וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

"כוונות הליכוד נחשפות: הם יעצרו את משפט נתניהו": התגובות לריאיון של ח"כ רגב בוואלה!

עודכן לאחרונה: 24.7.2022 / 17:34

דברי השרה לשעבר מהליכוד, שאמרה באולפן וואלה! כי אם זה היה תלוי בה אפשר לעצור את משפט נתניהו בזמן מערכת הבחירות, עוררו ביקורת במערכת הפוליטית: "הנאשם בורח מבשורה, הם ירמסו את שלטון החוק". בכירים במערכת אכיפת החוק: "מובילה את ישראל מדמוקרטיה לדיקטטורה"

בווידאו: ח"כ מירי רגב בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר/צילום סטילס: ראובן קסטרו

פוליטיקאים מהמרכז ומהשמאל מתחו היום (ראשון) ביקורת על דברי ח"כ מירי רגב (ליכוד) בריאיון באולפן וואלה, לפיהם אם זה היה תלוי בה "אפשר לעצור את משפט נתניהו" בתקופת הבחירות. גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק אמרו בשיחה עם וואלה כי האמירה של רגב מסוכנת. לדבריהם, "ההתבטאות מובילה את ישראל במדרון חלקלק מדמוקרטיה לדיקטטוריה. לא ייתכן שבמדינת ישראל ייעצר משפט באמצע גם שמודבר בראש ממשלה לשעבר, להיפך. מדובר באמירות מסוכנות".

"מזל שזה לא תלוי בה", מסר יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ רם בן ברק (יש עתיד), "אבל אם לא ננצח בבחירות הקרובות זה בדיוק מה שיהיה: פסקת התגברות, חוק צרפתי, ביטול המשפט. הנאשם בורח מבשורה. זה או דמוקרטיה או בן גביר ונתניהו".

גם חבר מפלגתו, ח"כ יוראי להב הרצנו, מחה על הדברים. "מירי רגב מציגה: מה שווה משפט אם אנחנו לא שולטים בו. 61 לנתניהו-בן גביר והם ירמסו את מערכת שלטון החוק של מדינת ישראל", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מירי רגב בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
עוררה סערה. ח"כ רגב באולפן וואלה!/ראובן קסטרו

"‏תעשו פרצוף של מופתעים - הקו הממלכתי שנתניהו ניסה להציג החזיק בערך יומיים", כתב גם ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), "כעת הכוונות האמיתיות נחשפות: לבטל את המשפט". חברת מפלגתו, ח"כ יעל רון בן משה, כתבה: "ח"כ מירי רגב סופסוף בקמפיין אמין. לא ניתן לזה לקרות". גם המפלגה פרסמה תגובה רשמית, ובה נכתב כי "מירי רגב אומרת את מה שכולם יודעים - אם ביבי יקבל 61 הוא יעצור את המשפט. רק אנחנו נעצור את נתניהו ונמנע ממנו להרוס את מערכת המשפט".

ח"כ רם שפע (העבודה) מחה על הדברים. "‏פשוט אסור לתת להם לחזור", כתב. "כל יום חבר אחר מהליכוד פולט את תוכנית החזרה שלהם. ממשלת השינוי שהקמנו היא ממשלת הצלה למדינת ישראל ולדמוקרטיה הישראלית. נעשה הכל כדי להקים את הממשלה הבאה ולמנוע מהם לגעת בהגה".

חברת הכנסת לשעבר והמתמודדת על ראשות מרצ בהווה, זהבה גלאון, כתבה בקצרה: "הנה עוד סיבה שבגללה אני חוזרת: כדי שזה לא יהיה תלוי בה".

עוד בוואלה!

סקר מנדטים: מרצ מתאוששת, גוש נתניהו מתכווץ

לכתבה המלאה

בריאיון באולפן וואלה, מוקדם יותר היום, אמרה רגב כי היא תומכת בעצירת משפטו של יו"ר מפלגתה בנימין נתניהו - הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים - במהלך תקופת הבחירות.

"היה צריך בחלק מהדברים לחשוב מחדש על כל המשפט של נתניהו, כי אנחנו רואים שבסופו של יום עדי המדינה, הופכים לעדי הגנה. אנחנו רואים גם מה אומרת הדס [קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן ועדת המפתח בתיק 1000, שהעידה על דרישות לסיגרים, שמפניות ותכשיטים מבני הזוג נתניהו]", אמרה רגב, "אני חושבת שכל התיק הזה נועד כדי למנוע מנתניהו להיות ראש הממשלה. עסקת צאלח א-דין תביא לכך שמי שבסופו של דבר יעמוד למשפט זה אותם פרקליטים ואותם יועצים".

"אם זה היה תלוי בי אפשר היה לעצור את המשפט", אמרה רגב, "אבל דרך אגב - המשפט הזה רק נותן לנו כוח היום, כי אנשים רואים איך תופרים תיקים, אנשים רואים את מפלגת האולפנים, אנשים רואים את המטה המרכזי של לפיד בנווה אילן כדי להריץ אותו להיות ראש ממשלה. אדם שלא מבין בכלכלה, שפוגע ביחסי החוץ של מדינת ישראל. תראה איך הוא שסיבך אותנו עם רוסיה, כמה רוסיה חשובה לנו עם כל מה שקשור לצפון עם האינטרסים הביטחוניים. האדם הזה צריך ללכת הביתה יחד עם הממשלה, ובעזרת השם נחזור ממשלה לאומית בראשות נתניהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully