וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

השר בר לב: "נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה ותוקף את הממשלה"

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 21:37

השר לביטחון הפנים אמר את הדברים ברקע התגדותו של נתניהו להסכם המסתמן עם לבנון על הגבול הימי. "מה נסראללה עושה בתוך לבנון? הוא תוקף את ממשלת לבנון שכביכול מוותרת ומדינת ישראל הולכת להשתלט על מרבצי גז של לבנון. בדיוק אותו הדבר, עושה נתניהו כאן", כתב בטוויטר

בווידאו: בר לב עורר מהומה כשאמר על המחבל שחוסל "נביא אותו לכלא"/צילום: מערכת וואלה!

השר לביטחון הפנים עמר בר לב השווה היום (ראשון) את ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. זאת, ברקע התנגדותו של נתניהו להסכם המסתמן עם לבנון על הגבול הימי. "נתניהו מתנהג בדיוק כמו נסראללה" כתב בטוויטר. "מה נסראללה עושה בתוך לבנון? הוא תוקף את ממשלת לבנון שכביכול מוותרת ומדינת ישראל הולכת להשתלט על מרבצי גז של לבנון. בדיוק אותו הדבר, עושה נתניהו כאן. אין לו שום מושג מה קורה. הדבר היחיד שיש לו מושג אלו השנים שהוא היה ראש ממשלה ושום דבר לא זז".

"לכן אני רואה את זה בצורה מאוד מאוד חמורה", המשיך בר לב. "הכול זו פוליטיקה בשביל לבלבל את הציבור ולטעת בו חוסר ביטחון. אין ספק שנתניהו פוגע בביטחון מדינת ישראל בדברים חסרי האחריות שהוא אומר. הוא גם לא בקיא בפרטים וגם מטעה את הציבור. אנחנו לא הולכים לוותר על שום סנטימטר מריבונות ישראלית".

נתניהו הפיץ אתמול סרטון בחירות, שבו טען כי לפיד התקפל בפני איומי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ולא הפעיל את אסדת הגז "כריש". נתניהו טען כי לפיד מתכוון לוותר על מאגרי גז בשווי מיליארדים שייפלו לידי חיזבאללה. עם זאת, דבריו של נתניהו לא היו נכונים מבחינה עובדתית.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ והשר לביטחון פנים, עמר בר לב,לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף. קונטקט, אתר רשמי
השר בר לב/אתר רשמי, קונטקט

אסדת "כריש" לא הופעלה עדיין, כיוון שחברת "אנרג'יאן" לא השלימה את הבדיקות הטכניות הנחוצות והיא זו שדחתה את ההפעלה. לפיד עצמו אמר כי ישראל תפעיל את "כריש" ללא התחשבות באיומי נסראללה. כמו כן, ההסכם המתגבש דומה מאוד להסכם עליו ממשלת נתניהו ניהלה משא ומתן. מי שהוביל את השיחות אז היה שר האנרגיה יובל שטייניץ.

ראש הממשלה לפיד תקף היום את ראש האופוזיציה על הסרטון. "האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נורא. זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים, המדיניים והכלכליים שלנו", אמר לפיד בתדרוך לכתבים בניו יורק".

עוד בוואלה!

נתון נמוך במיוחד: רק 18% מהציבור מביעים אמון בשר בר-לב

לכתבה המלאה
מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
טען שלפיד מתכוון לוותר על מאגרי גז בשווי מיליארדים שייפלו לידי חיזבאללה. נתניהו/ראובן קסטרו

טיוטת ההסכם שהוגשה לישראל וללבנון על ידי השליח האמריקני עמוס הוכשטיין מעגנת את "קו המצופים" הביטחוני שישראל הציבה באופן חד צדדי בחוף ראש הנקרה אחרי הנסיגה מלבנון בשנת 2000 לקו גבול בינלאומי מוכר, כך אמר גורם מדיני בכיר בתדרוך לכתבים.

עיגון "קו המצופים", שמתחיל מהחוף באזור הגבול בראש הנקרה ונמתח מערבה כחמישה ק"מ לתוך הים התיכון, והפיכתו לקו גבול בינלאומי מוכר היתה הדרישה המרכזית של ישראל במהלך המו"מ עם לבנון בחודשים האחרונים. בכירים ישראלים מדגישים כי עיגון "קו המצופים" חשוב ביותר מסיבות ביטחוניות, כיוון שעד היום היה מדובר בקו שעד אליו פעלה ישראל ביטחונית באופן חד-צדדי שהיתה לגיטימציה בינלאומית לצד הלבנוני לאתגר אותו. בנוסף, אם "קו המצופים" היה זז דרומה מהמקום שבו הוא נמצא היום, הדבר היה מאפשר קו ראיה ותצפית מהצד הלבנוני לעבר קו החוף של צפון ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully