וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד בימין? נתניהו קיים שיחות על איחוד הליכוד והבית היהודי

3.2.2019 / 9:45

אחרי שנתניהו ביקש שריונים לרשימת הליכוד, לוואלה! NEWS נודע כי בשבוע האחרון הוא קיים שיחות שבהן עלתה האפשרות לחבירה בין מפלגתו לבין מפלגתם לשעבר של בנט ושקד שנטשו לטובת הימין החדש. במקביל, המועצה הציבורית לבחירת יו"ר לבית היהודי צפויה להודיע על החלטתה

צילום: הליכוד, עריכה: איתי עמרם

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשבוע האחרון שיחות בהן עלתה האפשרות לאיחוד של הליכוד והבית היהודי בבחירות הקרובות - כך נודע לוואלה! NEWS. האפשרות עלתה בין היתר בפגישה שקיים נתניהו במשרדו עם בכיר בציונות הדתית, שנחשב לבעל השפעה בתוך הבית היהודי. האפשרות עלתה ברקע ההחלטה שצפויה להתקבל היום בשאלה מי יעמוד בראשות הבית היהודי, אחרי שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד נטשו את המפלגה והקימו את 'הימין החדש'.

אותו בכיר בציונות הדתית ששוחח בשבוע שעבר עם נתניהו על אפשרות שהבית היהודי ישתלב ברשימת הליכוד, אינו תומך נלהב באיחוד טבעי של המפלגה עם "האיחוד הלאומי" שבראשה עומד ח"כ בצלאל סמוטריץ', וייתכן כי הוא פועל לייצר לאיחוד זה אלטרנטיבה. עם זאת, במערכת הפוליטית מעריכים כי איחוד של נתניהו והבית היהודי ייצא לפועל רק אם המפלגה לא תתאחד לבסוף עם האיחוד הלאומי, אפשרות בעלת סיכויים נמוכים אך לא מבוטלים.

היום (ראשון) צפויה המועצה הציבורית לבחירת יו"ר למפלגת הבית היהודי לפרסם את החלטתה על זהות היו"ר החדש. בשבוע שעבר קיימה המועצה שבה חברים רבנים, אישי ציבור ובכירים בציונות הדתית, עשרות שעות של דיונים וראיונות עם מועמדים שהביעו רצון בתפקיד. לפי גורם המעורה בפרטי הדיונים, השמות הבולטים, להם סיכויים גדולים להיבחר לתפקיד, הם ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני ורב היישוב עפרה אבי גיסר.

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
לקראת חיבור עם גנץ? בכירים ביש עתיד: "על לפיד להוביל את המחנה"
"הליכוד TV": נתניהו ישיק מהדורת חדשות בהנחיית אלירז שדה
שתי שאלות מנתניהו, שאלה אחת מגנץ: הסקר שפרץ את הסכר

בצלאל סמוטריץ' נבחר לתפקיד  יו"ר האיחוד הלאומי , קראון פלאזה ירושלים, 14 בינואר 2019. ראובן קסטרו
החל המשא ומתן לאיחוד של האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. ח"כ בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

שמות אחרים בהם הרב הצבאי לשעבר רפי פרץ, ראש עיריית שדרות אלון דוידי ויפתח רון טל, סירבו להופיע בפני המועצה הציבורית עקב סירובם לקבל את התפקיד.

לאחר שייבחר היו"ר החדש לבית היהודי, צפוי מרכז המפלגה לבחור את רשימת המפלגה לכנסת. גם התמודדות זו צפויה להיות צפופה במיוחד, היות וישנו מקום אחד עד שניים להתמודדות ריאלית. בין המועמדים: חברי הכנסת מוטי יוגב ואלי בן דהן ומועמדים נוספים כמו סגן ראש מועצת השומרון דוידי בן ציון, שוקי זוהר ועוד. המקום השלישי ברשימה ישוריין לאישה.

לאחר הבחירה ביו"ר וברשימת המפלגה לכנסת, יחל המשא ומתן עם "האיחוד הלאומי", שלראשה נבחר לאחרונה ח"כ סמוטריץ' במקומו של השר אורי אריאל. עוד קודם החלו השיחות הרשמיות לאיחוד זה, עם סמוטריץ' שניהל בשבוע האחרון משא ומתן עם עוצמה יהודית של פעילי הימין איתמר בן גביר, ברוך מרזל וד"ר מיכאל בן ארי, וכן עם אלי ישי. בין הצדדים צפויות פגישות נוספות.

ההערכה כי שיחות אלה של סמוטריץ', כמו גם האפשרות שהבית היהודי יתאחד עם הליכוד, נועדו גם כדי להפעיל לחצים על הצדדים כדי שכל אחד מהם יחשוב שישנה אלטרנטיבה לשני.

עוד באותו נושא

"לקראת החיבורים הצפויים בשמאל": נתניהו מבקש עוד שריונים

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו עשוי להשתמש במקומות ששריין כדי לשלב את אחת ממפלגות הימין במקרה של איחוד מרכז-שמאל/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מהליכוד נמסר בתגובה: "איחוד כזה לא עומד עכשיו על הפרק. נדרש איחוד בין הבית היהודי לעוצמה לישראל על מנת להבטיח שלא נאבד ארבעה מנדטים לגוש הימין". בבית היהודי אמרו בתגובה: "מפלגת הבית היהודי מקיימת בחודש האחרון הליך מורכב ומעמיק לבחירת יו"ר ורשימה, כדי להיות מפלגה חזקה ומשפיעה ולא מפלגת בת של הליכוד".

האפשרות לאיחוד עם הבית היהודי עלתה בשיחות שערך נתניהו, זאת ברקע הפרסום לפיו מתפקדי הליכוד יצביעו ביום שלישי על בקשת נתניהו לשילוב שלושה שריונים ברשימת הליכוד לכנסת במקומות 21, 28, ו-36. לפי ההערכה, נתניהו עשוי להשתמש במקומות כדי לשלב את אחת ממפלגות הימין במקרה של איחוד מרכז-שמאל. עם זאת, מדובר בשריונים במקום נמוך ולא מאוד אטרקטיבי.

נתניהו ביקש תחילה לשריין את המקום ה-21 בלבד, אך שמר לעצמו את הזכות להוסיף עוד שריונים בהמשך. כעת הוא מסביר לחברי הליכוד שהמטרה היא "להיערך לקראת החיבורים הצפויים בשמאל". נתניהו פנה הערב במכתב למתפקדי הליכוד ואמר כי "אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully