וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

סקר מנדטים אחרי המבצע: לפיד מתחזק על חשבון נתניהו וגנץ

יש עתיד מתחזקת בשני מנדטים אחרי מבצע "עלות השחר". במקביל, הרשימה החדשה של העבודה מחזקת אותה בשני מנדטים על חשבון מרצ, שנותרת מתחת לאחוז החסימה ובכך מחזקת את גוש נתניהו, שעומד על 59 מנדטים. אם שקד והנדל יצטרפו אליו - נתניהו יוכל להרכיב ממשלה. סקר מעריב

בווידאו: הפריימריז לרשימת העבודה - נעמה לזימי במקום השני/צילום: יותם רונן

מבצע "עלות השחר" מחזק את יש עתיד בשני מנדטים על חשבון הליכוד וכחול לבן-תקווה חדשה - כך עולה מסקר פאנלס פוליטיקס למעריב לקראת הבחירות לכנסת ה-25. הרשימה החדשה של העבודה מחזקת אותה בשני מנדטים על חשבון מרצ, שנותרת מתחת לאחוז החסימה.

ירידתה של מרצ מחזקת את גוש נתניהו במנדט ל-59, ויחד עם איילת שקד הוא יכול להרכיב ממשלה. הסקר נערך במהלך הפריימריז בליכוד ואינו משקף את תוצאותיהם.

סקר מנדטים. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
מפת המנדטים/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

לפי הסקר, הליכוד מקבלת 33 מנדטים, ירידה במנדט מהסקר הקודם; יש עתיד 25 מנדטים, עלייה בשני מנדטים מהסקר הקודם; כחול לבן-תקווה חדשה והציונות הדתית 10 מנדטים כל אחת, ש"ס תשעה מנדטים, יהדות התורה והעבודה שבעה מנדטים כל אחת, הרשימה המשותפת שישה מנדטים, ישראל ביתנו חמישה והרוח הציונית ורע"ם מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת. מרצ נותרת מתחת לאחוז החסימה עם 2.9% מהקולות.

סקר מנדטים. מערכת וואלה!, עיבוד תמונה
תמונת הגושים/עיבוד תמונה, מערכת וואלה!

גוש נתניהו מתחזק ל-59 מנדטים בהשוואה לסקר הקודם, מרחק של שני מנדטים מהרוב הדרוש להקמת קואליציה, וגוש לפיד יורד ל-51.

ממצאי סקר שנערך עבור עיתון מעריב על ידי מנחם לזר - מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 717 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב-11-10 באוגוסט 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully