וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

תושב נתניה תועד מבזה תפילין מחוץ לקלפי בעיר

עודכן לאחרונה: 1.11.2022 / 15:20

האדם, גבר בן 61 שלבש חולצת מרצ, תועד מצמיד תפילין לאיבר מינו. המשטרה עיכבה אותו לחקירה. במפלגת מרצ אמרו כי "מדובר באירוע דוחה שאינו מייצג את ערכי המפלגה" וטענו כי "אין איש במערך השטח שמזהה את האיש"

בווידאו: אדם עם חולצת מרצ תועד מצמיד תפילין לאיבר מינו ליד קלפי בנתניה/מערכת וואלה!

תושב נתניה בן 61 תועד היום (שלישי) מצמיד תפילין לאיבר מינו ליד קלפי בנתניה ועוכב לחקירה. האדם תועד כשהוא לובש חולצה של מפלגת מרצ; במפלגה חושדים שמדובר במתחזה והודיעו כי תוגש תלונה נגדו. ראשי המפלגות גינו את האירוע.

הסרטון הופץ ברשתות החברתיות ועורר מהומה. במפלגת מרצ אמרו כי "מדובר באירוע דוחה שאינו מייצג את ערכי המפלגה". עוד טענו כי נערך בירור, על פיו "אין איש במערך השטח של מרצ שמזהה את האיש". הם הודיעו כי "עם סיום התחקיר נגיש תלונה כנגדו". המפלגה פנתה לוועדת הבחירות בדרישה שתפעיל את מלוא סמכויותיה לחקור את התקרית.

ראשי מפלגות גינו את האירוע. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כתב כי הוא "מגנה בתוקף את הפגיעה המזעזעת הזאת הבוקר מצד פעיל שמאל נגד קודשי ישראל". יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הוסיף: "מזועזע וכואב בעקבות מה שאירע בנתניה". יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר כי הוא "מזועזע עד עמקי נשמתי, ודמעות על פניי. שנאת החינם של הקומץ הרע הזה תחריב את מדינת ישראל". יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף מסר כי הוא "מזועזע עד עמקי נשמתי מביזוי התפילין הקדושות".

צעירי חב"ד המארגנים את דוכני התפילין בסמיכות לקלפיות, סיפרו כי מאז התקרית "אלפי יהודים מכל רחבי הקשת הפוליטית הפשילו שרוול והניחו תפילין". הם מסרו, "התקרית בנתניה מצערת מאוד ומעוררת עצב עצום על ביזיון הקדוש לכולנו, אבל אנחנו מאמינים שהתפילין שייכות לכל אחד ללא קשר לדעתו הפוליטית, והראיה היא אלפי האנשים הלבושים בצבעי כלל מגוון המפלגות שקיימו היום את המצווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully