וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

ביקורת ב"ציונות הדתית" על ההסכם המסתמן עם בן גביר: "אסור שנידחק לסוף"

עודכן לאחרונה: 2.8.2022 / 12:46

ההסכם המסתמן על ריצה משותפת בין המפלגות קובע כי בן גביר יקבל 4 מקומות עבור נציגי עוצמה יהודית בעשירייה הראשונה ומועמד נוסף במקום השביעי יהיה מוסכם עליו ועל סמוטריץ', החלטה שטרם הוכרעה. ח"כ וולדיגר צייצה נגד ההסכם: "האחדות חשוב, אך אסור שנידחק לסוף הרשימה"

בווידאו: בן גביר קורא לסמוטריץ' לבצע משאל שיקבע את גודל המפלגות ברשימה המשותפת/צילום: רוני כנפו

חברת הכנסת מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית מתחה ביקורת היום (שלישי) על הסכם הריצה המשותפת המסתמן בין מפלגתה למפלגת עוצמה יהודית. בציוץ בטוויטר שפרסמה נגד ההסכם היא כתבה: "האחדות עם בן גביר חשובה לנו אך יש לתת ייצוג הולם לכל גווני המגזר. אסור שהציונות הדתית המרכזית, הקלאסית, תדחק לסוף הרשימה".

ההסכם המסתמן בין השניים על ריצה משותפת קובע כי יו"ר הציונות הדתית איתמר בן גביר יקבל ארבעה מקומות עבור נציגי מפלגתו בעשירייה הראשונה, ומועמד נוסף במקום השביעי יהיה מוסכם עליו ועל יו"ר מפלגתה בצלאל סמוטריץ', החלטה שטרם הוכרעה בין השניים.

בימים האחרונים התקיים מו"מ לריצה משותפת בין סמוטריץ' לבן גביר במטרה להגיע להסכם. במהלך השיחות סמוטריץ' הציע לבן גביר ארבעה מקומות בעשירייה הראשונה, כולל הנהגה משותפת לבקשת בן גביר. מקומות 2,5,7,9,10, כך שמקום 7 יהיה מועמד מוסכם. בכך סמוטריץ' נענה לבקשת בן גביר לשיוויון בעשירייה הראשונה וגם להנהגה משותפת.

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' במטה אחרי תוצאות המדגמים, 24 במרץ 2021. Sraya Diamant/Flash90, פלאש 90
סמוטריץ' ובן גביר/פלאש 90, Sraya Diamant/Flash90

בסקר מנדטים שפורסם ביום שישי עלה כי הציונות הדתית זוכה בעשרה מנדטים. לפי הסקר של מעריב ומכון פאנלס פוליטיקס הליכוד מקבל 35 מנדטים, ואחריו יש עתיד עם 23 מנדטים, פחות אחד מסקר שבוצע שבוע לפני כן.

גם התקווה החדשה כחול לבן נחלשים במנדט ועומדים על 11 מנדטים בלבד, ש"ס יציבה על 8, ויהדות התורה והרשימה המשותפת גם כן ללא שינוי עם 6 מנדטים כל אחת. אחרי הקמת הרוח הציונית של איילת שקד ויועז הנדל, ישראל ביתנו ירדה במנדט ל-5, ומפלגת העבודה ירדה ל-4.

מרצ ורע"ם נותרו ללא שינוי בקרבת אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ואליהם הצטרפה גם הרוח הציונית בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים. המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה (0.9%) והבית היהודי בראשות יוסי ברודני (0%) לא עוברות את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully