וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט התחייב לא לשבת תחת לפיד, סער תקף: "קרס הישר לזרועות נתניהו"

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 11:07

בעוד הוא מסרב להשיב אם יצטרף לנתניהו, יו"ר ימינה חתם על מסמך שלא ייכנס לממשלה בראשות יו"ר יש עתיד בעקבות קמפיין הליכוד נגדו. במערכת הפוליטית מתחו ביקורת על המהלך. "נכשל בעמידה תחת לחץ", תקף יו"ר תקווה חדשה. לפיד: "יש הבדל בין בנט בטלוויזיה לחדרים הסגורים"

בווידאו: בנט מזמין את נתניהו לדיבייט אחרי שפורסם שהוא מתכוון לבוא אליו הביתה/מערכת וואלה!

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, חתם אמש (ראשון) בשידור חי על מסמך התחייבות כי לא יצטרף לממשלה בראשות יאיר לפיד. בנט שנכח באולפן ערוץ 20 הסביר כי החתימה נועדה להזים את טענותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיהן יקים ממשלה עם לפיד. הצעד גרר ביקורת במערכת הפוליטית, כולל משותפיו האפשריים להובלת הגוש החלופי לנתניהו.

"נתניהו מריץ ספין במליוני שקלים כאילו אכתיר את יאיר לפיד לראשות הממשלה", הסביר בנט את המהלך. "אני לא חייב דין וחשבון לביבי אלא לציבור, ואני אומר כאן - לעולם לא אתן את ידי להקמת ממשלה בראשות יאיר לפיד, לא בצורה רגילה או רוטציה. הטעם הוא פשוט, אני איש ימין והוא איש שמאל ואני לא פועל נגד הערכים שלי".

בנט הזמין בשידור את נתניהו לחתום באותו מסמך על התחייבות אחרת, לפיה הוא לא יישען על קולותיהם של מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס לטובת הקמת ממשלה בראשותו, אפשרות שנתניהו שלל בראיונות שהעניק בשבועות האחרונים בבחירות לכנסת ה-24.

נפתלי בנט בריאיון לערוץ 20, 22 במרץ 2021. ערוץ 20, צילום מסך
"לעולם לא אתן את ידי לממשלה בראשות לפיד". בנט/צילום מסך, ערוץ 20

למרות שבנט כבר הצהיר בעבר שלא יישב בממשלה בראשות לפיד, החתימה על המסמך עוררה ביקורת רבה נגדו במערכת הפוליטית. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, טען בתגובה כי "יש תמיד הבדל בין בנט בטלוויזיה לבנט בחדרים הסגורים. לא אעשה משחקי קואליציות 24 שעות לפני פתיחת הקלפיות".

יו"ר מפלגת תקווה חדשה, גדעון סער, טען כי בנט "קרס הישר לזרועותיו של נתניהו ועוד תיבל את הקריסה ביממה של כזבים וספינים מבית היוצר של אדונו". סער הוסיף כי הוא "נכשל במנהיגות. נכשל בעמידה תחת לחץ". בכחול לבן מסרו בתגובה כי "קול לבנט הוא קול לנתניהו" והחתימה שלו היא "על בחירות חמישיות או ממשלת ימין קיצונית".

‏בליכוד לא התרצו מהחתימה, ומסרו כי "בנט ממשיך להתחמק מלהתחייב למה שביקשנו ממנו כבר שבועות: ממשלה שבה ללפיד לא יהיה חלק. מי שמצביע לליכוד יקבל את בנט בממשלת ימין יציבה. מי שמצביע לבנט יקבל את בנט בממשלה עם לפיד".

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

משה (בוגי) יעלון, זאב אלקין, יאיר לפיד, בנימין נתניהו וגדעון סער במליאת הכנסת בדיון על חוק המשילות לייב. יואב דודקביץ'
ניסיונות אחרונים לשנות את תמונת הגושים/יואב דודקביץ'

בישורת האחרונה לפני הבחירות, נתניהו החל לנהל קמפיין נגד ימינה, וביקש מבנט להתחייב שלא יקים ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד "בשום תפקיד", ו"'בלי רוטציה". מטרת נתניהו היא להחליש את בנט לתוצאה חד ספרתית בסקרים כדי למנוע ממנו אפשרות להקים ממשלה עם סער ולפיד או לבקש רוטציה על ראשות הממשלה בממשלה בראשותו.

נתניהו תכנן להגיע בשישי מחוץ לביתו של בנט ברעננה כדי לבקש ממנו להתחייב לממשלת ימין בראשותו. המשטרה וכוחות אבטחה גדולים נערכו במקום ועשרות פעילים של ימינה הגיעו, אך בנט פרסם הצהרה לפיה הוא "לא עובד" אצל נתניהו ואין בכוונתו לחתום על שום דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully