וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכאלי: לפיד? אין שם דמוקרטיה - אבל הכי קרוב לעמדתנו

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 15:55

פחות משבוע לבחירות, יו"ר העבודה הכריזה באולפן וואלה! כי תמליץ על יו"ר יש עתיד לראשות הממשלה, ומתחייבת - בניגוד לקודמיה במפלגה - שלא תשב בממשלה בראשות נתניהו. על גנץ: "יש לו אחריות לריסוק הגוש". על התמיכה המפתיעה מאולמרט: הוא נתן את הדין, מברכת על כל תמיכה

בווידאו: יו"ר מפלגת העבודה בריאיון באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו, פלאש 90, דוברות משרד הביטחון, דוברויות המפלגות

פחות משבוע לבחירות, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי מכריזה היום (רביעי) כי יאיר לפיד הוא המועמד עליו תמליץ לראשות הממשלה, אם כי לא בהתלהבות גדולה או יתרה. בריאיון באולפן וואלה! מיכאלי הסבירה את עמדתה בכך שהוא "הכי פחות רחוק ממפלגת העבודה בעמדותיו".

"יש בינינו עדיין מרחקים גדולים אבל הוא הכי פחות רחוק מאיתנו", אמרה מיכאלי. עם זאת, היא התחמקה מלהשיב אם הוא מתאים לכהן כראש הממשלה. "יש תמיד בחירה בין אופציות, השאלה היא לא מי אני חושבת שמתאים אלא על מי אצטרך להמליץ בין האופציות", טענה, והוסיפה ביקורת על מפלגתו יש עתיד ומפלגות נוספות. "לא לפיד, לא גנץ לא סער לא בנט ולא ליברמן הן מפלגות. אין שם דמוקרטיה, אין שם מוסדות, אין שם זכות הצבעה, רק האיש בוחר את הרשימה לפי מה שנוח לו. אפילו אצל ליברמן יש מוסדות שמייעצים. אין אצל אף אחת מהן דמוקרטיה".

מירב מיכאלי בראיון באולפן וואלה, מרץ 2021. ראובן קסטרו
"אצל אף אחת מהמפלגות אין דמוקרטיה". לפיד/ראובן קסטרו

גם על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מיכאלי לא חוסכת ביקורת וממשיכה לקרוא לפרישתו מהמרוץ. "כחול לבן לא צריכים לרוץ לכנסת הבאה, הם פשוט לא צריכים", הדגישה. "יש להם אחריות על המרכז שמאל שהתרסק, כמו שהתרסק. יש לבני גנץ אחריות אדירה על זה. הוא מנהל קמפיין ומבטיח לא לשבת עם נתניהו בעודו יושב בתוך ממשלת נתניהו. מי ערב לי שאחרי הבחירות הוא לא שוב יגיד אני חייב למנוע בחירות חמישיות?".

בהתייחס לקמפיין כחול לבן על "מזימת אפריל" שגורסת שנתניהו מתכוון לפטר אותם ואת היועמ"ש, היא אמרה "אם מזה הם פוחדים הם צריכים לפרוש, חד משמעית". יתרה מכך, היא הטילה ספק במחויבותו של גנץ למחנה שמתנגד לנתניהו: "אני לא יודעת אם הוא שייך לגוש המרכז שמאל. הוא היה גוש המרכז-שמאל ואז הוא ישב עם נתניהו והוא עדיין יושב עם נתניהו. אז אני אומרת 'תפרוש' - וזו תרומתך הגדולה ביותר".

עוד בוואלה!

הדינמיקה העדינה והמסוכנת של נתניהו ולפיד עלולה להסתיים בכישלון דרמטי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במתחם חיסונים בזרזיר, 9 בפברואר 2021. דוד כהן, פלאש 90
"מעולם לא ניצח". נתניהו/פלאש 90, דוד כהן

היא מתעקשת על כך שמפלגת העבודה, או חלקים ממנה, לא יצטרפו לממשלה עם נתניהו, על אף שהסקרים מלמדים שהוא קרוב לניצחון. "בואו נדבר על האמת - נתניהו מעולם לא ניצח", הבהירה. "ב-2009 לא הייתה לו ממשלה בלי ברק. ב-2013 לא הייתה לו ממשלה בלי שלפיד נתן לו ממשלה. ב- 2015 - לא הייתה לו ממשלה בלי כחלון. ב-2019 - לא הייתה לו ממשלה בלי גנץ. אני לא מוכנה להמשיך ולתת לנתניהו ממשלות. שימו לב שכל הטוענים לכתר למיניהם כולם ישוב עם נתניהו, שירתו אותו, שיתפו איתו פעולה, היחידה שמעולם לא עשתה את זה זאת אני".

אהוד אולמרט. ראובן קסטרו
"נתן את הדין". אולמרט/ראובן קסטרו

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הכריז אתמול פומבית כי לראשונה בחייו הוא מתכוון להצביע לעבודה. מיכאלי הגיבה על הודעת התמיכה במבוכה והסתייגות, נוכח העובדה שאולמרט הוא ראש הממשלה הראשון שהורשע בפלילים. "כל מצביע ומצביעה לעבודה מתקבל מאוד בברכה, זה מאוד משמח. כרגע יש לפחות 200 אלף כאלה", אמרה.

באשר לעברו הפלילי של אולמרט הוסיפה: "הוא הורשע בעבירת שחיתות, הוא ישב בכלא, היה ראש ממשלה בישראל. בכל מקרה הוא נתן על זה את הדין. אני לא דוחה חלילה את התמיכה הזו ואני אומרת - אני שמחה על כל תמיכה במפלגת העבודה ומקווה שיהיו עוד הרבה מאוד כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully