניהם יעשה את שלו. במצב כזה, לבנט לא תהיה אפשרות מלבד ממשלה עם גדעון סער ויאיר לפיד - תרחיש לא סביר מבחינתו. הרשימה שאליה יהיה שייך תהיה רשימה שמורכבת כולה מממליציו של נתניהו, ובנט יישאר בה בודד במערכה של "רק לא ביבי".

עוד בוואלה!

מקורבי נתניהו פועלים לאיחוד של סמוטריץ' ובן גביר, בנט ממתין לבית היהודי

לכתבה המלאה

זו אינה הפעם הראשונה שבה נתניהו מתערב בנעשה בציונות הדתית. גם הפעם הוא הצליח, לפחות בשלב הראשון של התכנית, ומה שנראה לצופה מהצד כמו עיסוק אובססיבי בפרטים הקטנים, עשוי להיות עבור נתניהו ניצחון גדול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully