וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

נתניהו בשיחות סגורות: אם שקד תעבור - היא תסחט ממני את ראשות הממשלה כמו בנט

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 14:52

ברקע קמפיין הליכוד שלוחץ על יו"ר הבית היהודי לפרוש, ח"כים וגורמים פוליטיים העלו בפני נתניהו את הטענה שהתחזקותה דווקא תשלים את הרוב הדרוש. אך הוא העלה חשש שהיא תעשה "מעשה בנט", ותגיע לראשות הממשלה עם 4 מנדטים. שקד: נתניהו, אתה מוזמן לאפסן את הפרנויות

בווידאו: איילת שקד בהשקת הקמפיין/צילום: ברני ארדוב - בנוביץ תקשורת

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הביע בימים האחרונים בשיחות סגורות חשש מכך שיו"ר הבית היהודי, שרת הפנים איילת שקד, תנסה "לסחוט" ממנו את ראשות הממשלה אם תעבור את אחוז החסימה ותיכנס לכנסת הבאה. "אסור להאמין לה. אם היא תעבור עם ארבעה מנדטים, היא תנסה לסחוט ממני את ראשות הממשלה כמו בנט, לכן אסור לתת לה לעבור", אמר נתניהו בשיחות עם גורמים בליכוד ובמערכת הפוליטית.

בחירות 2022 - כותרות אחרונות
לא מסית בקולו, לא מפריע למסיתים: גרסת ההפעלה של נתניהו בבחירות החמישיות
ועדת הבחירות פסלה את התמודדות בל"ד בבחירות לכנסת

בליכוד השיקו בשבוע שעבר קמפיין ממוקד נגד שקד תחת הכותרת "איילת לא עוברת ,"זאת בהמשך למגמה הברורה בסקרים בחודש האחרון בהם היא מקבלת בין 1.5-2% תמיכה ורחוקה מאחוז החסימה. מטרת הקמפיין היא לכרסם בתמיכה של שקד ולגרום לה לפרוש מהמרוץ, כדי לא לבזבז עשרות אלפי קולות שחלקם עשויים לעבור לליכוד אם היא לא תתמודד לבסוף.

בקמפיין הליכוד אומרים שמנתונים ומחקרי עומק עולה שלשקד אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה ולכן היא מסכנת את גוש הימין כולו. ח"כים בליכוד וגורמים פוליטיים אחרים שהעלו בפני נתניהו את הטענה של שקד, שלפיה אם היא תעבור היא תשלים את הרוב הדרוש להקמת ממשלת ימין, שמעו ממנו את החשש ששקד תעשה "מעשה בנט" ותנסה להשתמש במעמדה כלשון מאזניים כדי להגיע לראשות הממשלה עם ארבעה מנדטים.

בנימין נתניהו,איילת שקד, 10 בפברואר 2016. יונתן זינדל, פלאש 90
קרב על כל קול. שקד ונתניהו בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

שקד, בינתיים, מתנגדת בתוקף ללחצים לפרוש ומצהירה שהיא מתמודדת עד הסוף, אך בליכוד ובציונות הדתית מפעילים במקביל לחצים על מספר 2 ברשימת הבית היהודי, ראש עירית גבעת שמואל יוסי ברודני, להודיע על פרישה, כדי להחליש את שקד ולאלצה ללכת בעקבותיו.

בתגובה, שקד מסרה כי "נתניהו, אתה מוזמן לאפסן את הפרנויות בצד. אין לי כוונה להיות ראשת ממשלה עם מספר מנדטים חד-ספרתי, הסרט הזה נגמר. אמליץ על מועמד המפלגה הגדולה ביותר בימין לראשות הממשלה, שבמקרה הזה זה אתה". לדבריה, "מה שכן אדרוש זה את תיק המשפטים כדי שאוכל להחזיר את המשילות במדינת ישראל ולהחמיר את הענישה כנגד הטרור היומיומי של הנשק הלא חוקי, הטרור החקלאי והפרוטקשן בנגב ובגליל".

מהליכוד נמסר, "איילת שקד לא עוברת את אחוז החסימה ואין לה שום סיכוי לעבור. שקד אומרת שהיא דואגת למחנה הימין אבל בפועל היא שוב מסכנת את הימין ומעבירה קולות לגוש השמאל. קול לאיילת הוא קול לפח", הדגישו.

עוד בוואלה!

מסמך פנימי חושף: התוכנית של ארגוני הימין לפרישת שקד מהמרוץ

לכתבה המלאה

"מחאת הקו האדום"

כפי שפורסם אתמול בוואלה!, ללחץ על שקד יצטרפו השבוע ארגוני הימין שהובילו את המחאה הפוליטית נגד ממשלת בנט לפיד והשותפות עם רע"מ תחת השם "מחאת הקו האדום". מסמך פנימי שהגיע לידי וואלה! חשף את שיטות הפעולה המתכוננות שנועדו להפעיל לחץ על שקד לפרוש מהמרוץ.

תחת הכותרת "אין לכם מנדט להפיל את הימין", הפעילים מתכננים לערוך משמרות מחאה מול בתי המועמדים של מפלגת הבית היהודי, להסתנן בחוגי בית "על מנת לאתגר", להפיץ מסרים נגד שקד בקבוצות ווטסאפ ולערוך הפגנה מרכזית מול ביתה של שקד סמוך למועד הבחירות, אם היא לא תפרוש. מדובר בארגונים המזוהים עם הליכוד והציונות הדתית, אך במפלגות טוענים כי אין להם כל קשר לפעילות והן לא מממנות אותה.

הארגונים הם אלה שהובילו את המחאה נגד חברי מפלגת ימינה בשנה האחרונה לאחר הקמת הממשלה עם רע"מ. הם קיימו משמרות מחאה מחוץ לבתיהם של חברי הכנסת עידית סילמן, ניר אורבך ועוד כדי להשפיע עליהם לפרוש מהקואליציה ולהפיל את הממשלה. ראשי הארגונים סבורים כי שיטת פעולה דומה תשפיע גם על שקד שמעוניינת לרצות את הימין הפוליטי ותגרום לה לפרוש בשבועות שנותרו עד הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully