וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

תרוץ עד הסוף? איילת שקד הקצתה תקציב מוגבל לקמפיין הבחירות

עודכן לאחרונה: 31.7.2022 / 14:45

במפלגת הרוח הציונית הוקצו רק מיליון שקלים לשלב ההתחלתי של המרוץ. לפי גורמים המעורים בפרטים, רק לאחר סגירת הרשימות ובהתאם למצב בסקרים יוחלט אם להגדיל את התקציב - שעומד על סך כמיליון שקלים בלבד. הרוח הציונית: "כך נוהגים בכל המפלגות"

לא יפסלו את נתניהו: איילת שקד ויועז הנדל ירוצו יחד בבחירות הקרובות/קרדיט: גו לייב

יו"ר הרוח הציונית איילת שקד הקצתה תקציב מוגבל של כמיליון שקלים בלבד לחודש הראשון של הקמפיין, כך אמרו לוואלה! היום (ראשון) גורמים פוליטיים המעורים במפלגה החדשה. לפי הגורמים, רק לאחר סגירת הרשימות ב-15 לספטמבר ובהתאם למצב של המפלגה בסקרים, יוחלט אם להגדיל את תקציב הקמפיין ולהמשיך עד סוף מערכת הבחירות. לדבריהם, התקציב המוגבל מעיד על כך ששקד, ושותפה יועז הנדל, לא החליטו עדיין אם ירוצו עד הסוף וההחלטה תתקבל בהמשך הקמפיין.

במקביל, שקד והנדל בוחנים בימים האחרונים מועמדים אפשריים למשבצת הסרוגה ברשימה, לה שמרו את המקום השלישי. בין היתר עלו שמות כמו אברהם ליפשיץ, איש חינוך שהיה ראש מינהל החינוך הממלכתי הדתי במשרד החינוך ומזכ"ל בני עקיבא, או יורם כהן, ראש השב"כ לשעבר. גם שמה של רחלי פרנקל, אמו של נפתלי, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ב-2014, עלה בשיחות ברוח הציונית. אי הודאות סביב מצבה של המפלגה ויכולתה לעבור את אחוז החסימה מקשה על גיוס מועמדים לרשימה.

איילת שקד יו"ר ימינה בהצהרה על ריצה משותפת במפלגת רוח ציונית , 27 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הקצתה מיליון שקלים בלבד. שקד/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר יו"ר ימינה איילת שקד ויו"ר דרך ארץ יועז הנדל הודיעו על איחוד המפלגות בבחירות לכנסת ה-25, והמפלגה תיקרא "הרוח הציונית". הנדל יוצב במקום השני ברשימה והאוזר במקום הרביעי, הצדדים סיכמו לפעול כסיעה משותפת לאחר הבחירות ולנהל את המשא ומתן הקואליציוני יחד, אם יעברו את אחוז החסימה בבחירות הקרובות. חברי המפלגה, שצפויה להיקרא בשם חדש, לא יפסלו את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו בראשות הממשלה אך צפויים לקרוא לממשלת אחדות רחבה שתורכב יחד עם הליכוד.

תגובת הרוח הציונית: "חלוקת התקציב הפנימי של המפלגה הוא עניינה בלבד. כן נאמר שמכיוון שהכסף מגיע מהכנסת בספטמבר, באוגוסט ההוצאות מצומצמות יותר. כך נוהגים בכל המפלגות".

עוד בוואלה!

לא פה ולא שם: איילת שקד יוצאת לקרב על אחוז החסימה

לכתבה המלאה

האם איילת שקד תרוץ עד הסוף?

יד ביד עם הנדל עד לקו הסיום
מה פתאום. אימת אחוז החסימה לא משחררת
218 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully