וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך 12 אלף חולי קורונה - כאלף בלבד נרשמו להסעות לקלפיות הייעודיות

22.3.2021 / 19:12

בוועדת הבחירות המרכזית נרשמה היענות נמוכה ביותר לאפשרויות שגובשו כדי לאפשר גם לחולים לממש את זכותם ולהצביע. חולים מאומתים ומבודדים בעלי תסמיני קורונה אמורים להצביע בקלפיות ייעודיות, ולהגיע אליהן אך ורק בהסעות שמארגנת הוועדה. ההרשמה תיסגר מחר ב-16:00

בווידאו: פרומו למשדר הבוקר המיוחד של וואלה! ו-103fm/עיצוב גרפי: אביחי ברוך

בוועדת הבחירות המרכזית מצביעים הערב (שני) על היענות נמוכה ביותר לאפשרויות שגובשו כדי לאפשר לחולי קורונה להצביע. חולים מאומתים אמורים להצביע בקלפיות ייעודיות, ולהגיע אליהן אך ורק בהסעות שמארגנת ועדת הבחירות, שכן נאסר עליהם להגיע עצמאית. מתוך כ-12 אלף חולים, נרשמו עד כה כאלף בלבד להסעות.

בוועדה גם מעריכים, על פי נתוני משרד הבריאות, כי ישנם כ-39 אלף אזרחים בעלי זכות הצבעה שצריכים לשהות בבידוד, כולל כאלו ששבו מחו"ל. גם הם אמורים להצביע בקלפיות ייעודיות, אך הם יכולים להגיע באופן עצמאי, ולכן לא ניתן לאמוד מראש את היענותם להצבעה, שכן הם לא נדרשים להירשם מראש לשירות ההסעות.

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

הוועדה פרסמה בימים האחרונים ברשתות החברתיות את הדרכים להירשם להסעות וכן את מיקומי הקלפיות המיוחדות, ואף הקימה לשם כך אתר אינטרנט ייעודי. למרות זאת, נכון לעכשיו ההיענות לכך נמוכה. חולי קורונה מאומתים שרוצים להירשם להסעות יוכלו לעשות זאת עד מחר (שלישי) ב-16:00 באתר האינטרנט הייעודי.

איך מצביעים חולים ומבודדים?

חולי קורונה בבתי חולים יצביעו בקלפי שתוצב במחלקת האשפוז. הקלפי במחלקות הקורונה אינה ניידת ועל כן היא מיועדת לחולים במחלקות קורונה שאינם מרותקים למיטתם. חולי קורונה ששוהים בביתם, יצביעו בקלפי "הצבע וסע" הייעודית לחולים מאומתים. קלפיות אלו לא ישמשו אזרחים שאינם חולים, וכל חולה מאומת שיגיע להצביע ימלא הצהרה כי הוא אכן חולה מאומת.

מבודדים יצביעו בקלפי יעודית למבודדים, או בקלפי "הצבע וסע" למבודדים בלבד. קלפיות המבודדים יהיו חלקן בסניפים של קופת חולים כללית ובמבנים ציבוריים וחלקן במתחמי "הצבע וסע". מי שחש תסמיני קורונה - איבוד חוש טעם וריח, שיעול, חום מעל 38 מעלות - עליו להצביע בקלפי "הצבע וסע" לחולים מאומתים.

מיקומן של הקלפיות מפורסם באתר ועדת הבחירות המרכזית. על חולים ומבודדים עם תסמינים, המצביעים בקלפי יעודית לחולים בלבד, חל איסור להגיע לקלפי באופן עצמאי. ההגעה בהסעה מטעם ועדת הבחירות בלבד, ויש להזמינה באמצעות האפליקציה או במוקד הטלפוני במספר 077-6017137.

על מבודדים ללא תסמינים ומי שחש תסמינים ביום הבחירות, המצביעים בקלפי יעודית למבודדים, חל איסור להגיע בתחבורה ציבורית. מצביעים אלה רשאים להגיע ברכב פרטי, אחרת - ניתן להזמין הסעה מטעם ועדת הבחירות באמצעות אפליקציה וטלפון. ההסעות יינתנו אך ורק למי ששמם מופיע ברשימות משרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully