וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"ם, תוציאו את זה מהראש

25.3.2021 / 9:49

יו"ר הציונות הדתית הבהיר כי מפלגתו לא תתמוך בהקמת ממשלה לה תהיה שותפה מפלגתו של מנסור עבאס. "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על מנסור עבאס. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר", כתב. הוא פנה לסער ובנט: "שימו הכול בצד ובואו"

סיכום ליל הבחירות: על פי המדגמים מרוץ צמוד בין הגושים, לנתניהו אין 61/צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, בני בן סימון, שלומי גבאי, רוני כנפו

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר היום (חמישי) כי מפלגתו לא תתמוך בהקמת ממשלה לה תהיה שותפה מפלגת רע"ם. "לא תקום ממשלת ימין שתתבסס על רע"ם של מנסור עבאס. נקודה. לא מבפנים, לא מבחוץ, לא בהימנעות, ולא באיזה ישראבלופ אחר", כתב סמוטריץ' בפייסבוק.

"תומכי טרור ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית אינם שותף לגיטימי לשום ממשלה", כתב סמוטריץ'. "לצביעות של השמאל, שרודף אחרי נתניהו שהביא הישגים אדירים למדינת ישראל, ובכדי להחליף אותו מוכן למכור את מדינת ישראל למי שמזדהים עם הגרועים שבאויביה - כבר התרגלנו למרבה הצער. הקולות חסרי האחריות של גורמים מסוימים בימין בימים האחרונים, שתומכים שהישענות כזו על "עבאס הנחמד" משקפים בלבול מסוכן. חברים, תוציאו את זה לכם מהראש. לא יהיה".

יו"ר הציונות הדתית פנה גם לנפתלי בנט וגדעון סער וביקש מהם להצטרף לממשלה. "הם יכולים וצריכים להציב כתנאי לכך דרישות שיהפכו את הממשלה הזו לימנית באמת - במשפט, בהתיישבות, בביטחון, בזהות היהודית, בהוצאת המסתננים, בכלכלה, ועוד. הציונות הדתית תגבה אותם כמובן בדרישות האלה, ואני משוכנע שכך גם המפלגות החרדיות", כתב. "הצעד הזה מתחייב מטובת מדינת ישראל, אבל גם מהדמוקרטיה ומתוצאות הבחירות".

עוד כתב סמוטריץ' כי בנט וסער "הציבו את עצמם בבחירות האלה כמועמדים לראש הממשלה מהימין במקום נתניהו. לגיטימי לחלוטין, אבל הם נכשלו והעם אמר את דברו בצורה ברורה". סמוטריץ' ביקש מהשניים "לכבד את התוצאה הדמוקרטית, להצטרף לממשלה לאומית ולהוציא את ישראל מהבוץ. יש יותר מידי עניינים דחופים על הפרק והציבור לא יסלח למי שלא יגלה את האחריות הנדרשת וייתן לשיקולים אישיים, לשנאות וחרמות לגבור על טובת המדינה".

כמו כן, הציע סמוטריץ' לתאם עם השניים מפגש, בו יתאמו את הדרישות שלהם מראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מוכן לשבת עוד היום ולתאם את הדרישות המהותיות שלנו מנתניהו כך שניתן יהיה להקים מיד לאחר הפסח ממשלת ימין אמיתית, טובה ומתפקדת, שתתמודד עם האתגרים הרבים המונחים לפתחנו. שימו הכול בצד ובואו", כתב.

יו"ר רע"ם, מנסור עבאס במהלך נאומו לאחר תוצאות המדגם 23 במרץ 2021. פלאש 90, אתר רשמי
במפלגה אמרו כי הם מוכנים לקיים מגעים עם שני הצדדים. עבאס נואם לאחר תוצאות המדגמים/אתר רשמי, פלאש 90

אתמול סירב עבאס להתחייב האם מפלגתו תשב בממשלה תחת נתניהו. בריאיון למשדר וואלה! ו-103FM, אמר יו"ר רעם כי עד אותו הרגע אף אחד מראשי המפלגות לא התקשר אליו, אך כי כן התנהלו שיחות לפני יום הבחירות.

"כעמדה אנחנו לא נמצאים בקשר ומוכנים לבוא במגע עם שני הצדדים", אמר עבאס. "אם תבוא הצעה - נשב ונדבר ונעלה את הדברים. בבחירות האלה אנחנו רוצים להשתלב ולהשפיע, ולהעלות את הפעילות הפרלמנטרית לפעילות ממשלתית".

לדבריו, "מי שרוצה למנוע סיבוב בחירות חמישי צריך לדבר עם רע"ם. אנחנו לא בעד ללכת לבחירות חמישיות, אבל זה לא בחינם - אנחנו צריכים לקבל דברים לחברה הערבית, בתמורה להקמת ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully