וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

לפיד: "לא עסקו ביוקר המחיה 15 שנה, פתאום נתניהו למד לתדלק"

עודכן לאחרונה: 3.8.2022 / 22:47

"ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם הפעם", אמר רה"מ בפתח קמפיין הבחירות של יש עתיד בפני יותר מאלף פעילים. "המטרה - ישראל דמוקרטית, יהודית וליברלית", הוסיף. לפניו נאמה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי שאמרה: "יש אחד בורא עולם ויש אחד יאיר לפיד"

לפיד בנאום פתיחת הקמפיין של מפגלת יש עתיד 03 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"ננצח את מכונת ההסתה גם בפעם החמישית". לפיד בגני התערוכה, היום/ראובן קסטרו

ראש הממשלה יאיר לפיד פתח היום (רביעי) את קמפיין הבחירות של מפלגת יש עתיד בפני יותר מאלף חברי מפלגתו. בנאומו בגני התערוכה תקף את הליכוד, ברקע הקמפיין הכלכלי שהשיק היום ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נגד הממשלה. "אנחנו מנהלים היום מאבק ביוקר המחיה", אמר. "15 שנה אף אחד לא עשה כלום, לא נגעו בזה. ישראל התייקרה והתייקרה, והממשלה אמרה לאזרחיה שהם משעממים אותה. עכשיו פתאום נתניהו למד לתדלק. עומד בתחנת דלק, ועוד עושה את זה בדיוק כשהורדנו את מחירי הדלק".

"אנחנו ניצחנו את מכונת ההסתה והרעל ארבע פעמים, ננצח אותה גם בפעם החמישית. לא ניתן לה להרוס לנו את הבית", אמר - והתייחס לפעילות הממשלה. "הכל השתנה בשנה האחרונה, אבל לא הערכים שלנו. לא הדברים שאכפת לנו מהם. שלטון החוק, חיזוק מעמד הביניים, הדמוקרטיה הישראלית, חופש דת, חופש העיתונות, השאיפה לשלום עם הפלשתינים ומדינות האזור, יהדות שהיא לכולם, כלכלה חופשית שמייצרת הזדמנויות לכל ילד ודואגת לחלשים".

"יש לנו עוד משימות ומטרות, וכדי שהם יקרו אנחנו צריכים יותר כוח פוליטי, יותר מנדטים יאפשרו לנו להקים ממשלה שלא כל עריק או מורד יכול להפיל אותה", אמר. "אם אנחנו רוצים לגייס עוד אלפי שוטרים ואנשי מג"ב שיחזירו את הסדר לרחובות, להעביר דמי אבטלה לעצמאים, לחזק את מעמד המורים ואת האוטונומיה של בתי הספר, להעביר נישואין אזרחיים, אנחנו צריכים להקים את הממשלה הבאה מעמדת כוח".

לפיד בנאום פתיחת הקמפיין של מפגלת יש עתיד 03 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אנחנו צריכים להקים את הממשלה הבאה מעמדת כוח". לפיד בגני התערוכה, היום/ראובן קסטרו

"מול האתגרים האלה אנחנו צריכים להתייצב יחד", הוסיף. "הפילוג מחליש אותנו, הביחד מחזק אותנו. אנשים מסוגים שונים צריכים להתכנס למקום שיאפשר להם חיים משותפים וטוב משותף. אנחנו אנשים שונים. כל אחד ואחת מאתנו יש לו זיכרונות שונים ומחשבות שונות והיסטוריה פרטית משלו, אבל יש לנו מטרה משותפת: לוודא שישראל היא דמוקרטית, יהודית, ליברלית חזקה, מתקדמת ומשגשגת".

קבוצת מתמחים לרפואה מחתה בזמן נאום ראש הממשלה. "הם צודקים", הגיב לפיד. "הם עובדים משמרות 26 שעות ואנחנו נטפל בזה. אל תשתיקו אותם, הם מתמחים, הם מהמשפחה שלנו - ומגיע להם טיפול מהמדינה".

לפני לפיד נאמו השרים מאיר כהן ואורנה ברביבאי, שאמרה כי "יש אחד בורא עולם ויש אחד יאיר לפיד, שאמר 'אני מוכן לוותר'. העוצמה שלנו היא ביכולת להקים ממשלה עבור המדינה". בנוסף, בכנס השתתפה לראשונה ח"כ לשעבר מיכל שיר, שהודיעה בתחילת השבוע שהיא עוזבת את תקווה חדשה ועוברת ליש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully