וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי שבר שתיקה והביע תמיכה בכחול לבן: "עשינו טעויות, אבל בני גנץ ישר"

19.3.2021 / 11:25

שר החוץ, שהחליט לא להתמודד בבחירות הקרובות, הודיע כי יצביע למפלגה למרות התקררות היחסים בינו לבין היו"ר. "לפני שנתיים הצטרפתי אליו בניסיון להחליף את השלטון ומכשלא הצלחנו - אז לאזן אותו", כתב בטוויטר. בסקרים המפלגה מקבלת 5-4 מנדטים, עדיין באזור אחוז החסימה

בווידאו: בחירות אישיות - בן כספית בשיחה עם יו"ר כחול לבן השר בני גנץ/צילום: יותם רונן

שר החוץ גבי אשכנזי, שהחליט לא להתמודד בבחירות הקרובות, אמר היום (שישי) כי יצביע לכחול לבן בראשות בני גנץ. אשכנזי שמר עד כה על שתיקה ולא התבטא בנוגע למערכת הבחירות. בשבועות האחרונים קמפיין כחול לבן הפעילו עליו לחץ להביע תמיכה בגנץ, וכעת הוא פרסם את הודעת התמיכה.

"אני מכיר את בני גנץ שנים רבות. לפני שנתיים הצטרפתי אליו בניסיון להחליף את השלטון ומכשלא הצלחנו - אז לאזן אותו", כתב אשכנזי בטוויטר. "לא היינו חפים מרצון טוב, ומטעויות שנעשו. רצינו לשרת ממלכה ולא מלוכה. ביום שלישי אצביע כחול לבן בראשות בני גנץ. לוחם אמיץ, ישר וערכי".

אשכנזי, שהיה רביעי ברשימת כחול לבן שהתמודדה בשלוש מערכות הבחירות הקודמות, היה מדוחפי המהלך להקמת ממשלת אחדות עם הליכוד, ומונה לשר החוץ. היחסים בינו ובין גנץ התקררו בחודשים האחרונים לכהונת הממשלה עקב חילוקי דעות על ההתנהלות מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומאז שהוחלט על בחירות הוא שומר על שתיקה תקשורתית. כחול לבן מקבלת בסקרים האחרונים 5-4 מנדטים, אך עדיין באזור הסכנה של אחוז החסימה.

בדצמבר האחרון הודיע אשכנזי כי לא יתמודד במערכת הבחירות הקרובה במסגרת כחול לבן. עם זאת, הוא סיכם אז עם גנץ כי ימשיך לכהן במשרד החוץ.

"לאחר לבטים רבים, הודעתי לידידי הקרוב ושותפי לדרך בני גנץ על החלטתי לא להתמודד במערכת הבחירות הקרובות בכחול לבן", כתב אז בקבוצת הוואטסאפ הפנימית של כחול לבן, והודיע כי הוא "לוקח פסק זמן" כדי לחשוב על המשך דרכו.

"לא סוד שהיו בינינו גם מחלוקות ואי הסכמות. אך תמיד ידענו לפתור אותן בשיח ישיר תוך שמירה על כבוד הדדי ומאחורי דלתיים סגורות. זו הדרך שאנו מכירים. כך פעלנו תמיד במשך עשרות שנים של שירות משותף - וכך אמשיך לפעול לכל אורך הדרך", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully