וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

דוד לניאדו שמועמדותו לליכוד נפסלה ערער לעליון בבקשה לבחירות חוזרות במחוז ת"א

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 23:05

לניאדו נחשב למועמד המוביל במחוז, ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו פעל במשך שבועות כדי לפסול אותו מהתמודדות במוסדות השיפוטיים של הליכוד - כפי שלבסוף קרה. הערעור צפוי להחריף את המתח בין נתניהו ודוד ביטן, שזועם על ההתערבויות שלו בפריימריז ועל כך שפעל להחלישו

דוד לניאדו, מתמודד בפריימריז הליכוד שהורשע בפלילים 09 באוגוסט 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
לניאדו/פלאש 90, אבשלום ששוני

דודו לניאדו, איש הליכוד שנפסלה התמודדותו בפריימריז במחוז תל אביב, הגיש היום (רביעי) ערעור על הפסילה לבית המשפט העליון עם דרישה לקיים בחירות חוזרות בליכוד על משבצת מחוז תל אביב. לניאדו, שמקורב לח"כ דוד ביטן, נחשב למועמד המוביל במחוז ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו פעל במשך שבועות כדי לפסול אותו מהתמודדות במוסדות השיפוטיים של הליכוד.

ערב לפני הפריימריז בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את העתירה שנתניהו הגיש ופסל אותו מהתמודדות. זאת בשל הסתרת מידע מעברו הפלילי מוועדת הבחירות המרכזית בליכוד. לניאדו הורשע בפריצה לבתים ב-2011, ושבוע לפני הפריימריז פורסם כי הסתיר עבירה נוספת בעברו וכי ב-2010 נשלח למעצר בית בשל תקיפת אישה, מה שהיווה בסוף עילה לפסילתו.

הערעור של לניאדו צפוי להחריף את המתח בין נתניהו וביטן, שזועם על ההתערבויות שלו בפריימריז ועל כך שפעל להחלישו. ביטן התפטר במחאה בשבוע שעבר מתפקידו כנציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית ומסרב להיפגש עם נתניהו מאז הפריימריז. היום הליכוד הודיע כי עו"ד אילן בומבך הוא שיחליף את ביטן כנציג הליכוד בוועדת הבחירות המרכזית.

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
המתיחות גוברת. נתניהו וביטן/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

במסגרת הפריימריז שנערכו לפני כשבועיים זכה יו"ר הסיעה יריב לוין להוביל את הרשימה - והבטיח לעצמו את המקום השני אחרי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו. אחרי לוין בחמישייה הפותחת ניצבים בהתאמה: אלי כהן, יואב גלנט ודודי אמסלם.

בכירי המפלגה יולי אדלשטיין וישראל כץ, שסיימו בפריימריז הקודמים במקומות הראשונים - התרסקו בבחירות הנוכחיות והגיעו למקומות 12 ו-18 בהתאמה. על המקומות הריאליים בתחתית הרשימה נאבקו לאורך הספירה אופיר כץ, גילה גמליאל, מאי גולן, קטי שטרית וצחי הנגבי, שהגיע לבסוף למקום ה-25 בפריימריז, אך בעקבות שיטת השיבוצים והשריונים נדחק החוצה.

במקום השישי שובץ אמיר אוחנה, במקום השביעי ניר ברקת, במקום השמיני יואב קיש, ומירי רגב במקום התשיעי. סוגר את העשירייה הראשונה - מיקי זוהר, שטיפס מהמקום ה-22 בפריימריז הקודמים.

  • עוד באותו נושא:
  • הליכוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully