וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: אין לפסול את מועמדת העבודה אבתיסאם מראענה בבחירות לכנסת

16.2.2021 / 14:21

עמדתו של מנדלבליט נמסרה בתגובה לבקשות פסילה שהגישו רשימת "עוצמה יהודית" ומעוזיה סגל, שנפצע באורח קשה ביותר בקרב החווה הסינית. דיוני הפסילה בוועדת הבחירות ייערכו מחר. "חומר הראיות המצומצם שהוצג אינו מבסס אחת משלוש עילות הפסילה", כתב היועמ"ש

בווידאו: מיכאלי מציגה את רשימת מפלגת העבודה לכנסת/מערכת וואלה! NEWS

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור שאין לפסול את המועמדת במקום השביעי ברשימת העבודה לכנסת, אבתיסאם מראענה מנוחין. עמדת היועץ נמסרה בתגובה לבקשות פסילה שהגישו רשימת "עוצמה יהודית" ומעוזיה סגל, שנפצע באורח קשה ביותר בקרב החווה הסינית. דיוני הפסילה בוועדת הבחירות ייערכו מחר.

"לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, לנוכח פסיקת בית המשפט העליון ביחס לאמות המידה לפסילת מועמדים, חומר הראיות המצומצם שהוצג במסגרת שתי הבקשות לפסילת מועמדותה לכנסת של המשיבה, שרובו ככולו כלל אינו מבסס אף לא אחת משלוש עילות הפסילה", נכתב בעמדת מנדלבליט.

"(הוא) אינו מקים תשתית ראייתית לקבלתן של בקשות הפסילה, ובוודאי שלא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" של ראיות חד-משמעיות, ברורות ומשכנעות ביחס לאחת לפחות משלוש עילות הפסילה, המתחייבת לפי פסיקת בית המשפט העליון לשם פסילת מועמד מלהתמודד בבחירות לכנסת".

אבתיסאם מראענה. אבשלום ששוני, אתר רשמי
אבתיסאם מראענה מנוחין/אתר רשמי, אבשלום ששוני

היועץ התייחס למשל לפוסט שפרסמה מרעאנה-מנוחין בפייסבוק ונטען שמהווה תמיכה בארגון טרור או במאבק מזוין נגד מדינת ישראל. "הראיה המרכזית שהובאה לעניין זה, היא 'פוסט' שפרסמה המשיבה בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה ביום 2 בנובמבר 2020 ובו תמונתו של אסיר פלסטיני שובת רעב אשר שהה במעצר מנהלי. הכיתוב שפרסמה המשיבה בפוסט נוגע לעניין שביתת הרעב", נכתב בעמדת היועץ.

מנדלבליט הוסיף וכתב: "מעבר לכך שמדובר בפרסום בודד, יצוין כי על פי פסיקתו של בית המשפט העליון, פרסומים הנוגעים לענייניהם של אסירים ועצירים, הגם שהם מעוררים קושי ועלולים להביע מסר של הזדהות עם אסירים שביצעו עבירות ביטחון חמורות, הרי שאין בהם כשלעצמם משום ראיה 'חד-משמעית משכנעת וברורה' לתמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל... על אף הבעייתיות האמורה בשל המסר שעלול לעלות ממנו, המשיבה אינה מזדהה באופן ישיר עם ביצוע המעשים של האיש המופיע ב'פוסט' ואף אינה מזכירה אותם ואינה קוראת לביצוע עבירות כלשהן כנגד מדינת ישראל".

עוד ציין היועץ כי מרעאנה-מנוחין חזרה בה מהדברים שכתבה בפוסטים, שחלקם מהשנים 2013-2012. בתגובתה ציינה המועמדת כי היא "מצרה על הדרך והאופן בהם הדברים נכתבו", והוסיפה כי "אין מדובר באמירה בעלמא. לא ולא; המשיבה התייצבה ביום 13 בפברואר בחדשות 12 והסבירה בצורה בלתי מתפשרת את עמדתה, לפיה מדובר באמירות מן העבר שאינן מייצגות אותה כיום וכי בראיה בדיעבד היא הייתה מסגננת את הדברים אחרת. המשיבה ציינה, כי מדובר באמירה 'עלובה', ממילא ובעיקר היא הביעה חרטה כנה על תוכן הדברים, בפני כל מי שנפגע מהם".

פוסט בפייסבוק של מועמדת מפלגת העבודה אבתיסאם מראענה מנוחין. צילום, צילום מסך
פוסט של מראענה-מנוחין שהופיע בבקשת הפסילה/צילום מסך, צילום

חלק מהאמירות הנזכרות בבקשה של עוצמה יהודית לפסול את מנוחין מראענה הוצאו מהקשרן. כך, למשל, נטען כי מראענה אמרה ב-2008 בראיון "הייתי משמידה את זכרון יעקב. שתחזרו לארצות הברית או לפולניה". עם זאת, בחינת הראיון המלא שהעניקה מראענה-מנוחין לכתב יואב איתיאל ב"מגזין המושבות", מעלה כי בפועל אמרה: "אם הייתי יוזמת תסריט אפוקליפטי הייתי משמידה את זכרון יעקב. תדגיש, בלי להרוג. שתחזרו לארצות הברית או לפולניה".

עוד בוואלה!

מועמדת העבודה הביעה חרטה על פוסט הצפירה ביום הזיכרון: "ישן מאוד ועלוב"

לכתבה המלאה
היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
היועמ"ש אביחי מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

לעתירה צורף גם ציוץ של המועמדת ברשימת העבודה מ-2013, בו היא אומרת כי לא עמדה בצפירת יום הזכרון, ציוץ עליו הביעה חרטה. התבטאויות נוספת שצורפו לבקשת הפסילה היתה ראיון בו כינתה את עזה "גטו תחת כיבוש אכזרי", וציוץ בו כתבה: "אני לא יהסס להלין, להגן, להסיע, לאכול ולאהוב כל מסתננת ומסתנן. אני לא מצייתת לחוקי הפשיזם של רגב, אקוניס וכנסת ישראל. היטלר מפהק בקברו בגללכם".

פוסט בפייסבוק של מועמדת מפלגת העבודה אבתיסאם מראענה מנוחין. צילום, צילום מסך
תגובה לפוסט של מראענה-מנוחין שהופיע בבקשת הפסילה/צילום מסך, צילום

באשר לציוץ שהוזכר מפורשות בתגובת היועמ"ש בנוגע לאסיר השובת רעב, דובר על פוסט ובו תמונה של מאהר אל אח'רס, שהיה עצור מינהלי כביכול בשל השתייכות לג'יהאד האיסלאמי, ושבת רעב יותר ממאה ימים. "לא מסוגלת להעלות תמונה של אדם רעב", כתבה. "עושה טריגר להמון נפשות פצועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully