וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יו"ר יהדות התורה הבא: "נדרוש מנתניהו נאמנות לחרדים, שיקים ממשלה רק איתנו"

עודכן לאחרונה: 14.8.2022 / 14:14

יצחק גולדקנופף אמר בראיון לוואלה כי ידרוש מנתניהו להצהיר כי לא יעדיף אפשרויות אחרות על פני המפלגות החרדיות בבחירות הקרובות. עוד הגדיר גולדקנופף את משרד האוצר כתיק שבמטרתו להשיג בממשלה. הוא לא שלל ישיבה תחת גנץ בהסכמת נתניהו, אך הבהיר: "לא הולכים עם לפיד"

בווידאו: הרב יצחק גולדקנופף בריאיון ליקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר יהדות התורה הנכנס, יצחק גולדקנופף, אמר לראשונה בראיון באולפן של וואלה כי מפלגתו תדרוש מנתניהו להצהיר על נאמנות ולהתחייב כי לאחר הבחירות ילך רק עם החרדים, ולא יעדיף אפשרויות אחרות על פניהם.

"אנחנו נבקש את זה, נדרוש את זה. גם ש"ס וגם אנחנו, כולנו ביחד. אנחנו לא נהיה רק נותן ולא מקבל", אמר גולדקנופף במענה לשאלה האם אינו חושש מאפשרות כי ראש האופוזיציה יקים ממשלה בלי ש"ס ויהדות התורה. זאת, בדומה למה שעשה ב-2013 אז הקים ממשלה עם בנט ולפיד אך הותיר את ש"ס ויהדות-התורה באופוזיציה. "אני לא חושב שבמצב היום נתניהו ינטוש את הגוש", הוסיף גולדקנופף. "אנחנו יכולים לגשת לשולחן יותר נקי, יחד נבנה ימין חזק וניתן לכולם את מה שצריך, לא נפלה אף אחד".

יצחק גולדקנופף, אולפן וואלה!, 11 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"יחד נבנה ימין חזק, לא נפלה אף אחד", יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

גולדקנופף הוא מחליפו של השר לשעבר יעקב ליצמן, שפרש מהחיים הפוליטיים לאחר שהורשע במסגרת עסקת טיעון נגדו. בראיון סיפר עוד כי הוא בטוח לגבי האיחוד בין דגל התורה ואגודת ישראל, שתי הסיעות המרכיבות את יהדות התורה למפלגה אחת: "הדברים הכי טובים לוקחים זמן", אמר. עוד הוסיף כי הוא לא "לוקח ללב" את יחסיו הקרירים עם יו"ר יהדות התורה הנוכחי, ח"כ משה גפני, שלא הרים אליו טלפון פעם אחת מאז מונה לתפקיד. "יכול להיות שיש טקטיקות, אני לא יודע את כולן. אנחנו עוד נרים טלפונים, יהיו כל-כך הרבה טלפונים ביננו עד שלא תוכלו לספור אותם", הוסיף.

בנושא תרחיש ובו כי גוש נתניהו לא ישיג את ה-61 מנדטים בבחירות הקרובות, אמר גולדקנופף כי האפשרות נמצאת על השולחן אבל האו סבור כי ישיגו יותר מכך. "יהיו 62 או 63", אמר, "יכול להיות שמסתכלים עליי כהזוי כי אני חדש בפוליטיקה אבל אנחנו רואים את השטח. רואים את המצביעים, כולם חוזרים עכשיו הביתה ובגדול. הם ספגו מכות, נמצאים בדיכאון של 'למה היינו צריכים לעבור את זה?".

גנץ בהצהרה מסכמת למבצע "עלות השחר" 8 באוגוסט 2022. אלעד מלכה, משרד הביטחון
לא שוללים את גנץ, אבל רק באישור נתניהו/משרד הביטחון, אלעד מלכה

כמו כן, גולדקנופף לא שולל את האפשרות כי יקימו ממשלה שבראשותה יעמוד יו"ר כחול לבן התקווה החדשה, השר בני גנץ, אך רק בהסכמת נתניהו. "אני לא רואה שגנץ יכול להקים ממשלה אבל למה לדבר על דברים רחוקים כל כך. לא שללתי את זה אבל זה לא נראה באופק".

למרות אמירותיו המתונות כלפי גנץ, גולדקנופף שולל אפשרות לממשלה בראשות לפיד, אך מפרגן לו על התקרבותו לחרדים. "נראה שיש לו ניצוץ יהודי, והניצוץ נדלק. אבל כשיש כסף מיותר הוא נותן לרפורמים ולא לחרדים", הוא אמר. "הוא אומנם שינה כיוון, לא מדבר נגדנו, לא מתריס אבל הדרך רחוקה מפה עד להכתיר אותו לראש הממשלה. אנחנו לא הולכים עם לפיד". לבסוף, אמר גולדקנופף כי הוא כבר מכוון מטרה לממשלה הבאה, ומסמן את משרד האוצר כיעד הראשון מבחינתו: "למה כשאנחנו אומרים שר האוצר, זה לא טוב? אנחנו לא חלק ממדינת ישראל? מי שהחזיר הכסף למדינה זאת היהדות החרדית שהיא פוצצה את הממשלה הנוכחית והכסף חזר לקופת המדינה".

בסביבת נתניהו הגיבו על דברי גולדקנופף לוואלה: "הבלוק הולך יחד כפי שהיה תמיד. לא יהיה שום שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully