וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: נתניהו בניגוד עניינים בנושא מינוי שר משפטים, ביקשתי לבחון את כשירותו

31.3.2021 / 17:22

יו"ר כחול לבן הזהיר מפקיעת כהונתו כמ"מ שר המשפטים מחר ואמר כי זהו "יום חשוך בתולדות מדינת ישראל". גנץ סירב להשיב על מי ימליץ בפני הנשיא להרכיב את הממשלה ואמר כי "מנסים לגרום למפלגות ימניות לבוא כחלק ממחנה השינוי"

גנץ: "במקום להתייצב בבית המשפט, נתניהו מבקש לחפור תחת יסודותיו"/צילום: קונטקט

יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר היום (רביעי) כי אי מינויו של שר משפטים קבוע הוא "הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד עניינים. שלחתי מכתב ליועמ"ש שמבקש לבחון את כשירותו". הכהונה של גנץ כמ"מ שר משפטים פוקעת מחר בחצות.

"מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל", אמר גנץ במסיבת עיתונאים בכפר המכביה. "החל ממחר, באופן תקדימי, לא יהיה בישראל שר משפטים. נאשם בפלילים מבקש ששלטון החוק ירכין בפניו את רעשו. במקום להתייצב בבית המשפט הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזו בשלטון החוק. אנחנו לא נאפשר זאת".

גנץ טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עושה מאמצים לפגוע במשפטו, שאמור להתחדש ביום שני הקרוב. "ההכנות של נתניהו בעניין זה החלו מזמן", אמר. "הוא טוען שתפרו לו לו תיקים, הוא מנע מינוי מנכ"ל משרד משפטים. הוא שולח עכשיו את אנשיו להשתלח בנשיא המדינה כדי לחתור תחת החוק והממלכתיות. הוא מבקש לפגוע בליבת הדמוקרטיה ולהשאיר את משרד המשפטים בלא שר הגנה או גיבוי. אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד עניינים".

מכתב הפנייה של גנץ למנדלבליט

יו"ר כחול לבן, במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 31 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"יום חשוך בתולדות מדינת ישראל". גנץ במסיבת העיתונאים, הרעב/ראובן קסטרו

גנץ התייחס לניסיונות להקמת ממשלה, וביקש מראשי המפלגות לא להמליץ על לנשיא על נתניהו. "זה פחות חשוב מי יעמוד בראשות הממשלה ובלבד שנתניהו יסיים את תפקידו", אמר. "אל תתנו את ידכם להמלצה על נאשם בפלילים. לאלו שמאמינים להבטחות הסרק שלו חשוב שתבינו, זו בדיוק המזימה שלו, וזו הדרץ בה הוא מתנהל הוא ישתמש ויזרוק. אני מודיע מכאן לנתניהו - הדמוקרטיה לא תרכין את ראשה בפניך, הצדק ייצא לאור רק בבית המשפט. וגם אם אין שר משפטים רגלך לא תדרוס את שלטון החוק".

גנץ פנה גם לעובדי משרד המשפטים, ואמר כי "יש לכם גיבוי מלא. אני יודע שאתם מסורים אך ורק לתפקידכם, לציבור ולחוק. יודע שכך זה יישאר. גם אם אין שר משפטים במשרד - לא נאפשר שום התערבות בעבודתכם המקצועית". יו"ר כחול לבן דיבר גם על משבר החיסונים, ואמר "שכחול לבן לעולם לא תפגע בבריאות אזרחי ישראל, לא בחיסונים, ולא בשום צורה אחרת. אזרחי ישראל לא ייפגעו בריאותית".

למרות שנפגש היום בפעם השנייה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, סירב גנץ להשיב על מי ימליץ בפני הנשיא. "במהלך כל ימי חול המועד אני ממשיך בעבודתי בביטחון ובפגישות עם חברים אחרים של המפלגות השונות במאמץ למצוא את הפתרון שיגרום להחלפתו של נתניהו בראש ממשלה אחר, יהיה זה לפיד או כל אחד אחר ובלבד שאפשר יהיה לייצר את הקונסטלציה שאנחנו מחפשים", אמר. "יש פה מורכבות יותר גדולה - אנחנו מנסים לגרום למפלגות ימניות לבוא כחלק ממחנה השינוי, זה מורכב ואנחנו נמשיך ונמצה את השיח עם מי שכבר דיברתי ועם מי שאדבר בהמשך. הפגישות תימשכנה מתוך מטרה למצוא פתרון להקמת ממשלה ישרה וממלכתית".

יו"ר כחול לבן, במהלך הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה, ר"ג 31 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ביקש מראשי המפלגות לא להמליץ על לנשיא על נתניהו. גנץ/ראובן קסטרו

מוקדם יותר נפגש גנץ עם לפיד בכדי לדון בניסיונות להקמת ממשלה. מטעם כחול לבן נמסר בתום הפגישה כי "השניים המשיכו בשיח על מציאת הפתרון להקמת ממשלה שתחליף את נתניהו. השיחות יימשכו בימים הקרובים".

זו הפעם השנייה בה השניים נפגשו מאז הבחירות, לאחר שלא נפגשו מאז פיצול יש עתיד מכחול לבן לפני כשנה. לפיד מנסה לגייס את כחול לבן למניין הממליצים עליו לראשות הממשלה בסבב ההמלצות בבית הנשיא בשבוע הבא, אך גנץ מתנה את המלצתו בכך שיראה שיש ללפיד רוב שיאפשר הקמת קואליציה וטרם התחייב על כך רשמית.

על רקע הביקורת כלפי נשיא המדינה, תקף היום גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו - מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully