וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין מתנגד לפסילת מועמדותם של מרזל וזועבי

11.2.2015 / 18:52

היועץ המשפטי לממשלה השיב לעתירה לפסילתו של מועמד "יחד" מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-20, וקבע כי "אין תשתית ראייתית מספקת שיצדיקו זאת". על זועבי: "סיפקה הסברים להתבטאויותיה"

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"אין תשתית ראייתית מספקת". היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין/טלי מאייר

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין השיב היום (רביעי) לעתירה לפסילת ברוך ברזל מהתמודדות לכנסת ה-20, וכן על הבקשה לפסילתה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), וקבע כי אין מקום לפסול את מועמדותם של השניים.

על העתירה מטעם "המטה למאבק בגזענות" שהוגשה בעניינו של מרזל, אמר וינשטיין כי "לא הונחה, במסגרת הבקשה שהוגשה, תשתית ראייתית מספקת לכך שבהתבטאויותיו של מרזל יש לשלול את מרכיביה הגרעיניים של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, או כדי לעלות כדי הסתה לגזענות, באופן שיצדיק את מניעת התמודדותו בבחירות לכנסת".

באשר לבקשה לפסילת זועבי, נמסר מלשכתו של וינשטיין כי "לאחר קבלת בקשות הפסילה פנה היועץ המשפטי לממשלה לצורך קבלת הבהרות מטעמה של זועבי לגבי ההתבטאויות המיוחסות לה, וזאת בטרם יגבש היועץ את עמדתו. במסגרת התצהיר הראשוני שהועבר, סיפקה ח"כ זועבי הסברים ופרשנויות ביחס להתבטאויות השונות".


בחירות 2015 || סיקור מיוחד:
עובדי כיל שרפו את תעודות החבר בליכוד: "נטשו אותנו"
המחנה הציוני במתקפה ישירה: "רק פראייר מצביע נתניהו"
צפו בעימות בין זחאלקה לרגב: "תתביישי לך, תת-רמה מוסרית"

ברוך מרזל. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"השמאל עשה ליועץ המשפטי תרגיל". ברוך מרזל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

לדבריו, "עמדת היועץ המשפטי לממשלה נגזרת מהגישה שנקבעה בפסיקה, שלפיה מניעת התמודדות בבחירות היא צעד 'חריג שבחריגים', שיש לעשותו רק באותם מקרים קיצוניים איתם לא ניתן להתמודד בכלים הרגילים בחברה דמוקרטית חסונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בין הנימוקים שהוגשו לפתחו של וינשטיין בעניינו של מרזל, נטען כי האחרון הסית לגזענות. בנקודה זו ציין היועץ המשפטי בעמדתו כי הראיות שהובאו במסגרת בקשה זו הן משמעותיות ומטרידות יותר, והדברים והמעשים המיוחסים למרזל הם קשים וצורמים ביותר. בין היתר, יוחסו למרזל קריאות למעשי אלימות.

כמו כן, נכללו בבקשה דברי הגנאי שהשמיע מרזל נגד יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון סלים ג'ובראן, דברים אשר היועץ המשפטי לממשלה כבר הביע את דעתו הקשה עליהם במכתב שהפנה לג'ובראן. וינשטיין גינה את דבריו של מרזל והביע צער שדברים אלו נאמרו על ידי מי שמבקש להיות נבחר ונציג ציבור בכנסת ישראל.

עם זאת, גם בעניין זה הבקשה איננה מבססת, לעמדת היועץ, תשתית ראייתית משכנעת, ברורה וחד-משמעית, העולה כדי "מסה ראייתית קריטית" המאפשרת פסילת רשימת מועמדים או מועמד בבחירות לכנסת, בהתאם לאמות המידה הנוקשות שהותוו בפסיקת בית המשפט. לאור דברים אלה, בחינת הראיות בראי הפסיקה מטה את הכף נגד פסילתו של מרזל.

מגישי העתירה: "וינשטיין מכשיר גזענות"

מרזל, מקום רביעי ברשימת "יחד" של ח"כ אלי ישי, הגיב על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה ואמר: "השמאל עשה לויינשטיין תרגיל והוא נפל ברשת, הם הגישו את הבקשה לפסול אותי כדי שהיועץ 'יאזן' בין הבקשות (עם העתירה לפסילתה של ח"כ זועבי - ג"ג) אך האמת היא שאי אפשר לאזן. וינשטיין היה חייב לפסול אותה".

מהמטה למאבק בגזענות נמסר בתגובה: "רק לפני קצת יותר משבוע היה זה היועץ המשפטי לממשלה אשר מתח ביקורת והביע זעזוע עמוק לנוכח סירובו של ברוך מרזל ללחוץ את ידו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, סלים ג'ובראן. היועץ המשפטי לממשלה שוב אינו מושיט יד למאבק בגזענות - ובשתיקתו הוא מעניק הכשר לגזענות".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully