וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: לאסור על קמפיין הליכוד להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים"

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 3:44

משרד הבריאות השתמש בסיסמה קודם לכן לקידום מבצע החיסונים, ועתירה בנושא הוגשה מטעם תנועת "אחריות לאומית" ליו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן. בעתירה דרשו גם לאסור על ביקורים של מועמדי הליכוד במתחמי חיסונים ומרפאות קופות החולים עד יום הבחירות

בווידאו: ח"כ אסנת מארק מבקרת במתחמי חיסונים וקוראת להצביע ליכוד/מתוך עמוד הפייסבוק של ח"כ אסנת מארק

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, סבור כי יש לאסור על קמפיין הליכוד להמשיך להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים", זאת משום שמשרד הבריאות השתמש בו קודם עבור קידום מבצע החיסונים. כך עולה הערב (ראשון) מתגובת המדינה שהוגשה לעתירה שהגישה תנועת אחריות לאומית ליו"ר ועדת הבחירות, השופט עוזי פוגלמן.

אחריות לאומית דורשת מוועדת הבחירות להוציא צו מניעה שיחייב את הסרת כל הפרסומים מטעם הליכוד או מטעם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הסלוגן "חוזרים לחיים", ואיסור על ביקורים של מועמדים מטעם המפלגה במתחמי חיסונים ומרפאות קופות החולים עד יום הבחירות. בתגובת המדינה שהוגשה לעתירה, נקבע כי השימוש שעושה הליכוד בסלוגן הנ"ל מהווה הפרה של חוק הבחירות (דרכי תעמולה), מפני שקמפיין משרד הבריאות השתמש בסלוגן הזה עוד קודם לכן. "משכך יש למנוע את המשך השימוש בו על ידי המשיבה", נכתב בעתירה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בכנס בירושלים. 24 בפברואר 2020. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90, פלאש 90
סבור שיש לאסור על קמפיין הליכוד להמשיך להשתמש בסלוגן "חוזרים לחיים". מנדלבליט/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

באשר לדרישה לאסור ביקורים של ראש הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין, ומועמדי ליכוד אחרים במתחמי החיסונים, עולה מתגובת המדינה כי משרד המשפטים קיים באחרונה דיון בנושא וגיבש קריטריונים לגבי קיום אירועים שכאלה בהשתתפותם. "על רקע בקשות רבות לקיום אירועים בהשתתפותם של חברי הממשלה מכוח תפקידם הציבורי שהצדקתם נסמכת על מבצע החיסונים, ובעקבות דיון שהתקיים בסוגייה, הגדיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אמות מידה לבחינת בקשות של חברי ממשלה לעריכת ביקורים כאמור", נכתב בתשובת המדינה.

עוד נכתב כי "עמדת המדינה היא כי אמות המידה שנקבעו, בהתאם לפסיקה וההנחיות בנושא, מאפשרות ביקורים רק במקום שבו התכלית הדומיננטית של הביקור היא מילוי התפקיד הממלכתי, ותנאי מוקדם לביקור הוא כי אכן יכול להיות מוצדק בראי טיבו ואופיו של התפקיד הממלכתי שאותו ממלא המבקש לבקר. בכך יש בהן כדי להפיג את החשש משימוש אפשרי במבצע החיסונים לצרכי תכלית דומיננטית של תעמולה אסורה".

עוד בוואלה!

בכירים ישראלים: נתניהו הורה על דעת עצמו לסגור את השמיים לטיסות מירדן

לכתבה המלאה
אוסנת מארק במהלך ביקורה במתחם חיסונים באשדוד. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפי חוק הבחירות חל איסור על שימוש בנכסי ציבור. מארק במהלך ביקורה במתחם חיסונים באשדוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר נודע כי ח"כ אסנת מארק (הליכוד) מבקרת בסניפי קופות חולים בערים שונות בארץ, ומעודדת אנשים להתחסן - וגם להצביע ליכוד. זאת, בניגוד לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), שאוסר על תעמולת בחירות בגוף מבוקר על ידי מבקר המדינה, וקופות החולים הן גוף מבוקר ומפוקח המתוקצב מכספי ציבור. ובכל זאת, בביקוריה של מארק במתחמי החיסונים, המשודרים בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלה, היא מחלקת מסיכות מקמפיין הליכוד וקוראת להצביע לנתניהו.

שבוע לפני כן, הודיעה מארק בפייסבוק שהיא יוצאת ל"מסע חיסונים מצפון לדרום" ב-29 ערים ויישובים ברחבי הארץ, במהלכו ביקרה במתחמי חיסונים באור עקיבא, רעננה ואשדוד, מלווה בראשי הסניפים המקומיים של הליכוד. "מי הביא את החיסונים לישראל? הליכוד!", הכריזה עם כניסתה לתחנה הראשונה במתחם החיסונים בעיריית אור עקיבא, תוך חלוקת אותן המסיכות לעובדי המתחם. "אנחנו צריכים להודות לראש הממשלה על זה! באנו בשביל זה".

במהלך הביקורים, קיבלה מארק הסברים על הפעילות וקצב ההתחסנות, ואף שוחחה עם מי שהגיע להתחסן באותה שעה על החיסונים ותופעות הלוואי - כמו גם על פוליטיקה. "בסוף אתם הולכים ומצביעים ליכוד, נכון?", היא שאלה מתחסנת באשדוד. "לכו להצביע, אחרת אנחנו מפסידים פה ללפיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully