וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה, נדבר אז

יקי אדמקר וינון מגל

11.3.2021 / 14:52

יו"ר ועדת הכספים מיהדות התורה אמר בתכנית "בחירות אישיות" כי אינו חושש לשבת באופוזיציה, אם ראש הממשלה לא יזכה ל-61 מנדטים. על לפיד: "משהו השתנה לטובה, אבל לא נשב איתו". על ש"ס: "עולם התורה לא שייך לעדה מסוימת"

בווידאו: בחירות אישיות - יקי אדמקר וינון מגל בשיחה עם ח"כ משה גפני/צילום: ניב אהרונסון

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מיהדות התורה התראיין היום (ראשון) לתכנית "בחירות אישיות" של וואלה! ורדיו 103FM, בהגשת ינון מגל ויקי אדמקר. במהלך הריאיון גפני התייחס לאפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו לא ירכיב ממשלה, תיאר את ההבדלים מול ש"ס והביע עמדה חיובית כלפי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

בתשובה לשאלה האם ביהדות התורה חוששים מישיבה באופוזציה גפני השיב כי "אנחנו בדגל התורה ביהדות התורה היינו הרבה פעמים באופוזיציה. היינו כאשר לפיד היה שר האוצר ובנט היה שר החינוך והם היו בברית האחים. אפילו קצת נהניתי מזה. אין בעניין הזה בעיה שאנחנו לא יכולים להתמודד, מי שלא יכול להיות באופוזיציה לא יכול להיות בקואליציה".

גפני נשאל לגבי המחויבות של מפלגתו לישיבה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר: "שאלה מאוד קשה, אנחנו עם נתניהו בגלל שהציבור המסורתי נמצא בליכוד. הלכנו לא רק עם נתניהו שעמד בראשות הליכוד אלא עם ראשי ממשלה אחרים שהיו בליכוד. מה יקרה אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בעקבות תוצאות הבחירות? נדבר אז".

ח"כ גפני דחה את הטענה כי ש"ס יותר מחויבת לראש הממשלה ממפלגתו. "אני יכול להגיד בכל וריאציה, שרוצים שאני אומר אותה, אבל אני מציע לדבר על מה שיקרה אחרי הבחירות. יהיו תוצאות מפתיעות לכאן או לכאן, נדבר אז".

משה גפני. ראובן קסטרו
משה גפני/ראובן קסטרו

בעניין יחסיו ליו"ר יש עתיד הוא אמר כי "משהו השתנה והשתנה לטובה. זה לא משנה את המצב הפוליטי - המצע שלו לא המצע שלנו, אנחנו לא יכולים להיות שותפים ולא נהיה שותפים לקואליציה, כשהדברים הבסיסיים שנמצאים אצלנו במצע, אצלו זה מחוק. אם הוא לא ישנה את המצע שלו, לא נשב (איתו) בקואליציה אבל יש שינוי בשיח והסיג שלו".

גפני תקף את ליברמן: "לפיד מדבר יותר נורמלי אבל מי שירש אותו באמירות הבוטות, גסות הרוח זה דווקא ליברמן שכל הזמן היה איתנו".

על מפלגתו של אריה דרעי אמר גפני כי "ש"ס מפלגה חרדית, אני עובד עבור כולם. עולם התורה לא שייך לעדה מסוימת, ואני לא מפלגה אשכנזית. אני עוזר לציבור כולו ואם אני עוזר למשפחה ספרדית, למוסד בו הם לומדים, מותר לי לבוא להורים ערב בחירות ולהגיד עזרתי לכם, אני פונה אליכם - תצביעו עבורי. אם הרבנים אומרים אחרת אז תעשו מה שהם אומרים".

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
לא נשב איתו. יאיר לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

התכנית משודרת בימים ראשון עד חמישי בשעה 11:30 בשידור ישיר באתר, באפליקציית וואלה! NEWS ובפלטפורמות הדיגיטליות של הרדיו והאתר.

את התכנית מגישים לסירוגין בן כספית, ינון מגל, טל שלו ויקי אדמקר. בכל תכנית יגיעו דמויות מהעולם הפוליטי לריאיון "אחד על אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully