וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קלפיות במרוקו ודובאי: ההצבעה בבחירות החלה בנציגויות הישראליות בעולם

10.3.2021 / 22:42

בהצבעה ישתתפו עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל. הבחירות ייערכו ב-99 נציגויות ישראליות וישתתפו בהן כ-4,000 בעלי זכות בחירה. הראשון לבחור היה שגריר ישראל בניו זילנד, רן יעקובי, שהצביע בוולינגטון הבירה

שגריר ישראל בניו זילנד, רן יעקובי, מצביע בבחירות לכנסת ה-24. 10 במרץ 2021. משרד החוץ, אתר רשמי
המצביע הראשון בבחירות לכנסת. שגריר ישראל בניו זילנד, רן יעקובי, היום/אתר רשמי, משרד החוץ

ההצבעה לבחירות לכנסת ה-24 החלה הערב (רביעי) בנציגויות הדיפלומטיות הישראליות ברחבי העולם, בהן ישתתפו עובדי מדינת ישראל ונציגי המוסדות הלאומיים המשרתים בחו"ל. הבחירות ייערכו ב-99 נציגויות ישראליות וישתתפו בהן כ-4,000 בעלי זכות בחירה.

הראשון להצביע בבחירות היה שגריר ישראל בניו זילנד, רן יעקובי, שהצביע הערב בוולינגטון הבירה. ההצבעה בנציגויות תסתיים בנציגות ישראל בסן פרנסיסקו ביום שישי בשעה 06:00. השנה ייפתחו לראשונה קלפיות במרוקו, אבו דאבי ודובאי.

מחסן ועדת הבחירות 2020 בשוהם, 12 בפברואר 2020. ראובן קסטרו
הבחירות ייערכו ב-99 נציגויות ישראליות. מחסן ועדת הבחירות/ראובן קסטרו

שר החוץ גבי אשכנזי יארח מחר את יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, ואת נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, בחדר המצב במשרד החוץ. במהלך הביקור, יקבלו האורחים סקירה על הבחירות בנציגויות הישראליות וישוחחו עם חלק ממנהלי הקלפיות במדינות השונות.

עוד בוואלה!

נצא מהקורונה עוד לפני שנצא מהפלונטר: שבועיים לבחירות, שלוש הערות על המצב

לכתבה המלאה

השבוע מסרה מנכ"לית ועדת הבחירות, עו"ד אורלי עדס, עדכון תמונת מצב לקראת הבחירות, בו פירטה על הרחבת התקציב עבור השינויים שנערכו בהתאם לנגיף הקורונה וביחס לבחירות הקודמות. עדס עדכנה כי אושר לוועדת הבחירות התקציב לעריכת מערכת הבחירות לכנסת ה-24, בסך 674 מיליון שקלים.

עדס הסבירה כי "237 מיליון שקלים מהתוספת לעומת הבחירות הקודמות נובעות בעיקרו מהדרישה לעריכת בחירות בצל הקורונה, שיש לה השלכה על כל סעיפי התקציב. עיקר התוספת נועדה להגנה על בריאות הציבור בבואו להצביע".

חלק ניכר מהתוספת בתקציב נובע מ"הגידול הדרמטי" במספר הקלפיות לעומת העבר, כשצפוי גידול של כ-35%: בעבר היו כ-11 אלף, והיום נעמוד על כ-15 אלף קלפיות. "אם מסתכלים על עלות של קלפי בבחירות שאינן בצל הקורונה, עלות של קלפי לרבות בעלי התפקידים, עומדת על 22-23 אלף שקלים. אם מדברים על תוספת של 3,500 קלפיות, מגיעים לתוספת של כ-75 מיליון שקלים רק מהרכיב הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully