וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: בן גביר לא יהיה חלק מהממשלה, אבל כן חלק מהקואליציה

עודכן לאחרונה: 10.2.2021 / 21:27

אחרי החתימה על הסכם עודפים עם הציונות הדתית, רה"מ הבהיר כי לא ימנה את יו"ר עוצמה יהודית לתפקיד בממשלה אם ירכיב אותה. בריאיון לערוץ 20 טען בנוסף כי לא תהיה ממשלת רוטציה נוספת. לפי סקר חדשות 12, לפיד מתחזק ומגיע ל-23% בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה

נתניהו: לא חושב ששלב ההוכחות במשפטי יחל לפני הבחירות/עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (רביעי) כי יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר לא יהיה חלק מהממשלה אם ירכיב אותה. זאת לאחר שדחף לאיחוד בין הציונות הדתית ועוצמה יהודית, וחתם על הסכם עודפים עם הרשימה המאוחדת. בריאיון לערוץ 20 הוסיף כי לא יקים ממשלת רוטציה נוספת.

"בן גביר עשה בלוק טכני עם הציונות הדתית, הוא יהיה מן הסתם חלק מהקואליציה כמו שהיה בזמנו עם מיכאל בן ארי", הסביר, על אף שבן ארי, ממקימי עוצמה יהודית, היה ח"כ בכנסת ה-18 בסיעת האיחוד הלאומי שלא הייתה חלק מהקואליציה. בבחירות לכנסת ה-21, בן ארי שובץ במקום החמישי ברשימת איחוד מפלגות הימין, אך בית המשפט העליון פסל אותו מהתמודדות עקב התבטאויות גזעניות.

ביקור רה"מ נתניהו בשדרות 27 בינואר 2021. לירון מולדובן
"לא תהיה יותר ממשלת רוטציה". נתניהו/לירון מולדובן

נתניהו הוסיף כי "מעניין שלא מדברים על כך שלפיד יקים יחד עם פלגי הימין אם ילכו איתו ממשלה עם היבא יזבק, או מספר 7 במפלגת העבודה שאמרה שהיא לא קמה בצפירה. זו צביעות לשמה".

לדבריו, "לא תהיה יותר ממשלת רוטציה. צריך ראש ממשלה אחד. כולם כבר הבינו את זה. אנחנו ננצח בבחירות ונביא ממשלת ימין על מלא". זאת, ברקע מפת הסקרים, המסמנת את ימינה ונפתלי בנט כלשון המאזניים של הממשלה הבאה, וכמי שיוכל לדרוש רוטציה בראשות הממשלה כתנאי להצטרפות לגוש של נתניהו או לגוש המתנגד לנתניהו.

גורמים בעוצמה יהודית אמרו בתגובה כי "נתניהו מאז ומתמיד העדיף לפנות לאחר הבחירות קודם כל למפלגות השמאל. כך הוא עשה ב-2009 עם אהוד ברק וכך גם ב-2013 עם ציפי ליבני. הדרך היחידה למנוע ממנו לפעול כך שוב היא רק אם הציונות הדתית תהיה מספיק גדולה".

איתמר בן גביר, ועדת הבחירות המרכזית, כנסת 29 בינואר 202. ראובן קסטרו
"לא יהיה חלק מהממשלה". בן גביר/ראובן קסטרו

הבוקר, ציינה רשימת הציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ' ובן גביר כי אנשיה עמדו על כך שנתניהו יתחייב להקים עמה ממשלת ימין, במסגרת הסכם עודפים בין המפלגות. למרות הודעתו של נתניהו, סעיף בהסכם שנחתם קובע כי "ראש הממשלה ידאג לשלב את נציגי המפלגה בכל ממשלה שיקים".

סקר: לפיד מתחזק בהתאמה לראשות הממשלה

לפי סקר חדשות 12 שפורסם הערב, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מתייצב לראשונה במקום השני בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ומגיע ל-23%. נתניהו עדיין מוביל את הרשימה עם 30%, ובהמשך נמצאים יו"ר תקווה חדשה גדעון סער עם 12% ובנט עם 10%.

סקר null / 25.03.2021

  • הליכוד
    28
    נתניהו. ראובן קסטרו
    הליכוד
  • יש עתיד
    18
    יש עתיד תעלה להצבעה את החוק שימנע מנתניהו להרכיב ממשלה
9.8.20. יש עתיד, אתר רשמי
    יש עתיד
  • ימינה 
    11
    איילת שקד. יחצ, אתר רשמי
    ימינה 
  • הרשימה המשותפת
    9
    איימן עודה. ראובן קסטרו
    הרשימה המשותפת
  • ישראל ביתנו
    7
    ישראל ביתנו. דורון שיינר, עיבוד תמונה
    ישראל ביתנו
  • יהדות התורה
    7
    גרף בחירות. פיני, עיבוד תמונה
    יהדות התורה
  • ש"ס
    7
    דרעי. ראובן קסטרו
    ש"ס
  • העבודה
    6
    מירב מיכאלי. ניב אהרונסון
    העבודה
  • הציונות הדתית
    5
    סמוטריץ'. ראובן קסטרו
    הציונות הדתית
  • כחול לבן
    4
    בני גנץ וגדעון סער בישיבה המאוחדת הראשונה של כחול לבן- התקווה החדשה, 11 ביולי 2022. אלעד מלכה
    כחול לבן
  • מרצ
    4
    ניצן הורוביץ. ראובן קסטרו
    מרצ
יו״ר יש עתיד יאיר לפיד בראיון לאולפן וואלה! , 10 בפברואר 20201. ראובן קסטרו
מגמת התחזקות. לפיד/ראובן קסטרו

41 יום לבחירות, הליכוד במגמת היחלשות, ומאבדת מנדט מהסקר הקודם. גוש הימין-חרדים שכולל את הליכוד, הסיעות החרדיות, הציונות הדתית וימינה עומד על 59 מנדטים, בעוד הציונות הדתית מתחזקת ומתרחקת מאחוז החסימה ל-5 מנדטים וש"ס ויהדות התורה נותרות יציבות עם 8 ו-7 בהתאמה. נתניהו השיק הערב קמפיין שקורא להצביע לליכוד ולא למפלגות הימין הקטנות, כשהמטרה העיקרית היא להחליש את ימינה של בנט, שזוכה ל-11 מנדטים.

בגוש הנגדי, לפיד במגמת התחזקות גם במספר המנדטים, ויש עתיד פותחת פער על תקווה חדשה של גדעון סער - 18 מנדטים לעומת 13. מפלגת העבודה מתייצבת על 6 מנדטים, אך מרצ וכחול לבן מקבלות ארבעה מנדטים בלבד ומגרדות את אחוז החסימה. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עולה במנדט ל-7, והרשימה המשותפת ללא רע"ם, שלא עוברת את אחוז החסימה, מגיעה ל-9.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully