וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום פתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו: ריבלין יחל בסבב ההמלצות בעוד שבוע

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 17:10

נציגי כלל הסיעות ימסרו לריבלין את המלצותיהן על מועמד, ביום בו ייפתח במקביל השלב הבא במשפט רה"מ. מלאכת הרכבת הממשלה תוטל על אחד מהמועמדים עד יומיים לאחר מכן. גנץ קרא ללפיד, בנט וסער להיפגש: לשים את האגו בצד

בווידאו: תדרוך מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית על תוצאות בחירות 2021/מערכת וואלה!

בית הנשיא הודיע היום (שני) כי סבב ההמלצות של המפלגות על המועמד המתאים ביותר לתפישתן להרכיב את הממשלה יחל ביום שני הבא, בעוד שבוע בדיוק. זאת, במקביל לפתיחת שלב ההוכחות במשפט נתניהו באותו היום.

במידת הצורך, נמסר, יזמן אליו הנשיא את המועמדים הרלוונטיים בתום סבב ההתייעצויות, ומלאכת הרכבת הממשלה תוטל לכל המאוחר על אחד מהמועמדים עד יומיים לאחר מכן, ביום רביעי. גם הפעם, כפי שהיה בסבבים האחרונים, יועברו המפגשים בבית הנשיא בשידור חי.

במקביל, שר הביטחון בני גנץ קרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער לקיים פגישה משותפת. "כנבחרי ציבור, יש לנו אחריות וחובה מוסרית לשים את האגו בצד ולפעול לקידום הקמת ממשלה ואני אעשה הכל כדי שזה יקרה", כתב גנץ בפייסבוק.

"לכן, שוחחתי היום עם לפיד, בנט וגדעון סער, והצעתי להם שניפגש ארבעתנו בכדי לנסות ולמצוא פתרונות ביחד עם המפלגות הנוספות בגוש השינוי - בלי פסילות, ובלי חרמות. צריך לבוא עם עקרונות, אבל גם עם גמישות שתאפשר להקים ממשלה ולמנוע מנתניהו להישאר", הוסיף.

אירוע לציון 82 שנים למאורעות "ליל הבדולח" בבית הנשיא בהשתתפות נשיא גרמניה ונשיא אוסטריה 9 בנובמבר 2020. קובי גדעון / לע"מ, אתר רשמי
ריבלין בבית הנשיא/אתר רשמי, קובי גדעון / לע"מ

עד כה, לראש הממשלה בנימין נתניהו יש 52 ממליצים - חברי הליכוד, הסיעות החרדיות ומפלגת "הציונות הדתית". ליו"ר יש עתיד לפיד יש בינתיים כ-30 ממליצים: יש עתיד, ישראל ביתנו ומרצ הכריזו רשמית כי יתמכו בו בבית הנשיא, ולפי ההערכה גם שבעת המנדטים של מפלגת העבודה יצטרפו לעמדה זו.

לפיד נפגש אתמול גם עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אך גנץ טרם הודיע על מי ימליץ, ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, מנסה לגייס אותו ואת יו"ר תקווה חדשה גדעון סער לחזית שתמליץ עליו בבית הנשיא. בתוך כך, גנץ קרא היום ללפיד, בנט וסער לערוך פגישה משותפת, במטרה להגיע להסכמות בנושא. "קראתי למנהיגי גוש השינוי לשבת בהקדם האפשרי בכדי שנוכל להקים ממשלה ישרה ולעצור את שלטון נתניהו", נמסר מטעמו.

עוד בוואלה!

במקביל לפגישות של לפיד, בנט וסער מעלים הילוך ומגבירים את שיתוף הפעולה

לכתבה המלאה

לחבר הכנסת שקיבל את המנדט ביום רביעי הבא יהיו נתונים 28 ימים להרכבת ממשלה, עם אופציה להארכה של עד 14 ימים. אם תעבור התקופה שניתנה לו ולא עלה בידו להרכיב ממשלה, הנשיא צפוי לקיים סבב התייעצויות נוסף, שבסופו יטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ אחר לתקיפה של 28 ימים נוספים - או להחזיר את המנדט לכנסת ולהודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה. המנדט יכול לחזור לכנסת גם אחרי 28 הימים של המועמד השני שקיבל את המנדט, אם לא יצליח להקים ממשלה בתקופה שהוקצבה לו.

אם הנשיא יודיע ליושב ראש הכנסת שאינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, נפתחת תקופה של שלושה שבועות שבה 61 חברי הכנסת יכולים לבקש מהנשיא בכתב להטיל את התפקיד על ח"כ לבחירתם, ויעמדו לו 14 ימים להרכבת ממשלה. אם לא תורכב ממשלה עד סוף תקופה זו, הכנסת תתפזר לפני תום הכהונה לבחירות חמישיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully