וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ובנט נפגשו: "להקים ממשלה מתפקדת בהקדם"

עודכן לאחרונה: 2.4.2021 / 18:41

פגישתם של השניים ארכה כשלוש שעות, ברקע החשש הגובר בלשכת רה"מ מהאפשרות שהנשיא יטיל על בנט את מלאכת הרכבת הממשלה. מלשכת יו"ר ימינה נמסר כי הם שוחחו על האופציות להקמת ממשלה בסיטואציה הפוליטית וכי יעמדו בקשר בהמשך

בווידאו: בנט אחרי הפגישה עם נתניהו - "לא נחסוך מאמץ כדי להגיע לממשלה יציבה"/צילום: יותם רונן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, נועדו היום (שישי) בלשכת ראש הממשלה בירושלים, במסגרת המגעים להרכבת קואליציה ולקראת סבב ההמלצות בבית הנשיא ביום שני. מחר, במוצאי שבת, צפוי בנט לפגוש את גם את יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.

בתום הפגישה, שארכה כשלוש שעות, נמסר מלשכת בנט כי השניים שוחחו על הצורך להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בהקדם האפשרי וכן על האפשרויות להביא לכך בסיטואציה הפוליטית שנוצרה. סוכם כי הצדדים יעמדו בקשר בהמשך.

"אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו", צייץ בנט לאחר הפגישה. "בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש"רק אני צודק" כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

נפתלי בנט לאחר פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניה, 2 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בנט בצאתו מהפגישה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

"יש לנו מטרה אחת להקים כמה שיותר מהר ממשלה טובה יציבה שמטפלת באזרחי מדינת ישראל", אמר בנט לפני הפגישה. "לא נחסוך בשום מאמץ כדי להגיע לתוצאה הזאת". גורמים בסביבת בנט אמרו אתמול כי בנט לא ימליץ לפיד כמועמד להרכבת הממשלה בפני ריבלין. לטענת הגורמים, טרם הוחלט על מי כן ימליץ. עם זאת, בסבירות גבוהה ניתן להעריך כי בנט לא ימליץ גם על נתניהו - אלא על עצמו - אך עמדתו הסופית טרם גובשה.

הפגישה של נתניהו עם בנט נערכה ברקע חשש גובר בלשכת ראש הממשלה מהאפשרות שנשיא המדינה יטיל את הרכבת הממשלה על בנט. למרות המחלוקות בגוש המתנגד לנתניהו על סבב ההמלצות אצל הנשיא, בליכוד מודאגים מכך שבנט עשוי להגיע להבנות עם לפיד ועם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שיציבו אותו ראשון ברוטציה ובעמדת ראש הממשלה. בימים האחרונים שליחים מטעמו של נתניהו ובכירים בליכוד מפעילים לחץ כבד על בכירי ימינה, ומעבירים הצעות נדיבות להשתלבות בליכוד ובתיקים בכירים בממשלה, במאמץ למנוע חבירה שלהם לגוש השני.

נתניהו פנה שלשום לבנט וסער, וקרא להם להרכיב עימו ממשלה. "בואו נשים את המשקעים האישיים מאחורינו, נקים ממשלת ימין יציבה", אמר נתניהו בהצהרה הראשונה לתקשורת מאז ליל הבחירות וברקע המאמצים להרכבת ממשלה.

הצהרתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד לאחר תוצאות המדגם 24 במרץ 2021. דני מרון
לפיד בליל הבחירות/דני מרון

בימים האחרונים נשמעו קריאות ללפיד, המרכזית שבהן של סער, לוותר על הניסיון לאסוף ממליצים לנשיא להרכבת הממשלה ולהתאחד מאחורי בנט בתור המועמד לראש הממשלה. זאת, כדי להימנע מהרכבת ממשלה שתיתמך על ידי הרשימה המשותפת. בתגובה, אמר לפיד כי יהיה מוכן לוויתורים, אך הוא זה שצריך לקבל את המלצת הגוש.

מדובר במחלוקת העיקרית בין ראשי מפלגות הגוש המתנגד לנתניהו, וזו כאמור נוגעת לשאלת ההמלצות בבית הנשיא. לפיד הכריז במהלך קמפיין הבחירות כי יהיה מוכן לוותר על מקומו בראשות הממשלה לטובת החלפת נתניהו, אך מיד עם היוודע תוצאות הבחירות החל לפעול לגיבוש רוב של ממליצים עליו לראשות הממשלה, שוחח עם ראשי מפלגות, וקיבל את תמיכתן של ישראל ביתנו, מרצ והעבודה.

בתקווה חדשה סבורים שרק בצירוף ימינה יש סיכוי להחליף את השלטון. לכן, הם מתנגדים למהלכים של לפיד ושל יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שמקבעים את לפיד כמועמד המוביל לקבלת המנדט, ופועלים לגיבוש הסכמות סביב יו"ר ימינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully