וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הערבים לא נוהרים? מפלגת רע"ם תסיע באוטובוסים סטודנטים לקלפיות - גם מירדן ומהגדה

עודכן לאחרונה: 24.10.2022 / 18:42

מפלגתו של עבאס פתחה במבצע להעלאת שיעור ההצבעה בחברה הערבית, ותשנע סטודנטים מהקמפוסים לקלפי וחזרה - כולל מהאוניברסיטות בעמאן, בשכם ובג'נין. זאת, כדי לסייע למי שמתקשה להגיע ליישוב מגוריו. "אנחנו לא שואלים את הסטודנטים למי הם מצביעים, העיקר שיבואו להצביע"

בווידאו: מנסור עבאס בריאיון לטל שלו באולפן וואלה!/צילום סטילס: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

מפלגת רע"ם תוציא אוטובוסים מהקמפוסים, בהם לאוניברסיטה בעמאן בירת ירדן, בשכם ובג'נין, לקלפיות ברחבי הארץ, במטרה להגדיל את שיעורי ההצבעה בחברה הערבית בבחירות הקרובות. המפלגה תשנע את הסטודנטים בעשרות אוטובוסים ממותגים, שיגיעו לאוניברסיטאות בהן יש ריכוזי סטודנטים ערבים, יסיעו אותם לקלפי בה הם רשומים - וישיבו אותם לאוניברסיטה.

אחייניתו של יו"ר המפלגה מנסור עבאס ורכזת מבצע ההסעות באוניברסיטת תל אביב, דוחא עבאס בת ה-20, הסבירה כי "להרבה סטודנטים קשה להגיע למקומות המרוחקים, במיוחד כשהתחבורה הציבורית לישובים הערבים לא משתווה לזו לישובים היהודים". עבאס, סטודנטית שנה שנייה לביולוגיה ומדעי המוח, הוסיפה, "אנחנו נציע לכל סטודנט להגיע לכל יישוב ולכן נערכים מראש, נרשמים אצלי וככה נתכנן את המסלולים ביעילות".

מודעה של רע"ם לארגון הסעות לבחירות לסטודנטים שלומדים באוניברסיטאות בירדן. מתוך פייסבוק, צילום מסך
מגיעים עד לירדן. מודעת האוטובוסים/צילום מסך, מתוך פייסבוק

במבצע ישתתפו עשרות אוטובוסים, שיתקשטו בצבעי המפלגה וסיסמאות הבחירות שלה, שיתרום לקמפיין של רע"ם בדרכים ביום הבחירות. הרישום עדיין מתנהל בעצלתיים, אבל עבאס מסבירה כי בפועל רק אתמול החלה בפועל שנת הלימודים, וצפוי שאנשים יחליטו רק לקראת הרגע האחרון. קידום המבצע נעשה ברשתות החברתיות, בקבוצות של הסטודנטים הערבים, והוא צפוי לכלול גם שילוט פיזי בקמפוס.

מנסור עבאס בהגשת הרשימות לבחירות לכנסת, 18 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
שואף להגדיל את אחוזי ההצבעה בחברה הערבית. עבאס/ראובן קסטרו

הרכז הארצי של מבצע ההסעות, יאזן מורד, בן 21 מכאבול, מעריך כי רוב הסטודנטים שרוצים להצביע יגיעו לבתיהם באופן עצמאי. מורד, סטודנט שנה ראשונה לראיית חשבון ומינהל עסקים בשלוחת חיפה של המכללה האקדמית אונו, הסביר כי המבצע מגיע במטרה לעזור למי שמתקשה עם תחבורה ציבורית, למי שאין מכונית משלו או תמיכה מהמשפחה. "המטרה היא להעלות את אחוז ההצבעה", הדגיש. "אנחנו לא שואלים את הסטודנטים למי הם מצביעים, העיקר שיבואו להצביע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully