וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דן בפסילת מועמדותה של אבתיסאם מראענה: "טעיתי בלשוני"

עודכן לאחרונה: 24.2.2021 / 11:08

שופטי העליון דנו בפסילתה של מראענה, לאחר שוועדת הבחירות פסלה את מועמדותה בשבוע שעבר. במוקד פסילתה של מראענה, המשובצת במקום השביעי ברשימת העבודה, עמדו פוסטים שכתבה בעבר בפייסבוק. השופטים ימסרו את החלטתם עד יום ראשון

בווידאו: בג"ץ דן בפסילתה של אבתיסאם מראענה מהתמודדות בבחירות/הלל ביטון רוזן, ערוץ 20, יונתן זינדל פלאש 90

בית המשפט העליון דן היום (רביעי) בפסילת מועמדותה של אבתיסאם מראענה-מנוחין מהתמודדות בבחירות הקרובות, לאחר שוועדת הבחירות פסלה את מועמדותה בשבוע שעבר. השופטים ימסרו את החלטתם עד יום ראשון.

הדיון בבג"ץ התמקד בשאלה האם מראענה-מנוחין, המשובצת במקום השביעי ברשימת מפלגת העבודה, התנצלה על הדברים שאמרה בראיון ב"מגזין המושבות", והאם היא חוזרת מהם. בג"ץ נדרש לדיון בעקבות ההצבעה בוועדת הבחירות, בה נפסלה מועמדותה של מראענה-מנוחין ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים. את בקשות הפסילה לוועדה הגישו רשימת עוצמה יהודית ומעוזיה סגל, שנפצע באורח קשה ביותר בקרב החווה הסינית.

אבתיסאם מראענה בדיון על פסילתה,ביהמ"ש העליון, 24 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
העליון דן בפסילתה. אבתיסאם מראענה בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"שלא ישתמע לשתי פנים, אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני, מסית, לא אוהב, לא אוהד", אמרה מראענה בדיון. "מעולם לא הסתתי נגד אף אדם. אני נשואה שנים לבחור יהודי בשם בועז. בחור מהמם, ואנחנו מגדלים יחד את הילדה שלנו בת ה-6. היא מאה אחוז יהודיה ומאה אחוז ערביה".

"גדלתי בבית אנלפבתי. אמא שלי, כדי לאפשר לנו ללמוד ולגדול, ניקתה את הבתים של זכרון יעקב 25 שנה. בגיל 6, ביום הראשון שלי לכיתה א', ההורים שלי לא יכלו לבוא איתי, כי זה היה היום הראשון שאמא שלי ניקתה בתים. כשהיא הלכה לנקות, היא הלכה כבן אדם שווה. כדי לגדל בנות משכילות, שנגדל להיות חופשיות במקום שאנחנו חיות בו. גם אני ניקיתי בתים בזכרון יעקב ואני גאה על זה".

מראענה-מנוחין התייחסה לראיון שנתנה לכתב יואב איתיאל (כיום כתב וואלה! NEWS) ב"מגזין המושבות" ואמרה כי "ב-2008 בדיוק קברתי את אבא שלי. הגיע עיתונאי, נחמד, מנוסה בראיונות. מה לעשות, אני יכולה לטעות בלשוני. אני לא קראתי להשמדת זכרון יעקב. זכרון ופרדיס זה מקומות שאי אפשר להפריד אותם. זה הקיום שלנו. גיאוגרפית, מוסרית, חברתית".

אבתיסאם מראענה בדיון על פסילתה,ביהמ"ש העליון, 24 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מראענה בדיון בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

מגיש בקשת הפסילה, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, אמר לפני תחילת הדיון כי "שמענו אתמול בחדשות 12 שהמשיבה הגישה תצהיר ובו היא חוזרת מכל מיני נקודות. היא לא מתייחסת לראיה המרכזית שהצגנו. אני כמובן מדבר על אותו ראיון חמור מאד ל'מגזין המושבות'".

הוא הוסיף כי "אם היינו שמים במקום הגברת את ד"ר בן ארי, ברוך מרזל או בנצי גופשטיין, לא היה להם שום סיכוי. הדברים האלה שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הדברים האלה הם תמיכה בטרור".

איתמר בן גביר בדיון על פסילתה של  אבתיסאם מראענה, ביהמ"ש העליון, 24 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"הדברים שלה שוללים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". איתמר בן גביר בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר לפני הדיון בוועדת הבחירות כי הוא סבור שאין לפסול מועמדותה של מראענה-מנוחין. "לעמדת היועץ המשפטי לממשלה, לנוכח פסיקת בית המשפט העליון ביחס לאמות המידה לפסילת מועמדים, חומר הראיות המצומצם שהוצג במסגרת שתי הבקשות לפסילת מועמדותה לכנסת של המשיבה, שרובו ככולו כלל אינו מבסס אף לא אחת משלוש עילות הפסילה", נכתב בעמדת מנדלבליט.

"(הוא) אינו מקים תשתית ראייתית לקבלתן של בקשות הפסילה, ובוודאי שלא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" של ראיות חד-משמעיות, ברורות ומשכנעות ביחס לאחת לפחות משלוש עילות הפסילה, המתחייבת לפי פסיקת בית המשפט העליון לשם פסילת מועמד מלהתמודד בבחירות לכנסת".

פוסט בפייסבוק של מועמדת מפלגת העבודה אבתיסאם מראענה מנוחין. צילום, צילום מסך
"אם הייתי משכתבת אותו, לא הייתי כותבת אותו בכלל". הפוסט שכתבה מראענה בפייסבוק/צילום מסך, צילום

מראענה הביעה מוקדם יותר החודש חרטה על הפוסט שכתבה ב-2013, בו אמרה שהיא לא עמדה בצפירה ביום הזיכרון. בריאיון בחדשות 12, אמרה מרעאנה כי "אני עומדת בצפירה כשאני בחוץ. אני מצטערת שזה (הפוסט) פוגע בכל לב של אמא או אבא או אח או אחות ששכל את הבן שלו". היא הוסיפה כי "זה סטטוס ישן מאוד ועלוב. היום, אם הייתי משכתבת אותו, כותבת אותו מחדש, לא הייתי כותבת אותו בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully