וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית ועדת הבחירות: הימים לאחר הבחירות הם כר פורה להפצת מידע שקרי

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 9:28

יממה לפתיחת הקלפיות, אורלי עדס הזהירה ממסע של דה-לגיטימציה לתוצאות הבחירות, שעלול להוביל לאלימות. היא קראה לציבור לא לשתף מידע כוזב על ספירת הקולות והגורמים האחראים, בדגש על הימים עד התוצאות הסופיות. "אני מזועזעת. רוצה להאמין שאנחנו שונים מארה"ב ומטראמפ"

בווידאו: עמדות הבדיקה בנתב"ג לנכנסים הוכפלו לקראת הבחירות/צילום: ראובן קסטרו

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, אמרה הבוקר (שני) כי האבטחה סביב הקלפיות והוועדות האזוריות מחר תהיה הדוקה יותר מבסבבים הקודמים. בריאיון ל-103FM, הזהירה מתהליך הדרגתי של הטלת ספק באמינות תוצאות ההצבעה ובגורמים הפועלים לשמירה על טוהר הבחירות, שמגיעה לשיאו יממה לפני פתיחת הקלפיות.

"אנו מדברים על תהליך שנמשך לאורך זמן כנראה, והחל כבר במערכת הבחירות לכנסת ה-22 בטונים אחרים ודעך, ולאחר מכן התחיל שוב בכנסת ה-23 - לייצר דה-לגיטימציה לתוצאות הבחירות", סיפרה. "אך חמור מכך, בתקופה האחרונה זה לא רק לתוצאות הבחירות אלא לנושאי תפקידים בוועדה ולוועדה עצמה".

"אני מזועזעת. הציבור צריך להיות מספיק להיות נבון כדי לדעת ולא לשתף את הדברים הללו בימים הקרובים לפחות, שבהם נעמוד במצב בו עדיין לא יהיו תוצאות סופיות כי עדיין יש את ספירת המעטפות הכפולות, וזה בהחלט יכול להוות כר פורה להפצת כל המידע הכל כך תלוש מהמציאות הזה".

הגשת הרשימות לכנסת | מפלגת רע"מ  מגישה את רשימתה לכנסת 4 בפברואר 2021. ועדת הבחירות המרכזית, אתר רשמי
תהליך של דה-לגיטימציה. עדס בוועדת הבחירות/אתר רשמי, ועדת הבחירות המרכזית

עדס הזכירה את ההסתערות על הקפיטול, וביקשה להיזהר מלהגיע למצב שיהווה בסיס לאירועים דומים. "מעולם לא נטיתי בשום החלטה שלי לצד כזה או אחר, ואני רוצה להאמין שאנו שונים מהקמפיין של טראמפ ושיש לנו דברים יותר טובים ללמוד מארצות הברית ולא את הדברים הנוראיים הללו. אני מאוד מקווה שלא נהיה במקום של אלימות, יש לנו פנים הרבה יותר מכבדות ומכובדות להראות".

"במישור של אבטחה פיזית, נערכנו ביותר אבטחה מעבר בוועדות האזוריות שלנו, ומשטרת ישראל נערכה גם היא באופן שונה במערכת הבחירות הזו", ציינה. "אני באמת רוצה לקוות שמופע הקסמים היחיד שאוכל להביא למדינת ישראל הוא התוצאות הסופיות של הבחירות הללו. אין עליי איומים, ואין אבטחה סביבי, אני מאוד מקווה שלא אהיה במקום הזה.

"מזעזע אותי שאני נמצאת בשיח כזה, אני קוראת לציבור שיחשוב היטב לפני שהוא משתף כל ידיעה באשר לתוצאות הבחירות והטיית השיח. אנו מקבלים כל ביקורת בברכה, אנו גוף שלומד ומבקר את עצמו. אין בדוח שום דבר שאומר שהתוצאות במערכת הבחירות אינן אמינות", הבטיחה.

כשנשאלה על אמירתו של יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד), כי "החלטות הוועדה אבסורדיות ומוטות פוליטית", השיבה כי "עצוב מאוד לשמוע את הדברים הללו. מבחינתי, מכיוון שלוין שאותו אני מעריכה במישור האישי היה חבר וסגן יו"ר הוועדה בעבר, יודע בדיוק כיצד היא פועלת ואת גבולות הגזרה לפי הוראות הדין - מאוד מצער לשמוע את הדברים האלו במדינה דמוקרטית".

חיטוי לקראת ועדת הבחירות המרכזית לכנסת בשוהם 15.2.2021. ראובן קסטרו
"לחשוב היטב לפני שמשתפים ידיעה על תוצאות הבחירות"/ראובן קסטרו

במסגרת היערכות המשטרה לבחירות, ברחבי הארץ ייפרסו 20 אלף שוטרים בתגבור לוחמי מג"ב, 3,500 מהם באזורי הקלפיות. ראש אגף המבצעים, תת-ניצב שמעון נחמני, הדגיש אתמול כי "לא נאפשר לאיש לפגוע ביום הזה. המטרה היא לאפשר לכל אזרח לממש את זכותו".

ראש מדור חקירות, סגן-ניצב זיו שגיב, סיפר על ההיערכות למניעת שיבושים וזיופים במהלך ההצבעה. לראשונה, צוותים ניידים, גלויים וסמויים, יפעלו למנוע כל פעילות חריגה ב-400 קלפיות מיוחדות שסווגו כמועדות לפורענות. השוטרים יהיו מצוידים במצלמות גוף, למעט בתוך הקלפי. "אנחנו לא צופים איומים, אבל ערוכים לתרחיש קיצון", אמר, והבהיר כי "אין כרגע מידע על כוונה כזו".

הצטרפו למשדר הבחירות המיוחד של וואלה! ו-103FM ביום רביעי ב-07:00 עם כל התוצאות, הפרשנויות והניתוחים בבוקר שאחרי הדרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully