וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

גלנט: "המיעוט האלים בחברה הערבית מרים ראש כי מנסור עבאס היה בקואליציה"

עודכן לאחרונה: 1.8.2022 / 14:34

הח"כ מהליכוד האשים את שר הביטחון כי מניעיו סביב הליך מינוי הרמטכ"ל לא ענייניים, וטען שריצה אפשרית של הרמטכ"ל לשעבר איזנקוט מונעת מאינטרסים אישיים, ובכל מקרה לא תשפיע על מאזן המנדטים

בווידאו: ח"כ יואב גלנט בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ הליכוד יואב גלנט אמר היום (שני) כי ריצתו האפשרית של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לכנסת, מונעת מאינטרסים אישיים ולא אידיאולוגים. "כל מי שחושב שהוא יכול להשפיע - שינסה להשפיע. יש פה בעיה אחרת - בעיה של דרך", אמר בראיון באולפן וואלה.

"שאפתנות פוליטית זה הסם שמריץ את המדינה הזו, וגורם לאנשים להתמודד ולעשות דברים באופן יותר טוב", אמר כשנשאל על תרחיש אפשרי של הצטרפות אינזקוט לאחת מהמפלגות. "ברגע שיש התלבטות בין מפלגה א' למפלגה ב' זה ברור שזה בא מתוך אינטרסים אישיים ולא מתוך אידאולוגיה". לדבריו, הוא לא שוחח עם הרמטכ"ל לשעבר בזמן האחרון.

יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"ברגע שיש התלבטות בין מפלגות ברור שזה בא מאינטרסים אישיים". גלנט/ראובן קסטרו

הוא הוסיף שבכל מקרה הצטרפותו של איזנקוט לאחת מהמפלגות לא תשפיע על מאזן המנדטים. "רמטכ"ל הוא אדם שנהנה מתמיכה מלאה וקונצנזוס מלא", הסביר. "ברגע שהוא בוחר צד פוליטי הוא מאבד 50 אחוז, וברגע שהוא נכנס למפלגה מסויימת הוא מאבד עוד 70 אחוז.

"אני רואה הרבה אנשים שבעבר הצביעו כחול לבן, חוזרים לליכוד או מתגייסים לליכוד - זה אנשים שבעבר קנו את מרכולתו של מי שדיברתם עליו. באופן כללי הליכוד זה מפלגה של נאמנות ולא אופורטוניסטים וזגזוגים לרגע, ולכן זה לא רלוונטי ולא על הפרק".

עוד בוואלה!

אפרת רייטן: אם לפיד חושש לגורל הגוש, שיתאחד עם מרצ

לכתבה המלאה
יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
גלנט/ראובן קסטרו

גלנט התייחס לסוגיית מינוי הרמטכ"ל, עליה אמר כי קיים חשש שהרמטכ"ל שייבחר עלול להיתפס כמינוי פוליטי. לדבריו, כדי להימנע מכך יש לפעול באחת משתי צורות, האחת היא אישור ותיאום המינוי בין שר הביטחון, ראש הממשלה וראש האופוזיציה, והשנייה דחייתו.

הוא סירב להתייחס לכך שראש האופוזיציה בנימין נתניהו סירב להיפגש עם שר הביטחון בני גנץ כדי לדון עימו על המינוי. "אני לא נכנס לאיך עושים ומה הטכנולוגיה של העניין", אמר, "יש אפשרות אחת והיא שיקבל את האישור - אסור שיהיה מצב שבו המועמד מתמנה בלי הסכמה כי זה יפגע בסמכות הרמטכ"ל". כמו כן האשים את גנץ, ואמר עליו כי הוא "עושה פוליטיקה במקום לעשות את מה שצריך".

על האפשרות של דחיית המינוי אמר, "אני חושב שעדיף להמתין, לסיים את סבב הבחירות. יש רמטכ"ל בזמן שיכולה להיות תחלופה גם בתפקיד ראש הממשלה ושר הביטחון, ולכן במצב הזה כדאי שתהיה רגל על הקרקע. עמדתי הייתה לדחות את זה בחצי שנה ואם צריך בשנה. היו רמטכ"לים שכיהנו חמש שנים".

יואב גלנט באולפן וואלה,1 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
גלנט באולפן וואלה/ראובן קסטרו

בריאיון האשים גלנט את מנסור עבאס, שישיבתו בממשלה הביאה ל"הרמת הראש" של המיעוט האלים בחברה הערבית. הוא אמר זאת לאחר שהתייחס לדוח שומר חומות ובהקשר לגל פיגועי הטרור בערי ישראל. "מה שקרה בשנה האחרונה, בעיקר, זה תופעות של הרמת ראש שלא היו כדוגמתן מאז שאני זוכר את ערביי ישראל, ואני מכיר את הפלסטינים בתוך ישראל ומחוץ לה היטב". לדבריו, "לא מדובר באוכלוסיות רחבות שמשתתפות באלימות, אבל יש מיעוט שפורע ויש לו מעגל תמיכה".

"זה תולדה של תהליך שהיה הדרגתי וקיבל תאוצה קיצונית בשנה האחרונה", המשיך. "כשמנסור עבאס או וואליד טאהא אומר 'לא ניתן לכם לטעת עצים בנגב' וממשלת ישראל לא נוטעת עצים בנגב - לא רק ז'בוטינסקי ובגין מהתהפכים בקברם, זה קורה גם לבן גוריון. זו מדינה יהודית". כשהתבקש להתייחס לכך שעבאס עצמו הכיר בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אמר: "צריך לשמוע אותו בערוצים הרלוונטים בהם הוא מדבר. מציע שתשמעו את המנכ"ל שלו, איך הוא מדבר בערבית אל הציבור ומה הוא אומר".

"הבעיה היא שבכל תרחיש צריך להשען על ממשלה יהודית ציונית", הוסיף. "הממשלה הזאת שנשענה על האצבע ה-61, שלא לדבר על האצבע ה-60, של רשימה ערבית, למעשה הפקירה את נושא הביטחון, התיישבות והציונות בכלל בידיים שלהם, זה דבר מסוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully