וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד פנו למנסור עבאס וביררו: האם יתנגד לחוק נגד נתניהו בכנסת?

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 20:49

לפי גורמים פוליטיים, עבאס "נתן להבין שהוא סבור שאין לשנות את המצב החוקי פרסונלית", אך הבהיר כי טרם גיבש עמדה סופית. השיחה הגיעה ברקע החשש בליכוד מרוב בכנסת למהלך, שכן להעברתו נדרשים 61 קולות. בליכוד מסרו בתגובה: "מדובר בשקר מוחלט"

ח"כ עבאס: ניכנס לכנסת, ממתינים לעדכון התוצאות הרשמי/שלומי גבאי

בכירים בליכוד שוחחו היום (רביעי) עם יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, בניסיון לברר האם יתמוך בחקיקת חוק שימנע מנאשם בפלילים להקים ממשלה, ובכך יעניק רוב לגוש המתנגד לראש הממשלה בנימין נתניהו - כך נודע לוואלה!. השיחה הגיעה ברקע החשש בליכוד מרוב בכנסת למהלך, שכן להעברתו נדרשים 61 קולות בכנסת.

לפי גורמים פוליטיים, עבאס "נתן להבין שהוא סבור שאין לשנות את המצב החוקי פרסונלית", כלשונם, אך הבהיר כי טרם גיבש עמדה סופית. בליכוד מסרו בתגובה לפרסום כי "מדובר בשקר מוחלט". בנוסף, בריאיון לחדשות 12 הערב עבאס נשאל האם יתמוך בחוק כזה, והגיב כי יש "לבחון כל הצעה שתובא לשולחן, ולבחון את האינטרס שלנו. לא חייב לתת תשובה על כל שאלה היפותטית. תבואו, נבחן ונחליט".

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 23 במרץ 2021. פלאש 90, אתר רשמי
עוד לא החליט סופית. מנסור עבאס במטה המפלגה, אתמול/אתר רשמי, פלאש 90

נתניהו חושש כי ראשי המפלגות בגוש נגדו יובילו מהלך מהיר להחלפת יו"ר הכנסת, יריב לוין, במועמד אחר מטעמם, ואז יקדמו תחת שליטה מלאה חוק שאוסר על ח"כ עם כתב אישום להרכיב את הממשלה. לטובת מהלך מסוג זה נדרש רוב של 61 חברי כנסת. מהלך דומה נבלם קודם הקמת ממשלת האחדות, אבל אם הגוש שמתנגד לנתניהו ישחזר כעת את הרוב החוסם, לא מן הנמנע שהחלפת היו"ר שוב תהיה משימתם הראשונה.

עוד בוואלה!

ללא רשת ביטחון, הלהטוטן של המגזר לקח הימור. זה נגמר בשינוי המפה הפוליטית

לכתבה המלאה

לא ברור אם עבאס יתמוך במהלך שכולל קודם את החלפתו של ח"כ יריב לוין כיו"ר הכנסת. בין השניים שוררת קרבה מסוימת, עבאס הוא סגנו של לוין בכנסת ה-23 היוצאת, ובין השניים נרשם שיתוף פעולה מיוחד בעת ההצבעה על הקמת ועדת החקירה לפרשת הצוללות בחודש אוקטובר אשתקד. עבאס הוציא אז הודעה משותפת עם לוין לפיה היה נכון לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך אותה מחדש, אף שהמליאה אישרה את הקמת הוועדה. הם הסבירו זאת בטענה כי הממשלה ביקשה לערוך הצבעה שמית אף שעבאס הפעיל את ההצבעה האלקטרונית.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם במטה הליכוד במטה בבנייני האומה, ירושלים 23 במרץ 2021. ראובן קסטרו
מגששים אצל הפתעת הבחירות. נתניהו ומתמודדי הליכוד במטה המפלגה, הלילה/ראובן קסטרו

יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהיר בעבר כי לא יתמוך במהלך כזה אך יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, שבעבר התנגד לחקיקה נגד נתניהו, אמר בימים האחרונים כי הוא "שוקל" לתמוך בחוק כזה - אם הוא לא יהיה רטרואקטיבי ויחול רק מהבחירות הבאות. במצב כזה, אם החוק יקודם, ישראל תלך לבחירות חמישיות - אך נתניהו כבר לא יוכל להתמודד לראשות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully