וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בן גביר מסוכן ליהודים

אלוף (מיל') טל רוסו

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 11:40

איתמר בן גביר הפך מאיש שוליים סהרורי לפירומן שסביבו תמיכה גוברת. מופעי האלימות שלו הם הדי-אן-איי של מהותו; ממשלה הכוללת אותו מנרמלת את השיח האלים והמשסע ומקבעת אותו כלגיטימי, מבעירה את היחסים בין ערבים ויהודים, פוגעת במעמדנו בעולם ומסוכנת לנו. דעה

בן גביר: "בממשלה הבאה אבקש לכהן כשר לביטחון הפנים"/מערכת וואלה!

לאחרונה 'זכיתי' לכינוי "שמאלן מטורלל" מבית היוצר של איתמר בן גביר. זה יכול היה להיחשב לעוד ציוץ בלתי מזיק מאיש שוליים סהרורי, אלמלא העובדה שבן גביר זוכה לתמיכה גוברת, בעיקר בקרב צעירים הנוטים לראות בו האיש החדש במערכה הפוליטית, בעל פתרונות הקסם.

הציוץ של בן גביר נגדי הוא מראָה להתנהלותו של האיש ודרכו: ריסוק - בדרך של הקטנה, שיבוש, השחרה, שנאה וליבוי אש כאחרון הפירומנים. גם בני גנץ וגדי איזנקוט, רמטכ"לי עבר שתרמו רבות לטובת הציבור, זוכים לכבוד המפוקפק מהצמד בן גביר ובצלאל סמוטריץ', (הראשון לא שירת בצבא והשני הסתפק בשירות מקוצר לאחר שהתחמק משירות חובה), תוך שהם משווים את תרומתם לחברה מבלי למצמץ.

דיוני חוק החשמל 05 ביונואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מה הוא עשה בשביל המדינה? בן גביר/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אין בכוונתי לרמוז שרק גנרלים יכולים לנהל את המדינה, אך מעט צניעות והכרה במציאות על תרומה לטובת הציבור חייבת לעמוד לעיני הבוחר. ומה עשה בן גביר, נער גבעות בדימוס, בשביל המדינה? אסף הרשעות כחבר בארגון טרור, תלש את הסמל מרכבו של רבין, והוסיף "עוד נגיע אליו" וקישט את סלונו בתמונת המרצח ברוך גולדשטיין.

הטענות לפיהן נער הגבעות החמום התרסן אינן עולות בקנה אחד עם מעשיו והכרזותיו האחרונות. קשה להאמין למהפך בכוונות של מי שרק לאחרונה נופף באקדחו בשייח ג'ראח תוך ניצול חסינותו, או כשהוא רושף דברי בלע נגד בית המשפט, הרמטכ"ל, חיילי צה"ל והקהילה הלהטב"ית. מופעי האלימות של בן גביר הם הדי־אן־איי של מהותו; הוא לא בא לתת מענה למצוקה ולמשבר האמיתי המתמשך של יחסינו עם שכנינו מבחוץ ומבית, הוא כאן כדי להבעיר - זאת ההיסטוריה שלו, ולשם פניו. האיש שחולם לכבוש את כסאו של השר לביטחון הפנים, מבקש את קולו של הציבור לממש מאיווי נפש מסוכנים.

ח"כ טל רוסו במליאת הכנסת , 29 במאי 2019. ראובן קסטרו
טל רוסו/ראובן קסטרו

ממשלה הכוללת את בן גביר לא רק נכנעת לשיח גואה אלים ומשסע, היא מנרמלת את השיח הזה ומקבעת אותו כלגיטימי. מי שחושב שזה רק רע לערבים ומוצא בכך נחמה - טועה. עוינות גוברת ושיסוי מעולם לא הביאו תמורה בשום יחסים. הדי הנפץ טרם נשמעו, אך את הרימונים כבר הניח בן גביר עמוק בתוך החברה היהודית.

רוב הציבור היהודי במדינת ישראל חולק ערכים רבים במשותף. לפוליטיקאים הרצון להפריד ולמשול כדי לחזק את כוחם. ועדיין, רוב אזרחי המדינה מימין ומשמאל מבקשים הנהגה שקולה, מאחדת ומפייסת, שתאפשר ביטחון אישי ומדיני. ממשלה עם בן גביר מכשירה את הדרך לפגיעה בזכויות אזרח, לחתירה לעבר מדינת הלכה, להבערת היחסים בין אזרחים יהודים לערבים, לפגיעה במעמדה של ישראל בקרב מדינות העולם, אבל יותר מכול: היא מסוכנת לנו. ולכן בן גביריזם - הוא דגל אדום. הרימו אותו.

אלוף (מיל') טל רוסו, לשעבר מפקד פיקוד הדרום וראש אגף המבצעים בצה"ל, כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully