וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו סירב להתחייב שלא יפעל לבלום את המשפט, והבהיר: "לא מעוניין בנשיאות"

עודכן לאחרונה: 16.2.2021 / 7:41

ראש הממשלה טען בריאיון לחדשות 12 כי הפרקליטות מנסה להתערב בבחירות ואמר שלא יצטרך לקדם חוק צרפתי. הוא גם הודה ששוחח עם מילצ'ן, שמשמש עד תביעה במשפטו. חמישה שבועות לבחירות, נתניהו שב והדגיש כי בן גביר אינו כשיר לכהן כשר, והכריז: "יצאנו מהקורונה סופית"

נתניהו: לא חושב ששלב ההוכחות במשפטי יחל לפני הבחירות/עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב הערב (שני) להתחייב שלא יפעל כדי לבלום את המשפט, במהלך ריאיון שהעניק לחדשות 12. "עורכי הדין שלי העלו כאפשרות את החוקים, ואמרתי שאני לא צריך את זה. אני מעריך שהמשפט יתפורר הרבה לפני", אמר נתניהו בתשובה לשאלה האם הוא מתכנן לקדם חוק שימנע את העמדתו לדין. "לא אצטרך לעשות את זה, משום שהתיקים הזויים", הוסיף.

"המשפט הזה מתנהל וככל שהוא מתנהל יותר, רואים עד כמה זה תפור והזוי", המשיך נתניהו בדבריו על המשפט. "ניגודי עניינים מכאן ועד קפריסין, פתיחת חקירות נגד ראש הממשלה בלי האישור של היועמ"ש בניגוד לחוק - לא חוק, חוק יסוד - אי אפשר להאמין שדברים אלו מתבצעים, והדברים האלו מתפוררים להם ויתפוררו בהמשך".

ראש הממשלה האשים את הפרקליטות בניסיון להתערב במשפט. "מנסים באמצעות הדברים ההזויים האלו להשפיע על התהליך הפוליטי. אין שם כלום". הוא הסביר כי "אף אחד לא מאמין לזה יותר, זה אבסורד אחד גדול. הפרקליטות מנסה ללחוץ על השופטים לעבור לשלב ההוכחות לפני הבחירות, כדי שתהיה התערבות גסה בבחירות. זה נגד כל הכללים".

רה"מ נתניהו בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"ככל שהמשפט מתנהל, רואים עד כמה זה תפור והזוי". נתניהו בביהמ"ש, לפני שבוע/ראובן קסטרו

"התביעה רוצה כמובן להתערב בבחירות - כל פעם הם בוחרים להביא את כתב האישום, בדיוק לפני מועד הבחירות", הוסיף נתניהו. "מקווה מאוד שהשופטים לא ייכנעו ללחץ הזה, ואם זה יהיה יתפרש כהתערבות בוטה - והאפקט יהיה הפוך". עם זאת, הוא הבהיר כי אינו מחווה את דעתו על השופטים.

לשאלה האם הוא חושב שיהיה לו משפט צדק. ענה נתניהו כי "אני מקווה שכן, יכול רק לקוות שכן". לדבריו, "אני חושב שכולם יודעים שהתיקים האלו תפורים, הולכים ומתגלים דברים נוראים". בנוסף לכך, נתניהו הכחיש כי הוא שוקל להתמודד לנשיאות. כשנשאל על כך בריאיון, אמר כי הוא לא מעוניין בזה. "אני מעוניין להשלים את הדברים שאני עושה", הבהיר.

נתניהו הודה בריאיון שדיבר עם ארנון מילצ'ן, שמשמש עד תביעה במשפט. לדבריו, "דיברתי איתו פעם אחת, בירכתי אותו, לא עבר שום מסר ושום בטיח. אלה ספינים של התביעה, אין להם תיקים והכל קורס להם. ההמצאה הזאת עבירת שוחד שלא קיימת באף ספר".

"אם כולם יתחסנו - יצאנו מהקורונה סופית"

מעבר להתייחסות למצבו המשפטי, התייחס ראש הממשלה גם למאבק בקורונה וגם לסוגיות פוליטיות ברקע מערכת הבחירות. נתניהו בירך על אישור מתווה הדרכון הירוק, וקרא להאצת מבצע החיסונים לגילאי 50 ומעלה. "אני מאמין שאם האזרחים יהיו ממושמעים ונעשה את הצעדים האלו בהדרגה לפי המדדים שקבענו, ו-570 אלף בני 50 ויותר שעדיין לא התחסנו יבואו להתחסן - זה לא רק הסגר האחרון, יצאנו מהקורונה סופית", הבהיר נתניהו.

הוא כינה את אישור השלב השני במתווה היציאה מהסגר "בשורה ענקית", וציין כי התכנית "פותחת את כלכלת ישראל". מעבר לכך, התייחס נתניהו למבצע החיסונים, והסביר כי הוא "רוצה לשמור על אלה שמחוסנים ולעודד את השאר שלא מחוסנים".

נתניהו התייחס להפרות תקנות הקורונה במגזר החרדי, ושלל את שכיחותם הגבוהה. "יש כל מיני לחצים מכל מיני כיוונים, אבל לא הייתי מייחד את הציבור החרדי", הבהיר בריאיון. "למרות הניסיון לפלג אותנו ואותם וזה לא נכון, אנחנו עובדים יחד". לדבריו, "אנחנו נהיה הראשונים בעולם לצאת ממשבר הקורונה בגלל מיליוני החיסונים שהבאנו, ומערכת בריאות פנטסטית שמחלקת אותם". הוא הוסיף כי "רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע, והרבנים כמעט כולם קראו להתחסן ולקיים את ההגבלות".

מתן חיסונים לתלמידי ישיבה 
בישיבת פוניבז', בני ברק 11 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
"רוב הציבור החרדי מאוד ממושמע". מתן חיסונים בישיבת פוניבז' בבני ברק/ראובן קסטרו

ביחס לבחירות הבהיר נתניהו כי הוא שולל להעניק רוטציה בתפקיד ראש הממשלה. "אני חושב שאזרחי ישראל מאסו ברוטציה, צריך להקים ממשלת ימין אמיתית, על מלא, בהנהגתי. אני חושב שננצח בהרבה יותר מ-61", הבהיר. "אני חושב שכולם הבינו שאי אפשר לחזור לשני ראשי ממשלה, לא מוטציה לא רוטציה - צריך לצאת מזה לממשלה אחודה".

מעבר לכך, הוא הבהיר כי איתמר בן-גביר לא יכהן כשר בממשלתו וכי לא יישען על תמיכת רע"מ ומנסור עבאס בהקמת הממשלה. "הוא לא יהיה בממשלה בכלל, אני מניח שיש קווים מסוימים שהוא לא מסכים להם אבל אני מחליט", אמר נתניהו ביחס לבן גביר. "הוא יכול לרצות הרבה דברים, אבל הוא לא יהיה האצבע ה-61, כי אנחנו נקבל יותר. הוא לא כשיר לכהן כשר בממשלה שלי".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר במהלך מסע"ת בירושלים 20 בינואר 2020. ניב אהרונסון
"הוא לא יהיה האצבע ה-61". איתמר בן גביר/ניב אהרונסון

"אני לא אשען על אף אחד שמתנגד לציונות. גם לא הימנעות", הוסיף נתניהו באשר לעבאס. "אני מתחרה עם מנסור עבאס, הוא יריב שלי. אני הולך על החוף בקיסריה, הצעירים צועקים לי 'אבו יאיר', אני עם דמעות בעניים. אני מתחרה בעבאס שהלך עם יריבי לפיד. הוא לא שותף שלי", הוסיף.

מעבר לכך, הוסיף ראש הממשלה כי "יהיו לי 61, אני בטוח. יש פה הזדמנות של אולי אחת לדור, ואנשים מבינים את זה - הבוחרים שלנו מבינים שזה ביני לבין לפיד". לדבריו, "האזרחים שואלים את עצמם מי הביא ומי יביא מיליוני חיסונים? לפיד אמר שיהיו פה חמישה חיסונים בינואר - הוא רק טעה במיליון. מי יתמקד בכלכלה ויציל אותנו אני או שר האוצר הכושל ביותר? מול איראן - אני או לפיד, שתמך בהסכם הכושל הזה?".

יש עתיד: "המתים מקורונה הם העדות לכישלון נתניהו"

מיש עתיד תקפו בתגובה את נתניהו. מהמפלגה נמסר כי "5,388 המתים מהקורונה הם העדות לכישלונו של נתניהו בניהול משבר הקורונה. כישלון שנובע בגלל מחדל נתב"ג וכניעה לסחטנות באכיפה".

מכחול לבן מסרו כי "הציבור הישראלי כבר יודע שנתניהו משקר כמו שהוא נושם. אם היה חושב על האזרחים ולא על עצמו והמשפט שלו הוא היה מעביר תקציב מדינה ולא ממוטט את המשק. התכנית הפייק כלכלית שלו היא שוחד בחירות ללא מקורות. נתניהו - אפילו אולפני טלוויזיה לא יעזרו לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully