וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

המו"מ עם הבית היהודי: שקד סירבה להתפטר מהממשלה, אבל הביעה נכונות לתמוך רק בנתניהו

עודכן לאחרונה: 9.9.2022 / 8:49

במסגרת המגעים ששקד מנהלת לחיבור עלתה דרישה להבעת תמיכה חד משמעית בנתניהו, בניגוד להסכמות בינה לבין יו"ר דרך ארץ יועז הנדל. בנוסף, בבית היהודי דרשו משקד לדחוק את הנדל והאוזר לאחור ברשימה - אף אם זה יוביל לפירוק השותפות. שקד והנדל ממשיכים יחד

בווידאו: שקד והנדל חושפים את המקום השלישי ברשימת "הרוח הציונית"/מערכת וואלה

בבית היהודי דרשו ששרת הפנים איילת שקד תתפטר מהממשלה ותתחייב פומבית שהיא תתמוך רק בממשלה בראשות בנימין נתניהו, כך נודע לוואלה!. בשבוע האחרון שקד ניהלה מגעים עם אנשי מפלגתה לשעבר ונפגשה עם מי שעומד בראש הרשימה יוסי ברודני.

לפי גורמים המעורים בפרטים, שקד סירבה לדרישת ההתפטרות מהממשלה, אך גילתה נכונות להיענות לדרישה להצהיר על תמיכה חד משמעית בנתניהו. זאת בניגוד להסכמות בינה ובין יו"ר דרך ארץ, יועז הנדל, לא לתמוך בממשלה צרה בראשות נתניהו, אלא רק בממשלת אחדות.

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
הדרישות שעלו במו"מ עוררו מתיחות ביחס לריצה המשותפת/ראובן קסטרו

בבית היהודי דרשו משקד גם לדחוק את הנדל וצביקה האוזר למקום השלישי והחמישי ברשימה, במקום למקומות השני והרביעי, גם במחיר פירוק השותפות ברשימת הרוח הציונית. הדרישות שעלו במו"מ עוררו בימים האחרונים מתיחות בין שקד והנדל, שמסרב לעשות שינויים בהסכם המקורי של הריצה המשותפת, ומתנגד לקו של הבית היהודי בכל הנוגע לתמיכה בנתניהו. שקד והנדל נפגשו היום במשך שלוש שעות לפגישה שהוגדרה כ"טובה", שבסופה תידרכו שהם ממשיכים ביחד, אך שקד מתכוונת להמשיך לנהל משא ומתן עם הבית היהודי על שיתוף פעולה עד סגירת הרשימות ביום חמישי הבא.

במגעים בין שקד לבית היהודי עלה גם שמו של סגן ראש מח"ש לשעבר משה סעדה, שכתב הערב לשואלים בהודעות פרטיות: "הכול ספינים, אני הולך למקום שיצהיר על תמיכה בנתניהו באופן חד ערכי. שקד הולכת עם הנדל וזה שמאל מתנשא". גם השיחות של שקד עם בת גלים שער, אשת חינוך ואימו של גיל-עד ז"ל, אחד משלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ביוני 2014, חודשו בימים האחרונים במסגרת מאמציה של שקד להרחיב את רשימת הרוח הציונית.

לעמוד בחירות 2022 של וואלה!

יוסי ברודני  יעמוד בראש הבית היהודי לכנסת ה-25. צילום: יעל צור, אתר רשמי
רק כ-0.02% מהקולות. יו"ר הבית היהודי יוסי ברודני/אתר רשמי, צילום: יעל צור

שקד מעוניינת בחיבור עם הבית היהודי גם בשל השימוש שהיא מעוניינת לעשות באות ב' בקלפי, אות ששייכת לבית היהודי ומייצגת את מפלגת הציונות הדתית שנים רבות. היא סבורה שחיבור מחדש למנגנון שנותר ממפד"ל ההיסטורית ישפר את מצבה, אף שבסקרים עומד יוסי ברודני, ראש רשימת הבית היהודי, על 0 עד 0.02% מהקולות בלבד.

מהרוח הציונית נמסר בתגובה: "כל הפרטים המובאים בכתבה הם שקריים מקצה לקצה וחסרי כל בסיס. גורמים בעלי אינטרסים מובהקים טמנו לכם פח ולצערנו על אף שהמידע הוכחש בחרתם לפרסם אותו. מעולם שקד לא נדרשה ע"י הבית היהודי להתפטר מהממשלה, להביע תמיכה במועמד כזה או אחר או לפנות לבית היהודי את המקום השני הרשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully