וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת נעם: נדרוש את תיקון החלטת הממשלה המבטיחה ייצוג הולם לנשים

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 12:55

ההחלטה אותה רוצה המפלגה לשנות מחייבת את מוסדות המדינה להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן בפוליטיקה, בהתאם לאו"ם. נעם, שנציגה ייכנס לכנסת במסגרת הציונות הדתית, אף תדרוש "להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שהלך ונשחק". לפיד: "אף מנהיג שפוי לא יאפשר לזה לקרות"

אבי מעוז, מפלגת נעם. אתר מפלגת נעם, אתר רשמי
אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם ונציגה בכנסת/אתר רשמי, אתר מפלגת נעם

מפלגת נעם הודיעה הבוקר (חמישי) כי תדרוש במו"מ הקואליציוני להקמת הממשלה הבאה את תיקון החלטת הממשלה המבטיחה ייצוג הולם לנשים והגנה עליהן מפני אלימות. מדובר בהחלטה המחייבת את מוסדות המדינה לפעול בהתאם להחלטה 1325 של האו"ם, המחייבת להגן על נשים ולהבטיח את ייצוגן במערכת הפוליטית הבינלאומית.

הדרישה עוררה ביקורת רבה, ובין היתר, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בטוויטר: "זאת הממשלה שאתם רוצים? ממשלה מופרעת, גזענית, שובינסטית שתחזיר את ישראל לימי הביניים? אף ראש ממשלה שפוי ואף נבחר ציבור שפוי לא יכול לאפשר לדבר כזה לקרות. הגיע זמן החלטות".

גם יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, גינתה את הודעת מפלגת נעם, ואמרה: "‏אחרי שבקורונה נתניהו הכניס את הנשים למטבח, עכשיו השותפים הטבעיים שלו במפלגת נעם רוצים להוציא אותנו, הנשים, ממוקדי קבלת ההחלטות. זו לא מתיחת 1 באפריל. רק 100 שנה יש לנו זכות בחירה. כל צעד במאבק שלנו לשוויון הוא עולם ומלואו. זה החושך שנתניהו הכניס לכנסת. הם והוא והאפליה חייבים ללכת".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, מסרה בתגובה כי "‏החושך הקרוי בטעות 'מפלגת נעם' הוסתר כל הבחירות רק כדי לחשוף שבשביל חסינות לנתניהו ידרשו עולם סטייל סיפורה של שפחה. ממשלת ביבי היא לא רק משחק כיסאות פוליטי אלא סכנה מוחשית לשלומן של נשים ולהט"ב".

עוצמה יהודית, נעם והציונות הדתית חותמים על הסכם לריצה משותפת בבחירות. עוצמה יהודית, אתר רשמי
טרם הודיעו על כוונתם להתפצל. סמוטריץ', בן גביר ומעוז בחתימה על הסכם האיחוד/אתר רשמי, עוצמה יהודית

בהודעה מטעם המפלגה נכתב כי היא תדרוש גם "להחזיר למדינתנו את הצביון היהודי שבשנים האחרונות הלך ונשחק, על ידי הפסקת המיזמים הממשלתיים הפועלים בשבת, שמירת המעמד האישי היהודי על ידי הכפפת מערך הגיור לרבנות הראשית בלבד, ועוד". כחלק משורת דרישות שהציגה המפלגה, הוסיפו גם כי יפעלו לקבלת החלטת ממשלה "המחייבת את מערכת הביטחון להחזיר את ערך הניצחון כערך מרכזי של צה"ל, בחינוך המפקדים, בהכשרה הפיקודית ובשיקולי בניית הכח הצבאי וכח האדם".

מפלגת נעם הצליחה להכניס נציג אחד - אבי מעוז - לכנסת הבאה, בזכות איחוד עם מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'. בשתי המפלגות הדגישו כי מדובר ב"בלוק טכני" אך בינתיים, מאז תוצאות הבחירות, אף אחד מהצדדים לא הודיע על כוונתו להתפצל. במפלגה אמרו כי ידרשו הקמת מטה ממשלתי לגילוי ונטרול השפעות זרות על מדינת ישראל.

יו"ר המפלגה מעוז אמר כי המטרה היא "למנוע מגורמים זרים אנטי-ישראליים לחדור למערכות הציבוריות במדינת ישראל ולהשפיע על התודעה, לשנות ערכים ולפגוע בחוסן הלאומי". המפלגה צפויה להמליץ ביום שני על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה יחד עם כל רשימת הציונות הדתית וציינה כי תדרוש שהממשלה תקדם "החלטה המחייבת גופים ממשלתיים לפעול על פי עקרונות חוק הלאום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully