וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במגעים בין הבית היהודי לסמוטריץ': "פרץ חזר בו בצאת שבת"

9.2.2019 / 23:13

לפי גורם המעורה במשא ומתן, ראשי המפלגות סיכמו בשבוע האחרון על הנהגה משותפת ברשימה שתתחלק ביניהם שווה בשווה. חצי שעה אחרי צאת השבת הודיע יו"ר הבית היהודי כי הוא לא מוכן להסכם, אך ההערכה היא כי השיחות יימשכו. סמוטריץ': "פרץ החליט שאנחנו האורח בבית"

צילום: אבי כהן

מפלגת הבית היהודי הודיעה הערב (שבת) כי המשא ומתן עם האיחוד הלאומי הגיע למבוי סתום. "הבית היהודי נערך כבר הערב לריצה עצמאית וממשיך לבחון אפשרויות נוספות", נמסר. גורם המעורה במשא ומתן העריך כי הודעת המפלגה נועדה בין היתר להפעיל לחץ על "האיחוד הלאומי", אך לטענתם זו "באה גם ממקום אמיתי" ולא מן הנמנע שלא יהיה איחוד לבסוף בין שתי המפלגות.

בשבוע האחרון, מאז נבחר הרב רפי פרץ לתפקיד היו"ר החדש של הבית היהודי, החלו במפלגה לנהל שיחות לריצה משותפת עם האיחוד הלאומי, המפלגה שבראשה עומד ח"כ בצלאל סמוטריץ'. השיחות התקדמו בסוף השבוע כשפרץ וסמוטריץ' נפגשו ביום חמישי בירושלים למשך שלוש שעות ופגישה נוספת התקיימה ביום שישי.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
יו"ר הבית היהודי תקף את בנט ושקד: השתמשו ועזבו ופספסו בגדול
הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ נבחר ליו"ר מפלגת הבית היהודי
אחרי הניצחון בקרב: המלחמה האמיתית של סמוטריץ' ב"בית היהודי"

רפי פרץ בחירות המקדימות לרשימת מפלגת הבית היהודי לכנסת ה-21, 4 בפברואר 2018. אבי כהן
פרץ/אבי כהן

במהלך הפגישה הזו הוכנה טיוטת הסכם לפיה פרץ וסמוטריץ' ינהיגו את המפלגה בהנהגה משותפת ואת ההחלטות יקבלו שניהם יחד. במסגרת ההסכם, חלוקת המקומות במפלגה תהיה באופן שווה: פרץ יקבל את תפקיד היו"ר וסמוטריץ' יקבל את תפקיד הבכיר הראשון בממשלה. אפשרות הפוכה עלתה גם היא על השולחן.

אלא שכחצי שעה אחרי צאת השבת, הרב פרץ הודיע לסמוטריץ' כי הוא לא מוכן להסכם זה וטען כי הוא ינהיג את המפלגה, ונציגי המשא ומתן יוכלו להיפגש מבלי להתחייב על שום דבר. ההערכה כי למרות הפיצוץ בין הצדדים, השיחות יימשכו עד למועד סגירת הרשימות, אלא אם תהיה התבצרות בעמדות המפלגות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בצלאל סמוטריץ' נבחר לתפקיד  יו"ר האיחוד הלאומי , קראון פלאזה ירושלים, 14 בינואר 2019. ראובן קסטרו
סמוטריץ'/ראובן קסטרו

סמוטריץ' אמר כי הוא ופרץ ניהלו שיחות בימים חמישי ושישי במטרה להגיע להסכמה על ריצה משותפת, אך "בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת - ולחזור לעמדת הפתיחה ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית".

עוד הוסיף סמוטריץ': "מתוך אחריות אני מתכוון להמשיך ולעשות הכול כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי, גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראית קורצת יותר לאנשי הבית היהודי".

ברקע השיחות, בשבוע שעבר דווח בוואלה! NEWS כי נתניהו קיים שיחות על האפשרות שהבית היהודי תרוץ יחד עם הליכוד בבחירות הקרובות. המטרה במהלך כזה לאפשר ריצה של סמוטריץ' והאיחוד הלאומי יחד עם עוצמה יהודית של פעילי הימין איתמר בן גביר, ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי. ריצה עם עוצמה יהודית לא תתאפשר אם הבית היהודי והאיחוד הלאומי ירוצו יחד, לאור התנגדות של רפי פרץ לחיבור כזה בטענה שהוא מבריח חלק ממצביעי הציונות הדתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully