וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

4 ימים לבחירות: אין הכרעה בין הגושים; גנץ נחלש, סמוטריץ' ובן גביר מתחזקים

עודכן לאחרונה: 28.10.2022 / 21:08

במהדורות הטלוויזיה שודרו הערב הסקרים האחרונים לפני בחירות 2022, שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. בסקר 12 ו-13 גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים, ואילו הממשלה הנוכחית זוכה ל-56. חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות 4 מנדטים כל אחת; בל"ד ואיילת שקד נותרות מתחת לאחוז החסימה

בווידאו: נתניהו: מי שמצביע בן גביר וסמוטריץ’ - מצביע ללפיד/מערכת וואלה NEWS

במהדורות הטלוויזיה שודרו הערב (שישי) הסקרים האחרונים לפני בחירות 2022, שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. לפי הסקרים ב-12 וב-13 אין הכרעה בין הגושים, כשגוש נתניהו עומד על 60 מנדטים ואילו הממשלה הנוכחית עומדת על 56. בשני הסקרים מפלגתו של בני גנץ נחלשת, ואילו של סמוטריץ' ובן גביר מתחזקת על חשבון נתניהו.

חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת בשני הסקרים. בל"ד ואיילת שקד נותרות מתחת לאחוז החסימה.

/

סקר חדשות 12 העניק לליכוד 31 מנדטים, וליש עתיד 25 מנדטים. מפלגת הציונות הדתית היא השלישית בגודלה, עם 14 מנדטים. אחריה המחנה הממלכתי, עם 11 מנדטים. גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים, והממשלה הנוכחית זוכה ל-56 מנדטים.

לש"ס יש שמונה מנדטים, וליהדות התורה - שבעה. ישראל ביתנו זוכה לשישה מנדטים. העבודה ומרצ מקבלות חמישה מנדטים כל אחת; חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות ארבעה כל אחת. בל"ד נותרת מתחת לאחוז החסימה עם 1.6% הצבעה, וכך גם איילת שקד, עם 1.5% הצבעה.

/

סקר חדשות 13 קבע כי אין הכרעה בין הגושים, כשגוש נתניהו עם 60 מנדטים וגוש לפיד 56 מנדטים. חד"ש-תע"ל ורע"ם מקבלות ארבעה מנדטים כל אחת, בעוד בל"ד לא עוברת את אחוז החסימה אך מתחזקת עם עליית אחוז ההצבעה בחברה הערבית - 51%.

סמוטריץ' ובן גביר מתחזקים על חשבון הליכוד, ומפלגתם עומדת על 15 מנדטים ומתברגת כמפלגה השלישית בגודלה. העבודה לוקחת מנדט על חשבון המחנה הממלכתי, וזוכה לשישה מנדטים.

לפי נתוני הסקר הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 30 מנדטים, והמפלגה המתחרה יש עתיד עם 27 מנדטים. המחנה הממלכתי עומדת על 10 מנדטים. ש"ס עם שמונה מנדטים, בעוד יהדות התורה עם שבעה מנדטים. ישראל ביתנו עומדת על חמישה מנדטים, ומרצ על ארבעה. איילת שקד והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה, עם 2% הצבעה. הסקר בדק גם אפשרות של פרישה של איילת שקד מהמירוץ, והראה כי אין שינוי במפת המנדטים ובתמונת הגושים במקרה כזה.

בשאלה מי מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה, 46% השיבו נתניהו לעומת 31% ליאיר לפיד. בין נתניהו לבני גנץ, 28% השיבו גנץ לעומת 46% שהשיבו נתניהו.

את הסקר ערך סוקר חדשות 13 פרופ' קמיל פוקס באמצעות חברת פרויקט מדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון ובאמצעות חברת סטט-נט בראשות יוסף מקלדה.

/

על פי סקר מעריב סופהשבוע שהתפרסם הבוקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הגוש התומך בבנימין נתניהו היה זוכה ב-60 מנדטים ואילו מתנגדיו זוכים ל-44 מנדטים, כשבתווך המחנה הממלכתי עם 12 וחד"ש-תע"ל שעל גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

לפי הסקר, ארבע מפלגות במחנה המתנגדים לנתניהו - מרצ, העבודה רע"מ וחד"ש-תע"ל - נמצאות באזור הסכנה וכל נפילה של אחת או יותר מתחת לאחוז החסימה תקנה לנתניהו קרוב לוודאי את הרוב הדרוש להקמת ממשלה.

ש"ס בראשות אריה דרעי מתחזקת במנדט ועולה לתשעה, לעומת יהדות התורה שיורדת במנדט לשישה. כך גם ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, שיורדת מ-7 ל-6 מנדטים. בתחתית הבוערת מרצ, שאתמול הכריזה היו"ר זהבה גלאון כי היא נתונה ב"סכנה ברורה ומיידית", מקבלת 5 מנדטים, יותר מהעבודה בראשות מרב מיכאלי, שעומדת על 4 מנדטים בלבד. גם מצבן של רע"מ בראשות מנסור עבאס וחד"ש-תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי אינו מזהיר וכל אחת מהן מקבלת בסקר הנוכחי 4 מנדטים בלבד.

/

מסקר כאן 11 ששודר אתמול, עולה כי גוש נתניהו מתקרב ל-61 מנדטים והעבודה ומרצ מתרחקות מאחוז החסימה. על פי הנתונים, הליכוד זוכה ל-31 מנדטים, יש עתיד ל-24 מנדטים, הציונות הדתית ל-14 מנדטים והמחנה הממלכתי ל-11 מנדטים.

עוד על פי הסקר, ש"ס זוכה ל-8 מנדטים, יהדות התורה ל-7, ישראל ביתנו ל-6, העבודה ל-6, מרצ ל-5 וחד"ש-תע"ל ורע"ם, כל אחת, זוכה ל-4 מנדטים. מתחת לַאחוז החסימה נותרות בל"ד עם 2.2% מהקולות, הבית היהודי של איילת שקד עם 2% מהקולות, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה עם 1.4% מהקולות, וצעירים בוערים של הדר מוכתר - עם 1.3% מהקולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully