וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חריפה של בכיר בש"ס על החינוך החילוני: "הילדים הולכים עם סכינים בכיס"

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 17:31

הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, אמר את הדברים בכנס בחירות לאחר שתקף את החוק שקידם לפיד ב-2013 לחייב לימודי ליב"ה במוסדות החינוך החרדיים. הוא הזהיר מכך שיש עתיד או ימינה ירכיבו ממשלה: "רמסו את עולם התורה". לפיד: "ילדינו הם הסיבה שהמדינה קיימת" | האזינו

בווידאו: מתקפה חריפה של בכיר בש"ס על החינוך החילוני/באדיבות: ש"ס, צילום: שיא לייב

פחות משבוע לבחירות, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב דוד יוסף, תקף היום (רביעי) בחריפות את מערכת החינוך במגזר החילוני, וטען כי הילדים בה הולכים עם "סכינים בכיס". הוא אמר את הדברים בכנס בחירות שנערך לרבני המפלגה בירושלים, לאחר שתקף את החוק שקידם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ב-2013 לחייב לימודי ליב"ה במוסדות החינוך החרדיים.

הרב, בנו של הרב עובדיה יוסף, טען כי יש "לשאול מה עדיף, הליב"ה שלכם או שהילדים יילכו עם סכינים בכיס?. זה מה שקורה אצלם. סמים, סכינים". הוא הלין על התקציב שהולך למערכת החינוך הממלכתית בהשוואה לזו החרדית ואמר: "עם זה אין בעיה, החינוך שלהם. מקבלים כל הון שבעולם מהממשלה אבל את שלנו הם רצו לסגור".

הרב יוסף הזהיר מכך שלפיד או בנט ירכיבו את הממשלה הבאה אך לא נתניהו. "אנחנו יודעים מה יקרה אם לפיד וחבריו יעלו לשלטון", אמר. "לפיד ובנט עשו ברית לפני 7 או 8 שנים, התנאי שלהם היה אז בלי חרדים. הם רמסו את עולם התורה, דרכו עלינו, רמסו אותנו. הם הצביעו בעד חוק הגיוס, מחקו את קצבאות הילדים ואת תקציב הישיבות. יש לנו ניסיון מה מסוגלים האנשים האלה לעשות. אז לפיד נפל, הוא נופל וייפול בעזרת השם".

הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, בכנס. יעקב כהן, אתר רשמי
הזהיר מלפיד ובנט. הרב דוד יוסף בכנס של ש"ס/אתר רשמי, יעקב כהן

בכנס הזהיר נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, הרב שלום כהן, מהאדישות בציבור החרדי, טען כי ה"סקרנים (סקרים) הם שקרנים" והוסיף כי בג"ץ בהכרה שנתן לגיור הרפורמי והקונסרבטיבי לצורך חוק השבות רוצה "להוסיף גויים לעם ישראל" וכן "שנאכל טריפות, נחלל שבת", ולדברי הרב כהן, "מי חושב שהוא יכול אדיש בזמן הזה כשרואים שתורתו של הקדוש-ברוך הוא הולכת לעזאזל".

ש"ס ניהלה קמפיין חיובי במערכת הבחירות האחרונה לכנסת ה-24, אך ביומיים האחרונים ניסתה לשנות מעט את הכיוון, והחלה לסמן את לפיד וליברמן כיריבים פוליטיים, כדי להעיר את השטח. יו"ר המפלגה, אריה דרעי, אמר כי "לפיד, ליברמן וחבריהם בונים על האדישות אצלנו. בונים על כך שאנשים עסוקים בהכנות לפסח. יש להם את הגוש שלהם, ויש להם משימה אחת בלבד: להקים ממשלה בלי החרדים ובלי נתניהו". לדברי דרעי, "פעם הם עוד היו מסתתרים, היום הם ירכיבו ממשלה בכל מחיר".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, 16 במרץ 2021. אלעד גוטמן, אתר רשמי
לפיד/אתר רשמי, אלעד גוטמן

דרעי התחייב לפני ימים אחדים כי לא תקום ממשלה שבה תהיה רוטציה על ראשות הממשלה, וטען כי ש"ס בראשותו ממליצה רק על נתניהו, גם אם לא יהיו לו 61 מנדטים, ולא שלל את האפשרות שיתקיימו בחירות חמישיות, למרות שהבהיר כי יעשה מאמצים רבים כדי למנוע זאת.

יו"ר יש עתיד לפיד מסר בתגובה: "אני לא מוכן לקבל הטפות מוסר מאף אחד על הילדים שלנו שהולכים לצבא משלמים מיסים ומחזיקים את המדינה הזאת בחיים. הילדים שלנו לא הולכים עם סכינים הם הסיבה שמדינת ישראל קיימת. בעוד שישה ימים ישראל יכולה להקים ממשלה שפויה שתחייב את כל ילדי ישראל בלימודי ליבה. כי אם הם לא ילמדו ליבה מי יפרנס אותם בדיוק?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully