וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי הרשימה המשותפת נפגשו עם לפיד, יו"ר בל"ד נעדר

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 13:50

לקראת סבב ההמלצות בבית הנשיא בשני, נציגי חד"ש ותע"ל עודה וטיבי הגיעו לפגישה עם יו"ר יש עתיד בתל אביב. אבו שחאדה, שהודיע כי מפלגתו לא תמליץ על אף מועמד, לא השתתף בפגישה. גורמים במשותפת: בל"ד מחוייבים לקבל את דעת הרוב

סיכום ליל הבחירות: על פי המדגמים מרוץ צמוד בין הגושים, לנתניהו אין 61/צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, בני בן סימון, שלומי גבאי, רוני כנפו

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) במלון הילטון בתל אביב עם ראשי הרשימה המשותפת איימן עודה ואחמד טיבי, לקראת סבב ההמלצות בבית הנשיא ראובן ריבלין ביום שני. יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה, שהכריז כי לא ימליץ על אף מועמד, לא השתתף בפגישה. בתום הפגישה הודיע לפיד כי התקיים דיון על "האפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע מנתניהו, בן גביר וסמוטריץ' להקים ממשלה".

לפיד מסר כי השלושה דנו "במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון ומדיניות נתניהו ולהביא לשינוי".

גורמים במשותפת אמרו כי במפלגה ישקלו להמליץ על לפיד אם יראו שיש לו 55 ממליצים והיתכנות לקבל מנדט מהנשיא, אולם הדגישו שההמלצה תגיע בתנאי שיראה שהוא מוכן לשינוי אמיתי, ולהתייחס לסוגיות שמעניינות את האזרחים הערבים. הם הוסיפו שעודה וטיבי מייצגים במו"מ את המשותפת, ובל"ד מחוייבים לקבל את דעת הרוב. אם תגובש החלטה לגבי המלצה על מועמד כלשהו, יעברו במפלגה לדיונים פנימיים, יחד עם נציגי בל"ד.

הצהרתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. דני מרון
ינסה לקבל את המלצת שני שליש מהמשותפת. לפיד/דני מרון

אתמול אמר עודה כי ההחלטה אם להמליץ על לפיד תתקבל לאחר שתוצג לו שורת דרישות העוסקות בסוגיות בוערות בחברה הערבית. בריאיון לרדיו א-שמס טען כי "נעלה את הדרישות שלנו ואחר כך נכריע". במשותפת אומרים שדרישותיהם, ובהם ביטול חוק קמיניץ וחוק הלאום, ותכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית, כבר ידועות.

מאז הבחירות לא נפגשו נציגי המשותפת עם נציגי רע"ם, שהתפצלה ממנה וזכתה בארבעה מנדטים, ובין הנציגים שורר נתק מוחלט. בהמשך היום צפוי יו"ר רע"ם מנסור עבאס לשאת נאום, ובמשותפת מעריכים שהוא יסלול את הדרך לתמיכה בנתניהו.

הרשימה המשותפת בהשקת קמפיין הבחירות שלה. יו״ר הרשימה ח״כ איימן עודה (חד״ש), יו״ר תע״ל ח״כ אחמד טיבי ויו״ר רשימת בל״ד ח״כ סמי אבו-שחאדה.. הרשימה המשותפת,
במשותפת ישקלו להמליץ על לפיד אם יראו שיש לו 55 ממליצים. טיבי, עודה ואבו שאחדה/הרשימה המשותפת

ביום שלישי אמרה מספר 4 במשותפת, ח"כ עאידה תומא סלימאן כי קיימת אפשרות שמפלגתה לא תמליץ על אף מועמד כראוי להרכבת הממשלה. בריאיון ל-103FM היא הסבירה כי "אני חושבת שאנחנו לא צריכים את הגישה שאומרת שאנחנו חייבים לתמוך במישהו כי זה המובן מאליו. אנחנו כבר היינו בסרט הזה, תמכנו בגנץ למרות כל מה שאנחנו מכירים ויודעים כי רצינו לחסום ולהפיל את נתניהו. ומה קרה בסוף? גנץ בעצמו הלך לממשלת נתניהו".

תומא סלימאן העידה כי עד כה לא התקיימו מגעים משמעותיים בין הצדדים. "בינתיים לא זזנו הרבה", אמרה. "יש פגישה עם לפיד, היא תתקיים ואז נהיה חכמים יותר".

מפת הממליצים

המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה - וכן הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' הודיעו כי ימליצו על נתניהו בפני הנשיא. יחד עם הליכוד, לנתניהו יש כרגע 52 ממליצים. בגוש מתנגדי נתניהו, לפיד קיבל את תמיכתן של ישראל ביתנו ומרצ, וזוכה נכון לעכשיו ב-30 ממליצים יחד עם יש עתיד.

מלבד הרשימה המשותפת ורע"ם, יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר העבודה מרב מיכאלי טרם הכריזו על המלצתם. בשלב זה לאף מועמד אין עדיין 61 ממליצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully