וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאמצים להרכבת הממשלה: בנט ייפגש עם נתניהו ועם לפיד

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 16:39

יו"ר ימינה ייפגש מחר עם ראש הממשלה, ובמוצאי שבת יקיים פגישה עם יו"ר יש עתיד לקראת סבב ההמלצות אצל הנשיא ביום שני. הפגישה של נתניהו עם בנט תתקיים ברקע חשש בלשכת רה"מ מהאפשרות שריבלין יטיל עליו את הרכבת הממשלה. מוקדם יותר נפגש לפיד עם ראשי הרשימה המשותפת

סיכום ליל הבחירות: על פי המדגמים מרוץ צמוד בין הגושים, לנתניהו אין 61/צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, בני בן סימון, שלומי גבאי, רוני כנפו

יו"ר ימינה נפתלי בנט ייפגש מחר (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובמוצאי שבת יפגוש את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, לקראת סבב ההמלצות בבית הנשיא ביום שני. פגישת ראש הממשלה ובנט היא ביוזמת נתניהו ותתקיים בלשכת ראש הממשלה.

הפגישה של נתניהו עם בנט תתקיים מחר ברקע חשש גובר בלשכת ראש הממשלה מהאפשרות שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על בנט. למרות המחלוקות בגוש המתנגד לנתניהו על סבב ההמלצות אצל הנשיא, בליכוד מודאגים מכך שבנט עשוי להגיע להבנות עם לפיד ועם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שיציבו אותו ראשון ברוטציה ובעמדת ראש הממשלה. בימים האחרונים שליחים מטעמו של נתניהו ובכירים בליכוד מפעילים לחץ כבד על בכירי ימינה, ומעבירים הצעות נדיבות להשתלבות בליכוד ובתיקים בכירים בממשלה, במאמץ למנוע חבירה שלהם לגוש השני.

נתניהו פנה אמש לבנט וסער, וקרא להם להרכיב עימו ממשלה. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, נקים ממשלת ימין יציבה", אמר נתניהו בהצהרה הראשונה לתקשורת מאז ליל הבחירות וברקע המאמצים להרכבת ממשלה.

יו"ר ימינה, נפלתי בנט במהצלך הצהרתו לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. אריאל זנדברג, אתר רשמי
ייפגש עם לפיד ברקע המאמצים להרכבת ממשלה. בנט/אתר רשמי, אריאל זנדברג

בימים האחרונים נשמעו קריאות ללפיד, המרכזית שבהן של סער, לוותר על הניסיון לאסוף ממליצים לנשיא להרכבת הממשלה ולהתאחד מאחורי בנט בתור המועמד לראש הממשלה. זאת, כדי להימנע מהרכבת ממשלה שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת. בתגובה, אמר לפיד כי יהיה מוכן לוויתורים, אך הוא זה שצריך לקבל את המלצת הגוש.

מדובר במחלוקת העיקרית בין ראשי מפלגות הגוש המתנגד לנתניהו, וזו כאמור נוגעת לשאלת ההמלצות בבית הנשיא. לפיד הכריז במהלך קמפיין הבחירות כי יהיה מוכן לוותר על מקומו בראשות הממשלה לטובת החלפת נתניהו, אך מיד עם היוודע תוצאות הבחירות החל לפעול לגיבוש רוב של ממליצים עליו לראשות הממשלה, שוחח עם ראשי מפלגות, וקיבל את תמיכתן של ישראל ביתנו, מרצ והעבודה.

בתקווה חדשה סבורים שרק בצירוף ימינה יש סיכוי להחליף את השלטון. לכן, הם מתנגדים למהלכים של לפיד ושל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שמקבעים את לפיד כמועמד המוביל לקבלת המנדט, ופועלים לגיבוש הסכמות סביב יו"ר ימינה.

הצהרתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. דני מרון
ביש עתיד סבורים שאין היתכנות אמיתית שבנט יקבל את המנדט מהנשיא. לפיד/דני מרון

ביש עתיד סבורים כי קיימות שתי אופציות בתום סבב ההמלצות אצל הנשיא ריבלין: או שנתניהו יקבל את המנדט להרכבת הממשלה או יו"ר המפלגה לפיד, ולאפשרות שבנט יקבל את המנדט אין היתכנות אמיתית. לכן, כך טוענים, על הגוש להתאחד סביב לפיד ולאחר מכן, יתקיים משא ומתן על הרכב הממשלה הבאה והעומד בראשה.

מוקדם יותר היום נפגש לפיד במלון הילטון בתל אביב עם ראשי הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה וח"כ אחמד טיבי. יו"ר בל"ד סמי אבו שחאדה, שהכריז כי לא ימליץ על אף מועמד, לא השתתף בפגישה. בתום הפגישה הודיע לפיד כי התקיים דיון על "האפשרויות להקמת ממשלה חדשה שתמנע מנתניהו, בן גביר וסמוטריץ' להקים ממשלה".

לפיד מסר כי השלושה דנו "במגוון הסוגיות הכואבות לחברה הערבית לרבות מיגור הפשיעה, ועל דרכי הפתרון לסוגיות הללו. השלושה קבעו להמשיך את השיח בזמן הקרוב על מנת למצות את האפשרויות להחלפת שלטון ומדיניות נתניהו ולהביא לשינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully