וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הזהיר מפני שיעורי ההצבעה הנמוכים - והליכודניקים אכן נשארו בבית

מספירת הקולות הסופית עולה כי נתניהו איבד לפחות 250 אלף קולות מאז הבחירות הקודמות, בהן הגיע להישג שיא של 1.3 מיליון בוחרים. במפלגה חשו שמצביעיה רדומים, ושיגרו הודעות חירום ביום הבחירות - שלא הועילו. מנגד, במעוזי המרכז-שמאל שמרו על אחוז הצבעה גבוה

נתניהו: "הבאנו הישג אדיר, אפשר וצריך להקים ממשלה יציבה"/צילום: סנטרל הפקות

כבר במהלך יום הבחירות זיהו בליכוד את מה שמשתקף בשיעורי ההצבעה בערי הדרום. במזג האוויר החריג והחום הכבד, הרחובות, בתי הקפה והקלפיות - נותרו ריקים מאדם. בנוסף, משעות הבוקר חלו תקלות קשות במערך האפליקציות והמחשוב שהליכוד הפעיל לניטור והמרצת הבוחרים, ולפי גורמים בליכוד זה הוביל לגריעת אלפי קולות בכל אחד ממעוזי הליכוד.

לנוכח התקלות באפליקציות, החל משעות הצהריים פעילי הליכוד החלו להתאים את עצמם לתקלות ולעבור לשיטות ההמרצה המסורתיות יותר, מדלת לדלת וברשתות החברתיות: "המצב לא טוב", הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בשידור לייב בפייסבוק, בדרכו לסיור שטח של הרגע האחרון בשעות הצהריים בראשון לציון, שם "ביקר" את עדן בן זקן כדי לקבל רוח סלבס לעידוד השטח.

רה"מ נתניהו בביקור בשוק מחנה יהודה, ערב הבחירות  22 במרץ 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"המצב לא טוב". נתניהו בשוק מחנה יהודה ביום הבחירות/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

במקביל, "הודעת חירום" שוגרה בכל שעה לכל תומכיו ברשתות החברתיות עם אזהרות על אחוזי הצבעה נמוכים במעוזי הליכוד באשקלון, באר שבע, אשדוד, שדרות, טבריה, ירושלים וקריית שמונה. בערב הוא הדרים עד באר שבע כדי לעודד את הליכודניקים לצאת מהבתים. הביקור נגדע באיבו לאחר ששוגרה רקטה לאזור פתוח בקרבת העיר.

אך לשווא: בכל המוקדים הללו ירד שיעור ההצבעה בכ-4-5%. כך, באשקלון ירד שיעור ההצבעה מ-63% בבחירות 2020 ל-59% בסבב הנוכחי; בבאר שבע השיעור צנח מ-62% ל-57%; באשדוד מ-66% ל-62%; בשדרות מ-65% ל-60%; בטבריה מ-61% ל-56%; בירושלים מ-63% ל-59% ובקריית שמונה מ-61% ל-57%.

לליכודניקים יש שלל הסברים לתוצאות המאכזבות - החום, האלקטור, והיעדר יריב משמעותי ותחושת איום ממשי על השלטון. ביום שאחרי כבר פרצה מלחמת עולם פנימית על האחריות לכשלי יום הבחירות אך הן בעיקר מעוררות אצלם דאגה לעתיד. מספירת הקולות העדכנית עולה כי הליכוד איבד לפחות 250 אלף קולות מאז הבחירות הקודמות, בהן הגיע להישג שיא של 1.3 מיליון בוחרים. אם איום הבחירות החמישיות יתממש, דואגים במפלגה, הירידה רק תמשיך.

מהצד השני, גוש המרכז-שמאל הצליח לנצח את האדישות והמיאוס שאיימו להשאיר את הבוחרים בבית ולשמור על אחוזי הצבעה יפים בערים הגדולות בתל אביב רבתי. במקום נתניהו אחד שעושה גוועלד, על רחובות תל אביב, הרצליה, גבעתיים וערים נוספות בגוש דן הסתערו 6-5 מפלגות במאמץ להעיר את השטח: כחול לבן, מרצ, מפלגת העבודה, יש עתיד, ישראל ביתנו ותקווה חדשה - והתוצאה בהתאם.

בשונה מנתניהו, יש עתיד נקטה משנה זהירות מול שלוש המפלגות הקטנות בגוש - שהיו בסכנה ממשית לא לעבור את אחוז החסימה בסקרים. כך הופעלו במקביל שלושה קמפיינים אינטנסיביים ואגרסיביים להוצאת הבוחרים מהבית.

גם במוקדים אלה שיעורי ההצבעה היו נמוכים ביחס לסבב הבחירות הקודם, כמו שיעור ההצבעה הכללי אך במידה פחותה - וגבוהים ביחס למוקדי הליכוד. בהרצליה שיעור ההצבעה היה 65% (לעומת 66% בשנה שעברה); בגבעתיים 69% (לעומת 70% בסבב הקודם); ברמת השרון 72% (73% בסבב השלישי) ובהוד השרון - 74% (לעומת 76% בפעם הקודמת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully