וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוץ בקצבאות הילדים וסיוע לבעלי שכר נמוך: התכנית הכלכלית של ליברמן

בסעיפי התכנית, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, מפרט יו"ר ישראל ביתנו את היעדים הכלכליים שהציב במסגרת כוונתו לדרוש את תיק האוצר. ליברמן שואף להוריד את שיעור הילודה בקרב חרדים, לסייע לעסקים קטנים ולהאיץ את הצמיחה על ידי השקעה בתשתיות

בווידאו: ליברמן הציג את הרשימה לכנסת וטען שרק בלי החרדים תהיה קואליציה מתפקדת/צילום: ישראל ביתנו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יפעל לקיצוץ משמעותי בקצבאות הילדים מילד חמישי ומעלה, סיוע לעסקים קטנים ולבעלי שכר נמוך, עידוד התעסוקה בכלל המגזרים והאצת הצמיחה על ידי השקעה מאסיבית בתשתיות - כך עולה מהתכנית הכלכלית שבנה לקראת הבחירות הקרובות, שהגיעה הבוקר (שלישי) לידי וואלה! NEWS.

בתוך המשבר הכלכלי החמור בתולדות המדינה, ליברמן הצטרף לפני חודש וחצי למרוץ לראשות משרד האוצר, כשהכריז על כוונתו לדרוש את התיק בממשלה הבאה כדי "לשקם את כלכלת ישראל". בתכניתו הכלכלית הוא מפרט על חזון של "יצירת צמיחה, תעסוקה ורשת ביטחון לאוכלוסיות מוחלשות". אך הרכיב העיקרי שמבדל אותה מכל התכניות האחרות שהוצגו בתקופה האחרונה הוא הדרישה לקצץ את קצבאות הילדים והישיבות, מהלך אותו קידם נתניהו כשר האוצר בשנת 2003, שיפגע בעיקר במגזר החרדי.

לתפיסתו של ליברמן, שממשיך לטעון כי לא ייכנס לקואליציה עם המפלגות החרדיות, קיצוץ קצבאות הילדים יוריד את שיעור הילודה הגבוה בקרב האוכלוסייה החרדית ויעודד אותה לצאת לעבודה. מלבד זאת, ליברמן שואף לבטל את "חוק נהרי" כדי להקטין את המימון של מוסדות החינוך הבלתי פורמליים בהם לא מתקיימים לימודי ליבה.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה, 11 במרץ 2020. ראובן קסטרו
מעלה הילוך במרוץ למשרד האוצר. ליברמן/ראובן קסטרו

השקעה בתשתיות

בתכניתו, ליברמן מדגיש את חיוניות ההשקעה המוגברת בתשתיות לעידוד צמיחת המשק. לדבריו, יש להאיץ את קידום הפרויקטים להסעת המונים, כמו המטרו ורשת רכבות קלות בגוש דן, ולהגביר את איכות וזמינות התחבורה הציבורית. שיפור התשתיות התחבורתיות יביא לשיפור פריון העבודה הנמוך בישראל, ויפתור את בעיית הגודש בכבישי ישראל, מה שיחסוך עשרות מיליארדי שקלים מדי שנה ויתרום להעלאת שיעור התעסוקה.

ליברמן מציע לבצע חקיקה מיוחדת שתקל על הסבך הבירוקרטי בו נתקלים פרויקטים לאומיים גדולים. לפי התכנית, תינתן העדיפות לפרויקטים תשתיתיים שניתן לממן בעזרת שותפות ציבורית-פרטית, כך שמקור המימון יבוא מהשוק הפרטי ולא מתקציב המדינה.

עוד בוואלה!

ליברמן: נתניהו הפך לבן ערובה של החרדים, מאריך את הסגר כדי לא להתחיל במשפט

לכתבה המלאה
תלמידים בתלמוד תורה בירושלים, 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
להקטין את מימון המוסדות. תלמוד תורה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

מלבד פרויקטים של תחבורה, ליברמן מכניס לקטגוריה זו גם פרויקטים בתחום דיור להשכרה, מתקני התפלה ומתקנים לטיהור שפכים והובלת מים, בעיקר לנגב ולערבה, מתקני אנרגיה להולכה וייצור חשמל וכן האצת שדרוג תשתיות תקשורת.

שיפור מצב התעסוקה במגזר החרדי והערבי

לפי התכנית, יש להעלות את שיעור התעסוקה של הגברים החרדים, שנכון להיום מגיע ל-52.5%, לעומת 88% בקרב שאר הגברים היהודים. בנוסף, יש  להעלות גם את שיעור התעסוקה בקרב המגזר הערבי, בעיקר בקרב נשים ערביות, תוך הגדלה משמעותית של תקציבי מסלולי הכשרה מקצועית וצמצום תופעת העבודה ללא תלוש שכר.

התכנית מציעה להתנות את מימון ממשלתי במסגרות חינוך שילמדו לימודי ליבה, ולבטל את חוק נהרי שמחייב רשות מקומית להשתתף בתקצוב מוסדות חינוך מוכרים לא רשמיים הפועלים בתחומה.

כמו כן, ליברמן מציע לקצץ דרמטית את קצבאות הילדים ולהפסיק קצבאות חודשיות של אברכים ותלמידי ישיבות בגילאי 38-18. ליברמן מציין כי "מדובר בחיסכון של כמה מיליארדי שקלים שיושקעו בפרויקטים בתחום התשתיות".

סיוע לבעלי שכר נמוך, אוכלוסיות מוחלשות ועסקים קטנים

ליברמן מציע להתנות את התמיכה שתינתן לעצמאים בדומה למתווה האמריקני - כהלוואה מהמדינה. אם העסק יעמוד ביעדים של החזרת עובדים לעבודה וחזרה לפעילות התמיכה תהפוך למענק. הוא שם דגש על פישוט הליכים בירוקרטיים, כך שאישור רואה חשבון על ירידה בהכנסות יהווה אסמכתה לזכאות.

עבודות  הרכבת הקלה ברחוב ארלוזורוב, תל אביב
17 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
להאיץ את הפרויקט. עבודות הרכבת הקלה בתל אביב/ראובן קסטרו

בין הסעיפים הבולטים בנושא הסיוע לעסקים ניתן למנות את הפטור מארנונה גם בשנת 2021; מענק לעסקים קטנים שנפגעו במשבר הקורונה בגובה ההפרשות הסוציאליות לעובדים עד לשכר של עשרת אלפים שקלים ברוטו; וקיזוז הפסדי העסקים ב-2020 על חשבון הרווחים שנרשמו בשנת 2019. בנוסף לכך, על פי התכנית לבעלי שכר נמוך תינתן אפשרות להקפיא את הפרשות העובדים לקרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות ולבצע פירעון מוקדם של חסכונות שונים ללא קנסות.

כדי לעזור לזוגות צעירים עובדים עם ילדים, ליברמן מציע להעניק תוספת מס הכנסה שלילי, להגדיל את סבסוד הצהרונים ומעונות יום ולהכיר בהוצאות מטפלת. לפי התכנית המדינה תשתתף בהכשרות מקצועיות יחד עם המעסיק, בעיקר במקצועות בעלי ביקוש גבוה כיום, כגון עובדים סיעודיים, נהגי רכב כבד ועובדי שירותים בבתי חולים.

ליברמן מאמין כי עבור מקבלי השלמת הכנסה ובעלי מוגבלויות יש לדאוג לרשת ביטחון - מתן סיוע לאזרחים שחיים מהבטחת הכנסה בלבד בגובה של עד ל-70% משכר המינימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully