וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות השנים בפיקוד הצפון והתמיכה בחקלאים, במטעים בגליל שמרו לגנץ אמונים

25.3.2021 / 22:15

אף שהגיעה חבולה ליום הבוחר, בכמה יישובים בגליל כחול לבן ניצחה שוב - כפי שהיה בכל סבבי הבחירות בשנתיים האחרונות. התושבים שמכירים את גנץ מימיו כמפקד באזור לא התרגשו מהדימוי התקשורתי וזקפו לזכותו הקשבה לצרכי החקלאים: "סוף סוף ראו אותנו, אחרי שנים של התעלמות"

גנץ: אני כאן כדי להמשיך להיות חלק מהנהגת המדינה/צילום: יותם רונן

את כנס סיכום מערכת הבחירות ערך יו"ר כחול לבן בני גנץ בבית אריזה של פירות במושבה יסוד המעלה - אותו בית אריזה שבו נערך גם כנס הבחירות הראשון של כחול לבן בבחירות 2019. נראה ששם, בלב מטעי השזיפים, האפרסקים והתפוחים בגליל העליון, מוקף ב-250 תומכים, הוא הרגיש אהוד יותר מאשר במקומות אחרים.

ואכן, בכמה יישובים בגליל העליון, המפלגה שבראשה עמד גנץ ניצחה בכל ארבע מערכות הבחירות בשנתיים האחרונות. אפילו בבחירות לכנסת ה-24 שנערכו השבוע, אליהן גנץ הגיע ללא מרבית שותפיו הפוליטיים בסבבים הקודמים, וכשהוא מצולק וחבוט בתקשורת ובדעת הקהל, במושבות יסוד המעלה ומטולה ובקיבוץ כפר גלעדי - כחול לבן עדיין הייתה המפלגה עם מספר המצביעים הגבוה ביותר.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בכנס ביסוד המעלה. אמיר שושני, אתר רשמי
גנץ בכנס הסיום ביסוד המעלה/אתר רשמי, אמיר שושני

"את גנץ רבים ממטולה ומהסביבה מכירים אישית", אמר אמיר שושני, תומך גנץ ממטולה. הוא מזכיר את התקופות שבהן גנץ פיקד על יחידת הקישור ללבנון שבסיסה היה במטולה ומאוחר יותר כשגנץ היה מפקד פיקוד צפון. "הבית שלי הוא מהבתים הקיצוניים במטולה, ממש על הגדר, כשגנץ היה אלוף פיקוד צפון ידעתי שאפשר לסמוך עליו וכך גם בתפקידו כשר ביטחון", הסביר שושני את מקור התמיכה שלו ביו"ר כחול לבן.

לדבריו, מההיכרות הבין-אישית לאורך השנים, הוא מכיר אדם שונה מהדימוי התקשורתי של גנץ. "כשהייתי קצין במילואים והוא היה אלוף הפיקוד, פניתי אליו והוא קיבל אותי במשרד שלו בפיקוד", נזכר שושני. "הוא לא הכיר אותי באותה תקופה. התרשמתי מהאנושיות שלו ומהיושרה שלו". הוא הזכיר את פעילותו של גנץ לקידום הקמת אנדרטה לזכר חללי צד"ל, שחיזקה את ההערכה אליו ביישוב.

אותו קשר בלתי אמצעי הוא גם שהביא את גיא בן-דור מיסוד המעלה לעמוד מאחורי יו"ר כחול לבן. בן-דור הוא חבר אישי של גנץ ונחשב בתור "האיש שלו" בצפון. לדבריו, "מהרגע שהוא נכנס לפוליטיקה החלטתי שאני הולך אחריו וכמוני היו עוד רבים באזור. הוא דמות מופת ואדם שנוהג בממלכתיות. הוא ישר דרך", טען, "כשאתה מכיר אותו אתה רואה אדם מאוד חזק, בניגוד לדימוי שניסו להדביק לו".

ואכן, פעילים שנלחמים עבור אדם שהם מכירים באופן אישי ומעריכים אותו, הם מפתח להישג אלקטורלי בסביבת מגוריהם. אבל בכפר גלעדי גנץ שמר על ההובלה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות, והשבוע זכה שם ל-30% אחוזי תמיכה - למרות שהפעילה שעבדה עבורו, עו"ד תורה שרייבר, לא מכירה אותו מהיק"ל או מהפיקוד, למעשה מעולם לא פגשה אותו.

שרייבר עברה בין כל חברי וחברות המשק ושכנעה אותם בכל ארבעת סבבי הבחירות האחרונים כי גנץ הוא האדם הראוי לקולם. "לקחתי משימה והלכתי איתה עד הסוף", העידה על עצמה. כמו רבים מבני וחברי התנועה הקיבוצית, שרייבר תמכה רוב השנים במפלגת העבודה. לדבריה, כשגנץ נכנס לפוליטיקה, וכשקמה כחול לבן, היא ראתה במפלגה כהמשך של מפלגת העבודה שבה תמיד תמכה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ בכנס ביסוד המעלה. אמיר שושני, אתר רשמי
גנץ בכנס הסיום ביסוד המעלה/אתר רשמי, אמיר שושני

"בגלל שאבא שלי היה איש מפלגת העבודה, ובגלל שאני תמיד תמכתי במפלגת העבודה, אני אמשיך להצביע עבורה באופן אוטומטי?", שאלה שרייבר. "חיפשתי נמל בית שרואה את הבעיות של הפריפריה וגם של מדינת ישראל ומצאתי בכחול לבן את מפלגת העבודה של פעם". עבורה, השנה האחרונה שבה גנץ ישב בממשלה דווקא חיזקה את התמיכה בו. "אותי חינכו שבמצב שבו החברה הישראלית במצב חירום או במלחמה, אתה מתגייס ונזעק לעזרה וזה מה שגנץ עשה. לא יכולתי לשאת את אלו שעמדו מהצד וחבטו בו. אנשים מתו והוא התגייס. אם היו מתים 60 איש על הגבול, כל המדינה הייתה מתאחדת, ובקורונה מתו 6,000 אנשים", הוסיפה.

נקודת המפתח: קולות החקלאים

אותם פעילים, שסחפו אחריהם ביישוביהם את התמיכה בגנץ ובמפלגתו, מדגישים את תשומת הלב שגילו בכחול לבן כלפי הפריפריה וכלפי החקלאות והחקלאים. "במשך 11 שנה ראשי הרשויות בצפון התחננו שיפתחו פה מחדש את מרכזי החוסן שקמו אחרי מלחמת לבנון השנייה ונסגרו כעבור מספר שנים. אף אחד לא התייחס אליהם, עד שגנץ ומיכאל ביטון הביאו לפתיחתם מחדש", אמרה שרייבר.

"הם נגישים ומקשיבים לנו, לא תל אביבים מנותקים כמו שמפלגת העבודה הפכה להיות", הוסיפה. "הכנס המסכם שגנץ עשה בצפון היה מסר. כשאתה מדבר איתם על מים, חקלאות, קו עימות - אתה יודע שיש מי שמבין אותך ומתייחס אליך".

סיור שר החקלאות אלון שוסטר בצפון הארץ. 28 ביוני 2020.. גדעון שרון, לשכת העיתונות הממשלתית
שר החקלאות אלון שוסטר בסיור בצפון, יוני 2020/לשכת העיתונות הממשלתית, גדעון שרון

חקלאי ממטולה שביקש לא להזדהות בשמו אמר דברים ברוח דומה. "במשך השנים הצבעתי עבור מפלגת העבודה, הפעם תמכתי בגנץ בגלל הכרת הטוב: ברגע שהוא נלחם עד הסוף ולא נשבר, זה חיזק בי את התחושה שמגיע לו שאצביע עבורו. אני רוצה אנשים כמוהו בפוליטיקה ולא קיצוניים כמו סמוטריץ'". גם לדבריו, הכהונה במשרד החקלאות חיזקה את תמיכתו במפלגה, הרבה יותר מההיכרות המקומית עם יו"ר כחול לבן. "סוף-סוף מישהו ראה אותנו, החקלאים, אחרי שנים של התעלמות".

"היחס אלינו במשרד החקלאות היה של כלום ושום דבר", אמר גם בני בן-מובחר בכנס כחול לבן ביסוד המעלה, לפני שבוע. "סוף-סוף מצאנו שם אוזן קשבת וצוות מקצועי", הוסיף. גם שושני ובן-דור הדגישו את העובדה כי בשנה האחרונה שר החקלאות היה איש מפלגת כחול לבן. "השר אלון שוסטר הצליח לגעת בחקלאי מטולה", אמר שושני, ואילו בן-דור הוסיף כי "שר החקלאות הסתובב הרבה בשטח ואחרי שנים של התעלמות, הרגשנו שסוף-סוף מתייחסים אלינו. מצב החקלאות עדיין קשה, אבל הייתה אווירה של שינוי לטובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully