וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול במשותפת: חד"ש, בל"ד ותע"ל ירוצו ביחד ללא רע"ם

4.2.2021 / 7:36

שלוש המפלגות חתמו על מסמך לפיו יתמודדו בבחירות יחדיו ללא מפלגתו של מנסור עבאס. רשימות המועמדים לכנסת ה-24 ייסגרו הלילה בחצות, לאחר ש-18 מפלגות הגישו את רשימותיהן כבר אתמול

בווידאו: עימותים בהפגנה בנצרת נגד ביקור נתניהו/צילום: יואב איתיאל

המפלגות הערביות חד"ש, בל"ד ותע"ל חתמו הלילה (חמישי) במטה בשפרעם על ריצה משותפת, וככל הנראה רע"ם תתמודד לבדה. זאת, פחות מיממה לסגירת רשימות המועמדים בבחירות לכנסת ה-24 - שהרשמתן תסתיים בחצות.

למרות החתימה על ההסכם בין המפלגות, הן טרם הגישו את רשימות המועמדים הסופיות לוועדת הבחירות בכנסת. הרשימה המשותפת כבר הודיעה בחודש שעבר כי לא תרוץ בבחירות הקרובות במתכונתה המוכרת, לאחר חילוקי דעות רבים בין שלוש המפלגות ליו"ר רע"ם מנסור עבאס.

במרכז המחלוקת עמדו יחסיו של עבאס עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. יו"ר רע"ם הותקף בחריפות על ידי חברי יתר הרשימות על כך שהתקרב לנתניהו, עד שלבסוף הגיע הפיצול ברשימה. "לצערנו הרב המשותפת על ארבע מרכיביה כנראה לא תוכל להמשיך את דרכה", הודיעו אז שלושת המזכירים של חד"ש, בל"ד ותע"ל.

חד"ש, בל"ד ותע"ל סיכמו על ריצה משותפת ללא רע"ם בבחירות 2021, 4 פברואר 2021. חד"ש, אתר רשמי
חברי שלוש הרשימות בשפרעם לאחר החתימה על ההסכם. הלילה/אתר רשמי, חד"ש

במקביל לטענות שעלו בעניין התקרבותו של עבאס לנתניהו, וכן אפשרות של המצלה מצד מפלגות ערביות עליו כראש ממשלה, בליכוד הכריזו כי לא יקימו ממשלה הנשענת או נתמכת על ידי הרשימה המשותפת, והדגישו גם כי לא יסתמכו על יו"ר רע"מ עבאס. בהודעה שפרסמה המפלגה הסבירו את המהלך בטענה כי מפלגתו של ח"כ איימן עודה התנגדה "להסכמי השלום המקרבים בין יהודים לערבים".

חד"ש, בל"ד ותע"ל סיכמו על ריצה משותפת ללא רע"ם בבחירות 2021, 4 פברואר 2021. חד"ש, אתר רשמי
חתימת ההסכם. הלילה/אתר רשמי, חד"ש

מלבד המפלגות הערביות, גם מפלגת העבודה לא נרשמה עד כה, והיא מנהלת משא ומתן לאיחודים אפשריים עם מפלגת הישראלים של רון חולדאי ומפלגת תנופה של עפר שלח. גם הליכוד עדיין לא הגישה את רשימת המועמדים שלה. אתמול הגישו את רשימות המועמדים בין היתר המפלגות יש עתיד, כחול לבן, ימינה, תקווה חדשה וישראל ביתנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully