וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

אחרי הפיצול: בן גביר מוביל את המפלגה הרביעית בגודלה, סמוטריץ' קרוב לאחוז החסימה

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 5:55

אחרי שהכריזו על ריצה עצמאית, סקר מעריב צופה כי עוצמה יהודית תתחזק במנדט, בזמן שהציונות הדתית ממשיכה לדשדש. מרצ בראשות היו"ר הנבחרת זהבה גלאון מתחזקת במנדט, כמו גם העבודה; הליכוד נחלשת במנדט, יש עתיד בשניים - ואף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה

זהבה גלאון ניצחה בבחירות על ראשות מפלגת מרצ/מערכת וואלה

אחרי שהכריז על ריצה עצמאית, איתמר בן גביר מתחזק במנדט ורשימת עוצמה יהודית מקבלת שמונה מנדטים - כך עולה הבוקר (שישי) מסקר מעריב, שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר. הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' נחלשים במנדט ומתקרבים לסף אחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים בלבד. מרצ והעבודה מתחזקות; הליכוד נחלשת במנדט, יש עתיד בשניים - ולפי הסקר, אף אחד מהגושים לא יכול להרכיב ממשלה.

על פי הסקר שערך מכון פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות כיום, מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה זוכה ב-31 מנדטים (בניגוד ל-32 בסקר הקודם). יש עתיד בראשות יאיר לפיד ממשיכה להיות המפלגה השנייה בגודלה, אך היא מאבדת מנדט למחנה הממלכתי ומנדט נוסף לעבודה, ויורדת ל-23. מפלגת המחנה הממלכתי, בצירוף שחקן החיזוק גדי אייזנקוט, מתחזקת במנדט ועומדת על 13 מנדטים.

/

לאחר הפיצול בין איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', האחרון מאבד מנדט שמתפזר בין עוצמה יהודית, הרוח הציונית ומתלבטים. בסקר נבדקה אופציה של ריצה משותפת של עוצמה יהודית והציונות הדתית. במקרה כזה מקבלת הרשימה המאוחדת 13 מנדטים, כשהמנדט הנוסף בא על חשבון הליכוד.

ש"ס בראשות אריה דרעי נותרת עם שמונה מנדטים, ויהדות התורה בראשות משה גפני יציבה עם שבעה מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה עומדת על שישה מנדטים, וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתייצבת על חמישה.

בקרב מפלגות השמאל, העבודה בראשות מרב מיכאלי וגם מרצ, בראשות זהבה גלאון, שניצחה השבוע בפריימריז, מתחזקות. העבודה מקבלת שישה מנדטים, לעומת חמישה בסקר הקודם, ומרצ עולה במנדט לחמישה ומתרחקת מהקו האדום. בתחתית נמצאת רע"ם עם ארבעה מנדטים, לצד הציונות הדתית. הרוח הציונית בראשות איילת שקד ויועז הנדל מתחזקת מעט ועולה מ-2.6% ל-2.8%, אך נותרת מתחת לאחוז החסימה.

בן גביר, סמוטריץ. אתר רשמי, פלאש 90
אם יתאחדו - יקבלו 13 מנדטים, על חשבון הליכוד. בן גביר וסמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

בתמונת הגושים, גוש לפיד עולה במנדט, בעיקר בגלל התחזקות העבודה ומרצ, ועומד על 56; גוש נתניהו יורד במנדט, בעיקר בגלל ירידת הליכוד ועומד על 58.

בסקר השתתפו 715 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב-24-25 באוגוסט 2022. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully