וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייגלין ירוץ לבד, בליכוד לא ישריינו: החלה הגשת הרשימות לכנסת

הגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות החלה במשכן ותימשך עד מחר בלילה. הרשימות יוצגו ויחולקו להן האותיות שיופיעו על הפתקים, ולאחריהן לא יתאפשרו שינויים לבד מפסילת מועמדים. נציגי ישראל ביתנו וזהות הגישו את רשימתם. בליכוד הבהירו: "מכסת השיריונים מוצתה"

הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22/צילום: רוני כנפו, אתר הכנסת.

הגשת הרשימות שיתמודדו בבחירות הקרובות לכנסת ה-22 החלה היום (רביעי) בכנסת מול ועדת הבחירות בראשות השופט חנן מלצר. ההליך אמור להימשך עד מחר ב-22:00, במהלכו יוצגו הרשימות ויחולקו להן האותיות שיופיעו על הפתקים. לאחר הצגת הרשימות לא יתאפשרו יותר שינויים, מלבד במקרה של פסילת מועמדים, או הסרת התמודדותם מסיבה אחרת.

בין הרשימות הראשונות שהגיעו וכבר נכנסו למשכן: מפלגת "זהות" של משה פייגלין ומפלגתו של אביגדור ליברמן "ישראל ביתנו". ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו חזר על דבריו של ליברמן מאירוע המפלגה אתמול בגני התערוכה, כי "לא נמליץ על מי שלא יצהיר שהוא לממשלת אחדות ללא החרדים".

נציגי ישראל ביתנו הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים. ראובן קסטרו
נציגי רשימת נציגי ישראל ביתנו, היום/ראובן קסטרו

בינתיים, עד להגשת הרשימות הסגורות במפלגת ה"ימין המאוחד" של איילת שקד, בצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ מנסים עדיין ביממה שנותרה להרחיב את האיחוד כך שלא יתבזבזו קולות לגוש הימין. בהודעה שפרסמו אתמול קראו ראשיה למפלגת עוצמה יהודית של איתמר בן גביר להצטרף לרשימתם. "אנו קוראים לידידינו בעוצמה יהודית: בואו אתנו. אל תסגרו את השער על אחדות גדולה בימין. זוהי שעת רצון לחיבור גדול. אנו מבקשים שתצטרפו".

ואולם בן גביר מראשי עוצמה יהודית דחה את ההצעה ותקף היום את הימין המאוחד על הרעיון לתת למפלגתו את המקומות 8 ו-13 של נציג מהבית היהודי, הוא הדגיש כי מפלגתו תרוץ עם מפלגת החרד"לים נעם. "הצעת מפלגת הבית היהודי מלמדת שהאיחוד בעיניהם הוא רק סיסמה ריקה מתוכן. סמוטריץ' ובנט מוכנים לסכל את שלטון הימין כדי שאופיר סופר, מוטי יוגב ומתן כהנא יהיו ברשימה לפני איתמר בן גביר, ומראים שהכיסאולוגיה חשובה מהאידיאולוגיה. קבלת ההצעה המגוחכת תגרום למצביעי עוצמה שלא לצאת לקלפיות ואנו יוצאים לדרך אחראית בבלוק טכני עם מפלגת נועם שתציל את קולות הימין".

עוד בוואלה!

המדינה לא ערוכה למניעת התפרצות שושנת יריחו: "קטסטרופה לאומית"

לכתבה המלאה
הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים. ראובן קסטרו
חברי הוועדה, היום/ראובן קסטרו

ברקע הפרסומים לפיהם בימין המאוחד מעוניינים לבקש מראש הממשלה בנימין נתניהו שיריון לעוצמה יהודית בתוך הליכוד, במפלגת השלטון התייחסו שוב לנושא והבהירו כי "מכסת השיריונים כבר מוצתה בחיבור בין הליכוד לבין 'כולנו'. לא יהיו שיריונים נוספים".

בזהות גם כן הגישו היום את הרשימה לכנסת ונמסר אתמול כי "בימין המאוחד עסוקים בימים האחרונים ביצירת ספינים. מעולם לא הגיעה פנייה למשה פייגלין כדי להצטרף למפלגה כזח או אחרת. זהות הושיטה ידה לחיבור כבר לפני שבועות ספורים אך עד כה לא הגיעה כאמור שום פניה משום מפלגה. ידינו עדיין מושטות לחיבורים אך אם עד מחר בצהריים מועד הגשת הרשימות, נושב ריקם, מפלגת זהות תגיש את הרשימות לבדה ובעזרת השם תנצח בבחירות".

הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים. ראובן קסטרו
חברי הוועדה, היום/ראובן קסטרו

מנגד, מחנה השמאל ידע בשבועיים האחרונים שני חיבורים דרמטיים - איחוד מפלגת העבודה עם גשר והקמת המחנה הדמוקרטי של מרצ, אהוד ברק וסתיו שפיר, וככל הנראה בכך הסתיימו התזוזות המרעישות על המפה. ועידת מרצ אישרה את ההסכם הבסיסי להקמת המחנה הדמוקרטי, ובימים הקרובים נציגי שלושת המפלגות שמרכיבות את הרשימה - מרצ, ישראל דמוקרטית והתנועה הירוקה - צפויים להשלים הסכם נוסף שיסדיר את תחומי האחריות ושיתופי פעולה.

הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים
יור זהות משה פייגלין. ראובן קסטרו
פייגלין, היום/ראובן קסטרו

גם בקרב מפלגות הערביות הסתיימו הדרמות. ארבע המפלגות הדומיננטיות בחברה הערבית בישראל - סגרו על ריצה משותפת תחת ה"רשימה משותפת". זאת, לאחר שביום ראשון החליט הוועד המרכזי של מפלגת בל"ד כי תצטרף לשותפותיה חד"ש, תע"ל ורע"ם. ח"כ מטאנס שחאדה, יו"ר בל"ד, יוצב במקום השני, אחרי יו"ר המשותפת ח"כ איימן עודה מחד"ש. ח"כ אחמד טיבי, יו"ר תע"ל, יוצב במקום שלישי וישמש יו"ר הסיעה בכנסת ובמקום הרביעי יו"ר רע"ם, מנסור עבאס.

כחול לבן, ככל הנראה כעת, תרוץ בהרכב זהה לגמרי להרכב שבו היא רצה בבחירות הקודמות. במסגרת ההסכמות בין בני גנץ ליאיר לפיד הוחלט שלא לפתוח שום סעיף בהסכם הריצה המקורי בין המפלגות, למרות הביקורת הפנימית על הרוטציה ולחץ שעלה במפלגה לשרייין עוד אישה, או להבטיח ייצוג של מועמד ערבי או ממוצא רוסי. גם בישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה לא צפויים שינויים דרמטיים ברשימה.

(עדכון ראשון: 11:48)

הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים. ראובן קסטרו
חברי הוועדה, היום/ראובן קסטרו
הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים
עודד פורר. ראובן קסטרו
ח"כ פורר מישראל ביתנו, היום/ראובן קסטרו
הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים. ראובן קסטרו
חברי הוועדה, היום/ראובן קסטרו
הגשת רשימות המועמדים לכנסת ה-22, כנסת ירושלים
השופט מלצר. ראובן קסטרו
השופט מלצר, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully