וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לפגישות של לפיד, בנט וסער מעלים הילוך ומגבירים את שיתוף הפעולה

עודכן לאחרונה: 28.3.2021 / 22:13

ראשי ימינה ותקווה חדשה שוחחו בפעם השנייה מאז פרסום תוצאות הבחירות, ותיאמו עמדות במטרה להקים ממשלה בראשות גורם מהימין. בהמשך ינסו לצרף אליהם את גנץ, ולבלום את מאמצי יו"ר יש עתיד להשיג מספיק תומכים להרכבת קואליציה. זנדברג: מרצ תמליץ על לפיד

בנט: אקדם את ערכי הימין בכל ממשלה שתקום/צילום: שי מכלוף

יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער שוחחו הערב (ראשון) בפעם השנייה מאז פרסום תוצאות הבחירות. מטעמם של השניים נמסר כי השיחה נועדה "לעדכון ותיאום עמדות לקראת המהלכים להקמת ממשלה חדשה".

במקביל למאמצים של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לגייס ממליצים לבית הנשיא, בנט וסער מגבירים את שיתוף הפעולה והמגעים ביניהם במאמץ להקים ממשלה בראשות הימין, שלא תיתמך על ידי הרשימה המשותפת. בהמשך הם ינסו לצרף לבלוק גם את יו"ר כחול לבן בני גנץ, ולכפות על לפיד ממשלה בראשות גורם מהימין ולא בראשותו.

נפתלי בנט, גדעון סער. -, פלאש 90
מתאמים עמדות. סער ובנט/פלאש 90, -

במהלך היום לפיד המשיך בניסיונות להשיג את תמיכת המפלגות. בבוקר נפגש עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, לשון המאזניים בין הגושים, בהמשך קיבל מיו"ר ישראל ביתנו ליברמן הצהרה כי ימליץ עליו לראשות הממשלה, ובשעות הערב שוחח עם גנץ לראשונה מאז פירוק כחול לבן, ודן עמו בדרכים האפשריות להקמת קואליציה.

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הודיעה כי המפלגה תמליץ גם היא על יו"ר יש עתיד. "‏הבטחנו ונמליץ על לפיד", כתבה בטוויטר. "מחזקת אותו במאמץ לקבל את המנדט אחרי שישיג רוב של ממליצים. כן, יהודים וערבים. גמרנו להיבהל מפסילה על בסיס גזע ומעדיפים להקים קואליציה שתבטא שותפות ושוויון מאשר חסינות למושחת". העבודה בראשות מרב מיכאלי צפויה להצטרף ולהכריז רשמית כי תתמוך בלפיד.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה לפגישתם של סער ובנט כי ‏הוא "מקווה מאוד ששיחות התאום המתוקשרות בין ‎בנט וסער עוסקות בגיבוש דרישות מהותיות שהשניים יציבו במשותף כתנאי לכניסה לממשלת ימין של המחנה הלאומי (רפורמות במשפט, התיישבות, כלכלה וכו'), ולא חלילה בהקמת ממשלת שמאל מסוכנת שתישען על תומכי הטרור הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully