וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה המשותפת השיקה קמפיין: "נשלח פרחים לליברמן"

11.2.2015 / 17:57

נציגי הרשימה הציגו יעד של 15 מנדטים ועקצו את שר החוץ שדחף להעלאת אחוז החסימה והביא בכך לאיחוד הרשימות הערביות. "נפעל נגד גזענות ולצמצום הפערים בין ערבים ליהודים, ידינו מושטת לכל האוכלוסיות המוחלשות"

צילום: יותם רונן עריכה: מתן חדד

הרשימה המשותפת, הכוללת נציגים מהמפלגות חד"ש, בל"ד ורע"ם-תע"ל, השיקה הערב (רביעי) את קמפיין הבחירות שלה בעברית במסיבת עיתונאים בתל אביב. "נקבל 15 מנדטים בכנסת, רק בזכות זה נצליח לפסול את כל החוקים הגזעניים", אמר יו"ר הרשימה איימן עודה. "ידינו מושטת לכל האוכלוסיות המוחלשות בישראל: ליוצאי עדות המזרח, לאתיופים, לחולים במסדרונות בתי החולים שאולי לא שמעו עלינו, אולי לא יצביעו לנו, אבל אנחנו עם 15 המנדטים שלנו נעבוד בשבילם".

עודה התייחס גם ליעדים האזרחיים של הרשימה המשותפת. "זה לא סותר את העובדה שאנחנו נלך ברמה האזרחית לבניית תכנית לסגירת הפערים בין יהודים לערבים, למיגור האלימות ולתחבורה ציבורית בכפרים", אמר. "נגיד לממסד: 'אין פה חילוקי דעות אידיאולוגיים, יש פה גזענות מתמשכת בשטח'".

לקריאה נוספת:
וינשטיין מתנגד לפסילת מועמדותם של מרזל וזועבי
המחנה הציוני בסרטון על נתניהו: "50 גוונים של שחור"
עובדי כי"ל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"

מסיבת עיתונאים של הרשימה המשותפת. תל אביב, פברואר 2015. דרור עינב
"אנחנו המפלגה הכי דמוקרטית". טיבי, גנאים, זחאלקה ועודה/דרור עינב
"התכנית היתה להדיר את הערבים, ליברמן הימר ואמר 'הערבים לא יתאחדו' – אבל הערבים שוב אכזבו אותו"

חבר הכנסת מסעוד גנאים, מקום שני ברשימה המאוחדת, התייחס לעובדה ששר החוץ אביגדור ליברמן הוא זה שדחף להעלאת אחוז החסימה בכנסת, ובכך הוביל לאיחוד המפלגות. "מאחר שיש מסע הפחדה מצד הימין על הרשימה הערבית, אנחנו רוצים להעביר מסר מרגיע: זאת היתה משאלת לב, דרישה של שנים של הציבור הערבי כדי שנתאחד כדי שנוכל לשנות דברים. אנחנו ממלאים את הדרישה הזאת לא רק מאחר שליברמן לא רצה אותנו בכנסת - ועכשיו אינשאללה יקבל אותנו במספרים יותר גדולים", אמר.

צפו בעימות בין זחאלקה לרגב: "תתביישי לך, תת-רמה מוסרית"

חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, יו"ר בל"ד ומקום שלישי ברשימה המשותפת, הוסיף ואמר: "אנחנו המפלגה הכי דמוקרטית, הכי ליברלית. זה צו מצפון אמתי לבחור ברשימה הערבית. אנחנו לא רק רשימה ערבית, אנחנו רשימה שמשתפת פעולה עם כוחות דמוקרטים יהודים. אנחנו עם מסר לציבור היהודי, מסר לשלום צודק ואמתי, לא עסקאות נוסח בנימין נתניהו. הרשימה הזאת נולדה בפגייה, כי עשינו את זה מהר-מהר כי הקדימו את הבחירות. הרשימה הזאת תהיה כוח פוליטי חשוב בבחירות האלה. יש לי הרגשת בטן שנהיה הבטחת הבחירות עם 15 מנדטים - אם לא יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
איימן עודה במסיבת עיתונאים של הרשימה המשותפת, תל אביב. פברואר 2015. דרור עינב
יו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה. תל אביב, היום/דרור עינב
טיבי: "אני רופא ומוכן לטפל במי שיפגע מהמראה של 15 ח"כים ערבים"

ח"כ אחמד טיבי, מקום רביעי ברשימה, אמר במהלך מסיבת העיתונאים כי "הניסיון של הממשל לפרק אותנו לגורמים – מוסלמים, צ'רקסים, נוצרים, דרוזים – נועד לכישלון". לדבריו, "הרשימה המשותפת היא חסרת תקדים, התכנית היתה להדיר את הערבים, ליברמן הימר ואמר 'הערבים לא יתאחדו' – אבל הערבים שוב אכזבו אותו". הוא המשיך לעקוץ את ליברמן ואמר: "כל חברינו אמרו שהם רוצים לשלוח לו פרחים עם בחירתם לכנסת, אבל לא ברור מה הכתובת כי לא בטוח שהוא יהיה בכנסת".

טיבי הוסיף בקו ההומוריסטי ואמר: "אני רופא ואני מוכן לתת היצע רפואי לכל מי שמצבו הנפשי יפגע כתוצאה מהמחזה הזה של 15 חברי כנסת ערבים בכנסת".

"יש עתיד הם שפנים ואנטי דמוקרטיים"

בהמשך התייחס טיבי גם להתבטאותו של שר הכלכלה נפתלי בנט, שלפיה ערבים הם גנבי מכוניות, ואמר: "אנחנו רוצים להילחם בגזענות ובסטריאוטיפים נגד האוכלוסיה הערבית. אנחנו בעד הפגנות באום אל פחם ובסכנין, אבל לא פחות חשוב גם בתל אביב. כאן ושם".

מועמדי הרשימה התייחסו לשתי סוגיות על הפרק: הניסיון לפסול את מועמדותה של ח"כ חנין זועבי ועל השאלה אם ימליצו על מועמד כלשהו להרכבת הממשלה הבאה. "לא נהיה חלק מהקואליציה, הרי לא מצפים מאתנו לקחת חלק מממשלה שמפציצה את עזה והורסת בתים ביישובים ערבים. עם תוצאות הבחירות נשב ונחליט על מי להמליץ, כשברור שזה לא יהיה נתניהו שמפיץ גזענות", אמר טיבי. "אני קורא להרצוג וללבני לחזור בהם מהחלטתם לתמוך בפסילתה של זועבי". זחאלקה הוסיף: "הניסיון לפסול את זועבי הוא אנטי דמוקרטי. יש עתיד הוכיחו שהם שפנים בנושא, שהם אנטי דמוקרטיים, הם אפילו לא ראויים לכינוי ליכוד ב'. זוהי פגיעה בזכות הייצוג של העם הערבי".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully