וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית ועדת הבחירות: נשלים את הספירה עד הצהריים, זה היה אתגר עצום

אורלי עדס אמרה כי ספירת הקולות תסתיים עוד היום ואז יוזנו הנתונים למערכת, ובהמשך יעברו תהליכי בקרה ובדיקות. היא מסרה כי 70 אלף מתוך 430 אלף מהמעטפות הכפולות כבר נספרו וסתרה את הטענות על אודות זיופים. "מתנהל תחת פיקוח מלא"

סיכום ליל הבחירות: על פי המדגמים מרוץ צמוד בין הגושים, לנתניהו אין 61/צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, בני בן סימון, שלומי גבאי, רוני כנפו

ספירת הקולות לכנסת ה-24 צפויה להסתיים עד שעות אחר הצהריים - כך אמרה היום (חמישי) מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס בריאיון ל-103FM. תוצאות הבחירות הסופיות צפויות להתפרסם הערב או מחר.

"אחר הצהריים אנחנו נסיים את הספירה ונזין את התוצאות למערכת", אמרה עדס, וציינה כי תמונת המצב תתבהר אחרי שהתוצאות יעברו תהליכים רבים של בקרות ובדיקות. לגבי התוצאות הסופיות, אמרה עדס כי "התהליך אורך זמן אבל זה לא יהיה לקראת שבת, אלא קודם לכן". עדס הוסיפה כי הוועדה סופרת בשעה זו את המעטפות הכפולות, וכי נספרו כ-70 אלף מתוך 430 אלף.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית אורלי עדס במחסני הוועדה, 4 במרץ 2021. ללא, פלאש 90
ספירת הקולות צפויה להסתיים עד שעות הצהריים/פלאש 90, ללא

עדס סתרה את הטענות שעלו ברשת על אודות זיופים בקלפיות ובספירה, אך אמרה כי מדובר היה באתגר לא פשוט עקב נגיף הקורונה. "זה לא היה דבר של מה בכך להגיע למצב של יום בחירות כזה, ומאז יום שלישי בלילה מבצע ספירות הקולות מתנהל תחת פיקוח מלא", אמרה.

עוד אמרה כי לא התבצעה ספירה מחודשת של מאה אלף מעטפות בגלל תקלה, וכי מדובר היה רק בבדיקה נוספת של המעטפות הרגילות. "זו לא הייתה ספירה מחודשת, המעטפות הרגילות נספרו במהלך שעות הלילה שבין שלישי לרביעי והסתיימה כל הספירה", הבהירה. "חלק מהם נבדקו והוקלדו מחדש אבל לא נספרו מחדש. זו הייתה בדיקה שערכה זמן".

מספירת 94.4% מהקולות עולה כי גוש הימין-חרדים ביחד עם מפלגת ימינה זוכה ל-59 מנדטים, בעוד שגוש מתנגדי נתניהו מקבל 57 מנדטים. הנתונים החלקיים שפרסמה ועדת הבחירות מתייחסים לספירת כ-4 מיליון מצביעים, מתוך 4.4 מיליון איש שמימשו את זכות ההצבעה.

לפי הנתונים, הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, בעוד יש עתיד רק ל-17; ואחריהן ניצבת ש"ס עם 9 מנדטים. לפי הספירה החלקית כחול לבן זוכה ל-8 מנדטים, והעבודה, ימינה, ישראל ביתנו ויהדות התורה זוכות כל אחת ב-7. אחריהן - הציונות הדתית, הרשימה המשותפת ותקווה חדשה זוכות ל-6 כל אחת. לפי עדכון הקולות האחרון, מרצ עולה ל-6 מנדטים, בעוד רע"ם יורדת ל-4.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully